
e-ATAK, který je vybaven technologiemi pro autonommí řízení a je schopen jezdit na předem určené trase bez řidiče, rozšiřuje místa svého působení. Po svém debutu v USA, Norsku, Nizozemsku, Turecku a Finsku začne jezdit s cestujícími v historickém městě Arbon.
e-ATAK, který je vybaven technologiemi pro autonommí řízení a je schopen jezdit na předem určené trase bez řidiče, rozšiřuje místa svého působení. Po svém debutu v USA, Norsku, Nizozemsku, Turecku a Finsku začne jezdit s cestujícími v historickém městě Arbon.
Osmimetrový elektrický autobus s názvem ARTOUR pojede po 2,5 kilometrů dlouhé trase s 9 zastávkami spojující historické centrum Arbonu s novou rezidenční čtvrtí Saurer Werk 2 maximální rychlostí 30 km/h. Po schválení úřady pro provoz na silnicích bude součástí veřejné dopravy ve Švýcarsku. Novinku umožnil projekt Self Controlled City Liner Technické asociace v Arbonu (TGA), provoz bude zajišťovat dopravce Eurobus Ostschweiz AG.
Vozidlo je vybaveno automatizovanou softwarovou platformou pro automatizované řízení SAE úrovně 4 společnosti ADASTEC. Má řadu senzorů LiDAR umístěných v různých částech. Mezi vlastnosti Karsan Autonomous e-ATAK patří také mnoho inovativních technologií, jako je pokročilá radarová technologie vpředu a zpracování obrazu s vysokým rozlišením pomocí RGB kamer. Může jezdit bez řidiče po předem naplánované trase rychlostí až 40 km/h. V Arbonu bude na palubě přítomen asistent.
Ve druhé fázi projektu budou zavedeny funkce teleoperace, které umožní dálkové sledování a ovládání autobusu. Tento vývoj je plánován přibližně rok po prvním spuštění, po dokončení nezbytných infrastrukturních prací.
Vozidlo bylo pro Arbon vybráno částečně kvůli své velikosti, která je vhodná pro provoz v úzkých ulicích města. Dalšími faktory byla ekologie a možnost jet bez řidiče a ekologie, jako klíčová podmínka.