Obří zakázka za 400 milionů eur půjde k výrobcům Heuliez Bus, Bolloré a Alstom v rámci právě uzavřených rámcových dohod.
Obří zakázka za 400 milionů eur půjde k výrobcům Heuliez Bus, Bolloré a Alstom v rámci právě uzavřených rámcových dohod.
Pařížský provozovatel veřejné dopravy RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens) má v plánu nahradit stávající naftové autobusy a bojovat tak proti smogu v metropolitní oblasti Paříže ještě před olympijskými hrami v létě v roce 2024.
Pro tento účel bylo vyčleněno 400 milionů eur, které získají Heuliez Bus, Bolloré a Alstom ve stejných podílech ve výši 133 milionů a budou vypláceny po dokončení dodávek. Nabídku podalo celkem deset výrobců, včetně BYD a Yutong. Jde o největší autobusový obchod v Evropě za poslední léta.
Projekt bude financován institucí Île-de-France Mobilités (IFM), která odpovídá za organizaci veřejné dopravy v Paříži. Nebylo zatím zveřejněno, zda bude financování probíhat přímo přes IFM nebo prostřednictvím RATP.
Nejdříve RATP objedná u těchto tří výrobců celkem 150 12 metrových elektrických autoubusů (každý po 50 kusech), které mají být dodány mezi koncem roku 2020 a 2022. Cílem provozovatele veřejné dopravy je převést do roku 2025 dvě třetiny svého vozového parku na elektrické autobusy a jednu třetinu na autobusy na bioplyn. V současné době má flotilu 4 700 vozidel, 950 hybridních autobusů, 140 autobusů na bioplyn a 83 elektrických autobusů. Kromě výše uvedených velkých zakázek letos očekává dodání 77 elektrických a 50 autobusů na bioplyn.
Ředitelka RATP Catherine Guillouard považuje velké nákupy jako důležitý signál: "Masivní přechod na elektrické autobusy potvrzuje, že se RATP chce stát důležitým hráčem ve změně veřejné dopravy". Otázkou je také zřízení nabíjecí infrastruktury pro nový vozový park: „Aby mohly být tyto elektrobusy uvedeny do provozu, je společnost mobilizována, aby splnila tuto výzvu ve velmi krátkém termínu,“ dodává. Dvanáct z 25 dep již polovina prochází rekonstrukcí. První nabíjecí infrastrukturu poskytne polské konsorcium Ekoenergetyka-Polska a El-Cab.
RATP, Sustainable Bus
Pro tento účel bylo vyčleněno 400 milionů eur, které získají Heuliez Bus, Bolloré a Alstom ve stejných podílech ve výši 133 milionů a budou vypláceny po dokončení dodávek. Nabídku podalo celkem deset výrobců, včetně BYD a Yutong. Jde o největší autobusový obchod v Evropě za poslední léta.
Projekt bude financován institucí Île-de-France Mobilités (IFM), která odpovídá za organizaci veřejné dopravy v Paříži. Nebylo zatím zveřejněno, zda bude financování probíhat přímo přes IFM nebo prostřednictvím RATP.
Nejdříve RATP objedná u těchto tří výrobců celkem 150 12 metrových elektrických autoubusů (každý po 50 kusech), které mají být dodány mezi koncem roku 2020 a 2022. Cílem provozovatele veřejné dopravy je převést do roku 2025 dvě třetiny svého vozového parku na elektrické autobusy a jednu třetinu na autobusy na bioplyn. V současné době má flotilu 4 700 vozidel, 950 hybridních autobusů, 140 autobusů na bioplyn a 83 elektrických autobusů. Kromě výše uvedených velkých zakázek letos očekává dodání 77 elektrických a 50 autobusů na bioplyn.
Ředitelka RATP Catherine Guillouard považuje velké nákupy jako důležitý signál: "Masivní přechod na elektrické autobusy potvrzuje, že se RATP chce stát důležitým hráčem ve změně veřejné dopravy". Otázkou je také zřízení nabíjecí infrastruktury pro nový vozový park: „Aby mohly být tyto elektrobusy uvedeny do provozu, je společnost mobilizována, aby splnila tuto výzvu ve velmi krátkém termínu,“ dodává. Dvanáct z 25 dep již polovina prochází rekonstrukcí. První nabíjecí infrastrukturu poskytne polské konsorcium Ekoenergetyka-Polska a El-Cab.
Jen před několika dny RATP představil své první elektrické autobusy Heuliez. Dvanáctimetrový autoubus GX 337 Elec je vybaven elektromotorem 120/195 kW a 360 kW bateriemi (8 packů). Šest je umístěno na střeše a dva u zadních dveřích. Tento model je určen pro celodenní použití s dobití v depu. Heuliez Bus používá baterie francouzské společnosti Forsee Power (stejné zvolil i Alstom pro svůj elektrický autobus Aptis).
Paříž už dříve oznámila, že chce od roku 2030 ve městě povolit jen provoz elektromomobilů.
RATP, Sustainable Bus

Ostrava bude mít 14 nových trolejbusů
SOR Libchavy vyrobí autobusy na CNG pro Košice


