Bezemisní VDL Citea pro město Boloňa
Nové autobusy Citea vyrazí do ulic Boloně v roce 2022. Citea SLF-120 má baterii o výkonu 350 kWh a obsaditelnost 31+2 sedadel s další kapacitou pro 49 stojících cestujících. Foto VDL

Druhý projekt pro VDL Bus & Coach v Itálii. Prvních sedm Citea SLF-120 Electric pro velkou dopravní společnost TPER.
Druhý projekt pro VDL Bus & Coach v Itálii. Prvních sedm Citea SLF-120 Electric pro velkou dopravní společnost TPER.
Společnost TPER, jedna z největších italských dopravních společností, učinila první krok v elektrické transformaci boloňského systému veřejné dopravy zakoupením 7 busů VDL Citea. Tím začíná dlouhodobé partnerství mezi společnostmi TPER a VDL Bus & Coach, která v budoucnu dodá celkem 20 elektrických městských autobusů.

Dodávka 7 vozů SLF-120 Electric Citea společnosti TPER v Bologni je druhým projektem VDL Bus & Coach pro elektrickou mobilitu v Itálii; v květnu loňského roku poskytla dva elektrické busy Citea pro kyvadlovou dopravu mezi parkovišti a terminály letiště Milan Malpensa. „Města v Itálii stále více přecházejí na udržitelnou veřejnou dopravu,“ uvádí Massimiliano Costantini, generální ředitel VDL Bus & Coach Italia. „Jsme hrdí na to, že společnost TPER využila našich odborných znalostí jako průkopníka e-mobility v Evropě. Naše elektrické autobusy mají najeto více než 125 milionů kilometrů, což je jasným ukazatelem naší kompetence. Tato objednávka posiluje naši pozici na trhu, což hovoří o naší ambici hrát hlavní roli při přechodu Itálie na veřejnou dopravu s nulovými emisemi.“

Boloňa
Vozy VDL Citea vyrazí do ulic Boloně v roce 2022. Jako hlavní město italského regionu Emilia-Romagna je Bologna v první desítce největších italských měst s téměř 400 000 obyvateli. Nová VDL Citea bude jezdit na boloňských autobusových linkách 28 a T1. Jedná se o stěžejní projekt společnosti VDL Bus & Coach, která je zodpovědná za dodávku vozidel a implementaci nabíjecí infrastruktury. SLF-120 Electric Citea má baterii o výkonu 350 kWh a obsaditelnost 31+2 sedadel s další kapacitou pro 49 stojících cestujících. Depo TPER bude obsahovat nabíječky pro nabíjení až 3 autobusů současně. Na dodávce nabíjecích zařízení spolupracuje VDL Bus & Coach se společností Heliox.

Andrea Bottazzi, manažer automobilové údržby a logistiky společnosti TPER, říká: „Máme velké ambice učinit veřejnou dopravu udržitelnější a pořizovat vozidla s nulovými emisemi. Máme zkušenosti s elektrickými minibusy, které měly dosah baterie až 100 kilometrů. Hledali jsme spolehlivého a zkušeného partnera, zejména v oblasti nabíjecí infrastruktury, a jsme proto rádi, že VDL Bus & Coach vyhrála výběrové řízení. Těšíme se na spolupráci a příjezd autobusů do Boloně.

TPER
Veřejná dopravní společnost TPER (osobní doprava Emilia-Romagna) byla založena 1. února 2012 po sloučení společností ATC, silniční dopravní společnosti se sídlem v Bologni a Ferrarě, a FER, regionální železniční společnosti. Nyní je významným provozovatelem osobní dopravy v Itálii s více než 2 500 zaměstnanci. Služby veřejné dopravy společnosti ročně pokrývají více než 50 milionů kilometrů: 44,2 milionu kilometrů po silnici a téměř 6 milionů kilometrů po železnici.

Nová generace Citea
Se svými 25letými zkušenostmi v elektrické dopravě je VDL Bus & Coach předním hráčem v oblasti e-mobility v Evropě. Od představení prvního SLF-120 Electric Citea v Ženevě na výstavě UITP Mobility & City Transport v roce 2013 se intenzivněji zaměřuje na elektrickou mobilitu.

S více než 900 autobusy dodanými v 11 zemích v letech 2015 až 2021 má VDL Bus & Coach 20% podíl na trhu v Evropě.  Milník 100 milionů kilometrů ujetých jejich elektrickými vozidly, dosažený v únoru tohoto roku, představuje úsporu více než 14,7 milionu kilogramů emisí CO2.

V roce 2021 představila VDL Bus & Coach svou vizi - novou generaci elektrického autobusu: koncept založený na elektrickém pohonu, zaměřený na budoucnost zcela bez emsí, s inovativní kompozitní konstrukcé boční stěny, která je o 15% lehčí než konvenční, a standardně integrované baterie na úrovni podlahy.