Kloubové trolejbusy Škoda 15 Tr byly do Bratislavy dodávány v 90. letech. Po třiatřiceti letech předávají štafetu nové generaci trolejbusů. Naposledy je Dopravní podnik Bratislava vypraví do ulic v neděli 5. listopadu 2023.
Kloubové trolejbusy Škoda 15 Tr byly do Bratislavy dodávány v 90. letech. Po třiatřiceti letech předávají štafetu nové generaci trolejbusů. Naposledy je Dopravní podnik Bratislava vypraví do ulic v neděli 5. listopadu 2023.
Na bezplatnou mimořádnou linku 212, která povede ve stejné trase jako v roce 1990, kdy trolejbusy 15Tr začínaly, vyjede 5 trolejbusů 15TrM. Centrem symbolické rozloučení bude zastávka Červený most, kde bude možné získat i symbolický lístek.
„Hranaté trolejbusy se za roky provozu staly jednou z bratislavských ikon. Nejen ty kloubové, ale také krátké. Téměř každý cestující si zřejmě vybaví legendární zvuk při rozjezdu či brždění trolejbusu. Tak jako v minulosti trolejbusy 15 Tr nahradily starší vozidla, dnes tuto symbolickou štafetu předají dál. DPB testuje v provozu s cestujícími nové kloubové parciální trolejbusy. S novými vozy bude celá flotila trolejbusů v Bratislavě nízkopodlažní,“ řekl Martin Rybanský, předseda představenstva DPB.
Kloubové trolejbusy Škoda 15 Tr konstrukčně vycházely z krátkých trolejbusů Škoda 14 Tr. První kloubové trolejbusy 15 Tr s délkou téměř 18 metrů a celkovou kapacitou 150 cestujících byly do Bratislavy dodány v roce 1990. Do roku 2002 šlo o 38 vozů, 22 z nich v modernizované verzi.
Provoz byl postupně utlumen v letech 2013-2015 po dodávce nízkopodlažních kloubových trolejbusů. Pravidelně se pak vypravovaly už jen na spoje nočních linek.

                
                
                
                
										Ministr ze Senegalu se přijel podívat na výrobu autobusů do…
									
										Autonomní Karsan začne přepravovat cestující ve Švýcarsku
									
										Zpráva UITP o preferenci veřejné dopravy 
									

                