Brněnský dopravní podnik koupí další nové trolejbusy
10 dvounápravových nízkopodlažních trolejbusů s bateriovým pohonem má Škoda Electric dodat do 18 měsíců. Foto DPMB

Deset vozů Škoda 32Tr přijede ze Škody Electric v průběhu příštího roku. Dalších třicet může dopravní podnik objednat do roku 2025.
Deset vozů Škoda 32Tr přijede ze Škody Electric v průběhu příštího roku. Dalších třicet může dopravní podnik objednat do roku 2025.
V Brně pokračuje masivní obnova trolejbusového vozového parku. Vedení Dopravního podniku města Brna (DPMB) podepsalo smlouvu na nákup 10 trolejbusů typu Škoda 32Tr s opcí na dalších 30 vozidel stejného typu. Za první desítku vozů zaplatí 118 miliónů korun, celková hodnota zakázky včetně opcí dosahuje téměř půl miliardy korun. Výrobce Škoda Electric nové vozy dodá v průběhu příštího roku.

Po 40 nových kloubových trolejbusech z loňského a letošního roku se vozový park DPMB rozroste v příštím roce o 10 kusů krátkých parciálních trolejbusů, které nahradí starší vozy z konce 80. a 90. let.

Trolejbusy Škoda 32Tr jsou moderní nízkopodlažní a klimatizované vozy s vydařeným designem. Jejich hlavní předností je přídavný bateriový pohon, který umožní dojezd minimálně 10 kilometrů bez trolejového vedení. Toho využíváme zejména při výlukách a dopravních omezeních, kdy trolejbusy nemusíme nahrazovat autobusy – vybraný úsek projedou na bateriový pohon. V první fázi pořídíme 10 vozů, další postup bude záviset na našich finančních možnostech,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Rámcová smlouva brněnskému dopravnímu podniku umožňuje nakoupit do roku 2025 až 40 trolejbusů tohoto typu za stejnou cenu – 11,8 miliónu korun za kus. Trolejbusy Škoda 32Tr jsou nízkopodlažní a plně klimatizované, nabídnou prostorný interiér, moderní informační systém s LED obrazovkami. Samozřejmostí je kamerový systém monitorující interiér i nejbližší okolí vozu. Celková kapacita jednoho vozu je 95 cestujících (z toho 35 může sedět).  

Nové trolejbusy zaujmou místo dosluhujících vozů 21Tr a vysokopodlažních 14Tr. Cestující po Brně vozí v případě „čtrnáctek“ od roku 1989, v případě „jednadvacítek“ od roku 1999 a na tachometrech mají více než milion kilometrů. Nové parciální trolejbusy vyjedou na linky 30, 32, 34, 35, 36, 38 a 39.

Po dodávce nových trolejbusů a vyřazení zbývajících trolejbusů typu 14Tr už budou všechny trolejbusy v Brně nízkopodlažní. Poslední vysokopodlažní jsou kromě „čtrnáctek“ už jen dva vozy typu 15Tr, které dopravní podnik z provozu stáhne do konce letošního roku.

Na konci roku obdržel DPMB od Škody Electric 20 kloubových trolejbusů Škloda 27 Tr. Parciálních trolejbusů (Škoda 26Tr) má DPMB ve flotile zatím deset.


Brněnský dopravní podnik koupí další nové trolejbusy
Celková kapacita nízkopodalžního trolejbusu Škoda 32Tr je 95 cestujících. Foto DPMB