Víte, kde bývá v autobuse nejchladněji ? Nezapomeňte si vzít nějaké oblečení navíc. Obnovili jsme starší, ale stále aktuální článek.
Víte, kde bývá v autobuse nejchladněji ? Nezapomeňte si vzít nějaké oblečení navíc. Obnovili jsme starší, ale stále aktuální článek.
K potěše cestujících se každoročně zvyšuje procento klimatizovaných autobusů, i když léto 2005 se teplotně zatím moc nevyznamenalo. Nebezpečí při cestování takto vybavenými vozidly je v tom, že někdy řidič zimu přežene a hlavně cestující bývá v horku velmi spoře oblečen. Pak se ponožky či svetřík velice hodí. Dopraváci ČSAD Autobusy Plzeň radí:
"K situaci v klimatizovaných autobusech je nutné mít určité znalosti o průběhu teplot v autobuse. Čelní sklo není opatřeno termálním filtrem (tzv. determální sklo) nebo má tento filtr pouze v horní části. Proto je v přední části tepleji než v zadní. Čidlo na ovládání klimatizace je zpravidla ve středu vozidla a měří tedy střed hodnot. Vzadu bývá chladněji. Cestující, který si tuto situaci již vyzkoušel a je mu v zadní části chladno, kupuje si místenku do přední části. "
Situace není ale tak jasná - má-li řidič možnost samostatné regulace klimatizace na svém místě, pak
zase cestující sedící za ním je ve vlivu teplot nastavených řidičem - zpravidla nižších, než je teplota pro cestující. Lze také poradit, že pokud se třese a balí většina cestujících, je třeba upozornit řidiče, aby nastavil teplotu na vyšší.