
Bogdan A – 092 v příměstské verzi je první model, se kterým se představily Čerkaské automobilové závody z Kyjeva v České republice.
Bogdan A – 092 v příměstské verzi je první model, se kterým se představily Čerkaské automobilové závody z Kyjeva v České republice.
Zajímavou novinkou na českém trhu jsou nové autobusy ISUZU BOGDAN v městském a příměstském provedení. Navštívili jsme dopravní závod ČSAD Jihotrans a.s. v Českých Budějovicích, kde bude autobus BOGDAN jezdit ve zkušebním provozu.
Bohdan A – 092 v příměstské verzi je první model, se kterým se představily Čerkaské automobilové závody z Kyjeva v České republice. Výhradním zástupcem ukrajinského výrobce pro dovoz těchto malých autobusů do ČR je společnost AUTOCENTRUM ZMUDA s.r.o. z Bohumína. Další modely v provedení zájezdové úpravy ISUZU – BOGDAN A – 0921, 09211 a 09212 by měly být k vidění v České republice již na podzim letošního roku.
Základní konstrukce autobusu vychází z osvědčených komponentů japonského producenta automobilů ISUZU. Ostatní standardně použité díly jsou výrobky evropských a japonských výrobců. Karoserií tvoří kompaktní svařená konstrukce, z obdélníkových, ocelových profilů. Boční části a střecha je potažena ocelovým pozinkovaným plechem. Přední a zadní část tvoří plastové panely.
Základní technické parametry:
MOTORISUZU 4HR1 – TC ( EURO 3), vznětový, řadový, přeplňovaný čtyřválec, chlazený kapalinou
Obsah: 4 751 ccm
Výkon: 107 kW při 3 200 ot/ min.
Kroutící moment 354 Nm/ 1600 ot/min.
PŘEVODOVKA
ISUZU MBP6P mechanická, 6 – ti stupňová plně synchronizovaná
PŘEDNÍ NÁPRAVA
ISUZU – tuhá, kovaný nosník
Zavěšení kol: závislé, listová pára, příčný stabilizátor, teleskopické dvojčinné tlumiče
ZADNÍ NÁPRAVA
ISUZU – tuhá, jednostupňová hypoidní převod, převodový poměr 5, 125
Zavěšení kol : závislé, listová péra s pneumatickými pružnými prvky TAURUS ( Maďarsko) K 156 – 06, regulátor světlé výšky, podélné vzpěry, teleskopické dvojčinné tlumiče, s omezením zdvihu při odpérování.
PNEUMATIKY
Radiální 225R, 16 C
ŘÍZENÍ
S hydraulickým posilovačem , nastavitelná poloha volantu
BRZDY
Dvoukruhové, kapalinové s vakuovým posilovačem
Parkovací brzda: mechanická transmisní
Pomocná: motorová na výstupním traktu motoru
Přední: kotoučové ABS, zadní: bubnové ABS
ROZMĚRY
Délka: 7 420 mm
Šířka: 2 300 mm
Výška: 7 740 mm
Rozvor: 3 815 mm
HMOTNOST
Celková: 8 280 kg
Pohotovostní 5 000 kg
OBSADITELNOST
Celkem 45 osob
K sedění 21 osob
K stání 25 osob
SPOTŘEBA
Při rychlosti 60km/h 12,1 l
Při rychlosti 90km/h 18,2 l
Městský provoz max.. 21,0 l
Průměrná ( při plném obsazení) 17,5 l
PŘEDPOKLÁDANÁ CENA AUTOBUSŮ ISUZU BOGDAN
Městská a příměstská verze 1.500.000 Kč + DPH
Zájezdová, dálková 1.850.000 Kč + DPH
Připravujeme rozsáhlejší reportáž ve spolupráci z dovozcem. Měli jsme možnost si autobus vyzkoušet v areálu ČSAD Jihotrans. Jízdní vlastnosti nás mile překvapily, autobus je dynamický, lehce ovladatelný. Prázdný se plynule rozjíždí na 2. převodový stupeň, dobře reaguje a zrychluje i na vyšší převodové stupně. V zatáčkách nevykazuje nadměrné naklánění, řízení jde plynule, zlehka. Měkké pérování si dobře poradí i na větších nerovnostech. Vnitřní hladina hluku je až překvapivě nízká, určitě zájezdová verze bude ještě daleko tišší. Řazení převodových stupňů je velmi krátké, tuhé a přesné. Celkový dojem připomíná řízení osobního vozu. Určitě budou zajímavé poznatky ze zkoušek v praktickém provozu na linkách Jihotransu. Již nyní se nabízí mnoho ekonomicky zajímavých variant využití.
TZ Coach Progress

Ředitel divize osobní dopravy JIHOTRANSU Petr Kocar při přebírání autobusu do zkušebního provozu.





Městská verze.

Zájezdová verze.