Na veletrh autobusové dopravy, který se koná 24. a 25. dubna v Berlíně, přijelo ukázat své novinky 140 společností z 20 zemí. Pro městské a dálkové autobusy, služby a technická řešení pro veřejnou dopravu, dálkové cestování a autobusovou turistiku pod heslem "Driven by the Future" je vyhrazena největší a nejmodernější hala hub27 berlínského výstaviště MESSE.
Na veletrh autobusové dopravy, který se koná 24. a 25. dubna v Berlíně, přijelo ukázat své novinky 140 společností z 20 zemí. Pro městské a dálkové autobusy, služby a technická řešení pro veřejnou dopravu, dálkové cestování a autobusovou turistiku pod heslem "Driven by the Future" je vyhrazena největší a nejmodernější hala hub27 berlínského výstaviště MESSE.
Vystaveno je více než 30 nejnovějších vozidel s pohonnými systémy šetrnými ke klimatu: bateriových elektrických autobusů, s palivovými články a hybridních. Uvnitř haly jsme napočítali kolem 20 autobusů a minibusů, ve venkovním prostoru navazujícím na halu 27 probíhají zkušební jízdy dalších asi deseti.
Na dvou pódiích – Future Forum Stage a Deep Dive Stage se v 60 prezentacích ve dvou dnech představí více než 100 mezinárodních řečníků. První den, 24. dubna, vystoupil spolkový ministr dopravy Dr. Volker Wissing.
Na veletrh jsme se zajeli 24. dubna podívat. Akce je samozřejmě zaměřená na německé zákazníky a nabídka produktů tomu také odpovídá. Ve srovnání s českým veletrhem CZECHBUS je podle organizátorů na německém BUS2BUS téměř dvakrát více vystavovatelů. Z hlediska počtu návštěvníků nám připadalo, že na CZECHBUSU je prostor rozhodně víc zaplněn. Na druhou stranu je ten německý je více zaměřen na odbornou veřejnost. Ve středu 24. dubna měla většina lidí v hale hub27 v MESSE Berlin na krku označení VIP návštěvník, znamená to, že byl pozván od některého z vystavovatelů, nebo byl novinář.
Naše tour začínala na konci haly 27, kde měly své stánky IVECO BUS, MAN a Daimler. Zároveň zde je umístěno Future Forum.
Stánek Iveco Bus s dvěma autobusy. Iveco Crossway Elec a nízkopodlažní městský autobus Streetway Elec. © Busportal.cz
Iveco Streetway Elec. © Busportal.cz
Iveco Streetway Elec. © Busportal.cz
© Busportal.cz
Číslo 1 v Evropě. Lion's City E. © Busportal.cz
Prémiový NEOPLAN Tourliner diamantová edice.
V premiéře elektrické Citaro s vodíkovým pohonem. Dvoudveřový nízkopodlažní Mercedes-Benz eCitaro REX s vodíkovým pohonem pro prodloužení dojezdu. © Busportal.cz
Ministr pro digitalizaci a dopravu Dr. Wissing ve svém projevu ve Future Forum zdůraznil důležitost německé jízdenky Deutschlandtickets, digitalizaci a udržitelnost pro mobilitu. © Busportal.cz
Deep Dive Stage
Isuzu Midi-E-Bus NovoCiti Volt E. © Busportal.cz
Indická JBM přivezla elektrický autobus pro delší vzdálenosti. V současné době dokáže ujet 400 kilometrů na jedno nabití baterie. V Rakousku autokar Galaxy testuje skupina Dr. Richard Group. V Indii dochází k velkému pokroku ve vývoji a zavádění elektrických autobusů. Ebusy JBM za posledních pět let ujely více než 100 milionů kilometrů a přepravily více než jednu miliardu cestujících. © Busportal.cz
Otokar Kent C 100% electric. © Busportal.cz
Cambell E-Bus. © Busportal.cz
Mellor Sigma 7. © Busportal.cz
Kiepe Electric In-Motion Charging © Busportal.cz
Během návštěvy veletrhu je k dispozici i masáž.
Food část přímo v hale 27.
Venkovní testovací prostor. © Busportal.cz
Setra S 516 LE hybrid © Busportal.cz
Nejmodernější hala rozlehlého výstaviště MESSE Berlin. © Busportal.cz
Busportal je mediálním partnerem veletrhu BUS2BUS.
Hala hub27 leží ve směru od Centrálního autobusového nádraží ZOB na druhé straně výstaviště MESSE, které se musí celé obejít. Věž Funkturm je poznávacím znamením výstaviště. © Busportal.cz
Autokar Setra S 531 DT RegioJet, kterou jsme po naší cestě na BUS2BUS mohli otestovat (samozřejmě jen jako pasažéři), by se na veletrhu rozhodně vyjímal. Na tak dlouhou vzdálenost jakou do Berlína z Prahy absolvuje se v dohledné době autobusy na alternativní pohony nevydají. Jak i sám německý ministr dopravy zdůraznil, mimo jiné, je potřeba postavit infrastrukturu. © Busportal.cz
Sdílej: