Autoprůmysl hlásí pozitivní květen
SOR v Libchavách od ledna 2022 vyrobil o téměř 50 procent autobusů meziročně více. Foto BP

Květnová produkce osobních vozidel v Česku letos poprvé překonala měsíční objemy výroby loňského roku. Dále se daří výrobcům autobusů, SOR meziročně navýšil produkci o téměř 50 procent.
Reklama
Květnová produkce osobních vozidel v Česku letos poprvé překonala měsíční objemy výroby loňského roku. Dále se daří výrobcům autobusů, SOR meziročně navýšil produkci o téměř 50 procent.
Od začátku roku 2022 opustilo výrobní linky v České republice celkem 2 106 autobusů, tj. o 16,4 % meziročně více.

Ve vysokomýtském IVECO CR bylo vyrobeno 1 880 autobusů (+ 12,8 %), z toho v květnu 390 autobusů (+ 4,8 %).

SOR Libchavy vyrobil v dosavadním průběhu roku 205 autobusů (+ 48,6 %), z toho v květnu 59 autobusů (+ 321,4 %), z toho celkem 9 bylo s elektrickým pohonem.

Dalších 14 elektrobusů zatím v tomto roce vyrobila plzeňská ŠKODA ELECTRIC.

Výrobce KHMC Opava realizoval v tomto roce 7 zakázek, o jednu více než vloni.

Květnová produkce osobních vozidel v Česku letos poprvé překonala měsíční objemy výroby loňského roku. Nárůst výroby o 12,8 % na 120 186 vozidel znamená přiblížení na předkrizové měsíční objemy výroby. Dochází tak ke zmírnění dosavadního meziročního poklesu celkové produkce vozidel na 14 procent. Za prvních pět měsíců bylo celkově vyrobeno 481 535 automobilů, z toho skoro 11 procent bylo s elektrickým pohonem.

Celkově bylo do konce května vyrobeno 481 535 osobních vozidel, tedy meziročně o 14,0 procent méně. Důvodem poklesu je kombinace více známých faktorů – nedostatek polovodičových čipů, narušené dodavatelské řetězce v důsledku ruské agrese na Ukrajině, omezení logistických toků kvůli protipandemickým opatřením v Číně, ale i některé události v Česku, jako byl požár klíčového dodavatele oblíbeného modelu ŠKODA Octavia, nebo restrukturalizace kolínského závodu automobilky Toyota.

Daří se i společnosti JAWA Moto vyrobila za pět měsíců tohoto roku 1 023 motocyklů, jen o dvanáct strojů méně než za celý rok 2021. V meziročním srovnání s loňským květnem je to o 546 motocyklů více (+ 114,5 %).

Zdroj dat: Sdružení automobilového průmyslu