Foto BYD
na výstavě United Motor Coach Association Expo v New Orleansu v USA.
na výstavě United Motor Coach Association Expo v New Orleansu v USA.
Není třeba pochybovat o tom, že se jedná o první takové vozidlo na světě. Elektrobusy jsou podle dosavadního přístupu zejména v Evropě volbou především pro města a terény s častými rozjezdy, případně pro chráněné přírodní oblasti. Možné výhody elektrobusu na klasických dálkových linkách jsou v současnosti zřejmě novým námětem. Např. Volvo uvažuje o hybridním autokaru s tím, že elektroprovoz by byl výhodou při zajíždění do historických center.
Jak uvádí tisková zpráva čínského výrobce BYD, elektroautokar BYD C9 je dvounápravový dvanáctimetrový s kapacitou 47 cestujících s deklarovaným dojezdem od výrobce přes 300 km na jedno nabití. Jedná se o jeden ze tří elektrických autokarů, které BYD hodlá uvést na trh tento rok. V parametrech vozidla se neuvádí velikost zavazadlového prostoru. U vysokopodlažních vozidel bývá tento prostor velký, u elektrovozidla se dá předpokládat, že nějakou část nutně obsadí baterie.
Jak uvádí tisková zpráva čínského výrobce BYD, elektroautokar BYD C9 je dvounápravový dvanáctimetrový s kapacitou 47 cestujících s deklarovaným dojezdem od výrobce přes 300 km na jedno nabití. Jedná se o jeden ze tří elektrických autokarů, které BYD hodlá uvést na trh tento rok. V parametrech vozidla se neuvádí velikost zavazadlového prostoru. U vysokopodlažních vozidel bývá tento prostor velký, u elektrovozidla se dá předpokládat, že nějakou část nutně obsadí baterie.

DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr
Vilnius objedná od Solaris další trolejbusy
Do Mníšku pod Brdy dorazily první vodíkové autobusy


