Jewel E míří především na britský trh. Foto Equipmake
Španělský Beulas a anglická Equipmake, výrobce elektrických pohonů, představily double-decker s dojezdem 375 kilometrů.
Španělský Beulas a anglická Equipmake, výrobce elektrických pohonů, představily double-decker s dojezdem 375 kilometrů.
Beulas, známý především díky turistickým autobusům, představil 22. září nový dvoupodlažní bateriový autobus. Jewel E, byl vyvinut ve spolupráci s britskou společností Equipmake, která se specializuje na elektrické hnací ústrojí. V první řadě Beulas, který má kapacitu baterie až 543 kWh a dojezd přibližně 375 kilometrů na jedno nabití, míří do Velké Británie - splňuje specifické požadavky Transport for London (TfL) pro rok 2024, včetně vylepšených bezpečnostních funkcí , ale i na světový trh.
Karosérie budou vyráběny v továrně Beulas ve Španělsku, hnací ústrojí a další komponenty se budou vyrábět v nově postavené továrně Equipmake v anglickém Norfolku.
Do podvozku Jewel E je integrována pohonná jednotka Equipmake ZED Zero Emission Drivetrain s nulovými emisemi; motor HTM 3500 kombinuje vysoký točivý moment s nízkými otáčkami motoru a je namontován přímo na kloubový hřídeli, což vylučuje potřebu převodovky.
Produkuje maximální točivý moment 3 500 Nm při 1 000 ot/min a nabízí maximální výkon 400 kW. Energie je uložená v lithium-iontové baterii 543 kWh (var. 325 kWh, č34 kWh). Podle výrobce jde o největší dostupnou baterii pro dvoupodlažní autobus na světě.
Jewel E je vybaven jedním z nejefektivnějších systémů řízení teploty na trhu, který udržuje motor, měnič a baterii na optimální provozní teplotě.
Baterie se dobíjí v depu pomocí zásuvky CSS DC.
Kapacita nízkopodlažního double-deckeru je 70 sedících pasažérů a až 22 stojících. Vůz může být vybaven elektrickou rampou, prostror je pro jeden invalidní vozík nebo kočárek.
Beulas/Equipmake může ve Velké Británii získat část z velkých investic do bezemisních autobusů. Britská vláda plánuje uvést do provozu více než 4 000 autobusů bez emisí britské výroby.
Beulas se představí v listopadu na veletrhu Czechbus. Nový eletrický double-decker však teprve projde testováním. První autobusy by měly být uvedeny do provozu během prvních tří měsíců příštího roku.
Karosérie budou vyráběny v továrně Beulas ve Španělsku, hnací ústrojí a další komponenty se budou vyrábět v nově postavené továrně Equipmake v anglickém Norfolku.
Do podvozku Jewel E je integrována pohonná jednotka Equipmake ZED Zero Emission Drivetrain s nulovými emisemi; motor HTM 3500 kombinuje vysoký točivý moment s nízkými otáčkami motoru a je namontován přímo na kloubový hřídeli, což vylučuje potřebu převodovky.
Produkuje maximální točivý moment 3 500 Nm při 1 000 ot/min a nabízí maximální výkon 400 kW. Energie je uložená v lithium-iontové baterii 543 kWh (var. 325 kWh, č34 kWh). Podle výrobce jde o největší dostupnou baterii pro dvoupodlažní autobus na světě.
Jewel E je vybaven jedním z nejefektivnějších systémů řízení teploty na trhu, který udržuje motor, měnič a baterii na optimální provozní teplotě.
Baterie se dobíjí v depu pomocí zásuvky CSS DC.
Kapacita nízkopodlažního double-deckeru je 70 sedících pasažérů a až 22 stojících. Vůz může být vybaven elektrickou rampou, prostror je pro jeden invalidní vozík nebo kočárek.
Beulas/Equipmake může ve Velké Británii získat část z velkých investic do bezemisních autobusů. Britská vláda plánuje uvést do provozu více než 4 000 autobusů bez emisí britské výroby.
Beulas se představí v listopadu na veletrhu Czechbus. Nový eletrický double-decker však teprve projde testováním. První autobusy by měly být uvedeny do provozu během prvních tří měsíců příštího roku.

Do Mníšku pod Brdy dorazily první vodíkové autobusy
Dvoukloubové elektrické autobusy Volvo vyjedou poprvé v…
Za rok vyjedou v Košicích elektrické autobusy SOR NS 18


