Víte, kde bývá v autobuse nejchladněji ? Nezapomeňte si vzít nějaké oblečení navíc.
Víte, kde bývá v autobuse nejchladněji ? Nezapomeňte si vzít nějaké oblečení navíc.
Tuto malou instruktáž jsme publikovali před lety a zdá se, že zůstala aktuální. Při nedávné cestě patrovým Neoplanem VKJ z Prahy do Plzně byla intenzita klimatizace tak třeskutá, že zdraví redaktorky BUSportálu v horní části vozu zachránilo místo u čelního skla.K potěše cestujících se každoročně zvyšuje procento klimatizovaných autobusů. Nebezpečí při cestování takto vybavenými vozidly je v tom, že někdy řidič zimu přežene a hlavně cestující bývá v horku velmi spoře oblečen. Pak se ponožky či svetřík velice hodí. Dopraváci ČSAD Autobusy Plzeň radí: "K situaci v klimatizovaných autobusech je nutné mít určité znalosti o průběhu teplot v autobuse. Čelní sklo není opatřeno termálním filtrem (tzv. determální sklo) nebo má tento filtr pouze v horní části. Proto je v přední části tepleji než v zadní. Čidlo na ovládání klimatizace je zpravidla ve středu vozidla a měří tedy střed hodnot. Vzadu bývá chladněji. Cestující, který si tuto situaci již vyzkoušel a je mu v zadní části chladno, směřuje do přední části. " Situace není ale tak jasná - má-li řidič možnost samostatné regulace klimatizace na svém místě, pak zase cestující sedící za ním je ve vlivu teplot nastavených řidičem - zpravidla nižších, než je teplota pro cestující. Lze také poradit, že pokud se třese a balí většina cestujících, je třeba upozornit řidiče, aby nastavil teplotu na vyšší.

Může vzdálené připojení elektrických autobusů ohrozit…
Brněnské noční rozjezdy slaví 25 let
Autonomní Karsan začne přepravovat cestující ve Švýcarsku


