PACCAR Inc, Volvo Group, Daimler Trucks, Ford Motor Company a General Motors získají na vývoj a výrobu prototypů nákladních aut na baterie a vodík 127 milionů dolarů.
PACCAR Inc, Volvo Group, Daimler Trucks, Ford Motor Company a General Motors získají na vývoj a výrobu prototypů nákladních aut na baterie a vodík 127 milionů dolarů.
Americké ministerstvo energetiky
(Department of Energy - DOE) podpoří 199 miliony dolarů (téměř 4,4 mld.
korun) 25 projektů zaměřených na uvedení čistších automobilů na
americké silnice. S částkou 127 milionů (2,8 mld. korun) se počítá pro
program "SuperTruck 3" pro vývoj dálkových nákladních vozidel s
bateriemi a palivovými články a pro zlepšování infrastruktury nabíjení
elektrických vozidel. SuperTruck má pomoci v boji proti klimatické krizi
a také vytvářet po celé zemi pracovní místa.
Doprava tvoří podle DOE v USA přibližně 29% emisí a emituje více uhlíkového znečištění než kterýkoli jiný sektor ekonomiky. Podpora je v souladu s cíli prezidenta Bidena mít v roce 2030 polovinu všech vozidel prodávaných v Americe s nulovými emisemi a do roku 2050 dosáhnout nulových emisí v celé ekonomice.
Ze SuperTruck 3 získá finance pět významných výrobců středně těžkých a těžkých nákladních vozidel s cílem zvýšit účinnost těchto vozidel a dosáhnout nulových emisí. Projekty budou financovány po dobu pěti let a týkají se společností:
PACCAR Inc, který se zaměří na největší těžké nákladní automobily (třídy 8) s bateriemi a vodíkovými palivovými články (celkem bude prezentovat 18 vozidel). Cílem je vyvinout i dobíjecí stanice v řádech megawatt a ty úspěšně otestovat.
Volvo Group vyvine a předvede bateriový těžký nákladní automobil třídy 8 s dojezdem 400 mil, zlepšenými aerodynamickými vlastnostmi, elektrickým bržděním, novým typem pneumatik a automatizovaným systémem plánování tras. Zaměří se také na dobíjecí stanice v řádech megawatt.
Daimler Trucks vyvine dva těžké nákladní automobily třídy 8 s palivovými články schopnými dojezdu až 600 mil a výdrží 25 000 hodin. Tyto nákladní automobily navíc budou schopné uvézt stejné množství nákladu jako dieselové ekvivalenty.
Ford Motor Company vyvine a předvede 5 vodíkových nákladních automobilů (třídy 6). Cílem je získat ekvivalentní typ vozidel za cenu konvenčních benzinových nákladních vozidel.
Doprava tvoří podle DOE v USA přibližně 29% emisí a emituje více uhlíkového znečištění než kterýkoli jiný sektor ekonomiky. Podpora je v souladu s cíli prezidenta Bidena mít v roce 2030 polovinu všech vozidel prodávaných v Americe s nulovými emisemi a do roku 2050 dosáhnout nulových emisí v celé ekonomice.
Ze SuperTruck 3 získá finance pět významných výrobců středně těžkých a těžkých nákladních vozidel s cílem zvýšit účinnost těchto vozidel a dosáhnout nulových emisí. Projekty budou financovány po dobu pěti let a týkají se společností:
PACCAR Inc, který se zaměří na největší těžké nákladní automobily (třídy 8) s bateriemi a vodíkovými palivovými články (celkem bude prezentovat 18 vozidel). Cílem je vyvinout i dobíjecí stanice v řádech megawatt a ty úspěšně otestovat.
Volvo Group vyvine a předvede bateriový těžký nákladní automobil třídy 8 s dojezdem 400 mil, zlepšenými aerodynamickými vlastnostmi, elektrickým bržděním, novým typem pneumatik a automatizovaným systémem plánování tras. Zaměří se také na dobíjecí stanice v řádech megawatt.
Daimler Trucks vyvine dva těžké nákladní automobily třídy 8 s palivovými články schopnými dojezdu až 600 mil a výdrží 25 000 hodin. Tyto nákladní automobily navíc budou schopné uvézt stejné množství nákladu jako dieselové ekvivalenty.
Ford Motor Company vyvine a předvede 5 vodíkových nákladních automobilů (třídy 6). Cílem je získat ekvivalentní typ vozidel za cenu konvenčních benzinových nákladních vozidel.
General Motors
vyvine a dostane do demonstrační fáze 4 vodíkové nákladní automobily a 4
bateriové (třídy 4-6). Projekt se zaměří i na vývoj čistého vodíku
prostřednictvím elektrolýzy a čisté energie pro rychlé nabíjení.