Arriva pokřtila třetí elektrobus SOR na Brumlovku
Dvojici elektrobusů značky SOR EBN 9,5 doplnila Arriva ve spolupráci s Passerinvest Group a ČEZ třetím vozem. Zároveň získávají nový grafický kabát. Foto Busportál

Kyvadlové autobusy Arrivy vyjely od stanice metra Budějovická na Brumlovku na začátku roku 2016 a od té doby najezdily tolik kilometrů, jako kdyby osmkrát objely svět. Dva elektrobusy SOR EBN 9,5 na začátku srpna doplnil třetí, linka je plně elektrická a také v novém designu.

 

Kyvadlové autobusy Arrivy vyjely od stanice metra Budějovická na Brumlovku na začátku roku 2016 a od té doby najezdily tolik kilometrů, jako kdyby osmkrát objely svět. Dva elektrobusy SOR EBN 9,5 na začátku srpna doplnil třetí, linka je plně elektrická a také v novém designu.

 

Kyvadlová doprava zajišťující spojení mezi stanicí metra C – Budějovická a Brumlovkou je 100% elektrická. Dvojici elektrobusů značky SOR EBN 9,5, které tady jezdí už od února roku 2016 doplnila Arriva třetím elektrobusem. Za sedm let provozu vozy ujely 300 tisíc kilometrů a převezly na dva a půl milionu cestujících. Ti u nich oceňují hlavně tichou jízdu i možnost připojení na wi-fi zdarma.

S kyvadlovou dopravou do lokality Brumlovka, kam denně dojíždí hromadnou dopravou více než čtyři a půl tisíce lidí, je podle posledních průzkumů společnosti Passerinvest Group spokojeno 94 % pasažérů, především díky čistotě, dostatečné kapacitě a intervalům spojů. Díky nasazení elektrobusů spokojenost cestujících vyskočila o dvacet procentních bodů. Úspěch a obliba elektrobusů u cestujících vedly spolek provozovatelů dopravy k náhradě třetího vozidla elektrobusem a tím k plné elektrifikaci kyvadlové dopravy na Brumlovce. Za celým projektem elektrické kyvadlové dopravy stojí Arriva, Passerinvest Group a ČEZ.

Navzdory výrazně svažitému terénu elektrobusy v reálném provozu překvapily svou spolehlivostí i minimálním rozdílem mezi letním a zimním dojezdem, který činí jen pět procent. Oproti předpokládané pětileté živostnosti vydržely baterie v obou elektrobusech o celé dva roky déle a vyměnit je bylo potřeba až letos na jaře po 150 tisících ujetých kilometrech. Určitě tomu prospěla i praxe pomalého nočního dobíjení v garážích. Podle řidičů Arrivy lidé na elektrických busech oceňují také jejich tichý provoz, plynulejší rozjezd a brzdění. Z vlastních zkušeností naší redakce můžeme oblibu kyvadlové dopravy potvrdit. Autobusy, které jezdí zdarma, si pochvalují nejen zaměstnanci firem sídlících v oblasti Brumlovky, ale také obyvatelé této části Prahy.

Po téměř sedmi letech a s novým vozem mění autobusy grafický vizuál. Náročnou instalaci celého vozu včetně střechy znázorňující šetrnost elekromobility zajišťuje reklamní agentura MOBILBOARD ze Zlína. Zatím s novou grafikou jezdí dva vozy, poslední jí získá v nejbližší době. I přes několikaletý provoz nebylo jednoduché původní polep odstranit a dát elektrobusům nový barevný kabát. Jak taková speciální změna probíhá v praxi, vám ve spolupráci s MOBILBOARD brzy ukážeme.


Arriva pokřtila třetí elektrobus SOR na Brumlovku
Elektrické autobusy, které jezdí ze stanice metra Budějovická na Brumlovku, dostávají novou celovozovou grafiku. Instalaci zajišťuje Mobilboard.
Arriva pokřtila třetí elektrobus SOR na Brumlovku