ČD Bus zveřejnila novou zakázku na dodávku až 122 autobusů
ČD Bus koupily v předchozích letech nové autobusy Iveco Crossway a Evadys. Foto ČD Bus

Dceřiná společnost Českých drah, která pro svou mateřskou firmu zajišťuje náhradní autobusovou dopravu v době výluk, uzavře s vybraným uchazečem tříletou rámcovou dohodu na dodání až 122 nových linkových autobusů, část bude vybavena podle standardů PID. Dodavatele autobusů pro NAD soutěží ČD bus napodruhé, předchozí zakázku zrušila v červnu 2025.

Reklama

Dceřiná společnost Českých drah, která pro svou mateřskou firmu zajišťuje náhradní autobusovou dopravu v době výluk, uzavře s vybraným uchazečem tříletou rámcovou dohodu na dodání až 122 nových linkových autobusů, část bude vybavena podle standardů PID. Dodavatele autobusů pro NAD soutěží ČD bus napodruhé, předchozí zakázku zrušila v červnu 2025.

Předmětem veřejné zakázky zveřejněné 24. července 2025 je dodání až 122 nových linkových, nízkopodlažních, dvounápravových autobusů s pohonem na motorovou naftu nebo hybridním pohonem (motorová nafta-elektrická energie) o maximální délce 12,5 m. Z toho 20 autobusů bude vybaveno podle standardů PID. Skutečně objednaný počet vozidel bude záviset na aktuálních provozních potřebách, ČD bus garantuje objednání 61 ks autobusů, z toho 20 ks pro náhradní autobusovou dopravu v PID. 

Nové autobusy přijedou do provozoven ČD bus v areálech TRUCK CARGO PARK v Šumperku, TEZAS Servis v Praze Satalicích a BODOS Czechia v Boskovicích. V rámci ceny musí dodavatel vozidel nejpozději do dvou měsíců od podpisu rámcové dohody zajistit autorizaci servisního zázemí ČD bus ve Vyškově, kde budou prováděny garanční prohlídky a opravy.

Nabídky budou stejně jako v předchozí zakázce hodnoceny podle kritérií: výše nabídkové ceny (váha 55 %), doba dodání prvních 61 autobusů v kalendářních dnech (20 %), nabídka hybridního vozidla (10 %), spotřeba vozidla (8 %), poměr výkonu motoru a hmotnosti autobusu (7 %). 

Vozy pro náhradní autobusovou dopravu musí být s pohonem na naftu nebo 100 % HVO s emisní normou mininálně EURO 6, motorem min. 210 kW, v případě hybridního výkon elektromotoru min. 12 kW a kapacita baterie min. 0,96 kWh a vybavené min. šestistupňovou automatickou převodovkou s retardérem.