
Petr Bendl, Petr Kašík a Jaroslav Hanák
za přítomnosti mnoha významných hostů. Hlavním tématem byly dopady celosvětové ekonomické situace na dopravní sektor.
za přítomnosti mnoha významných hostů. Hlavním tématem byly dopady celosvětové ekonomické situace na dopravní sektor.
V klíčovém projevu minulého i budoucího prezidenta Svazu dopravy Jaroslava Hanáka zaznělo na toto téma mnohé. Dopady, které silně poci'tuje nákladní doprava a logistika, by mohly být patrné i na autobusovém trhu ve druhém pololetí tohoto roku. Přínosem pro současný stav je čerstvé přijetí insolvenčního zákona a vše, co podpoří vyšší flexibilitu pracovních sil spolu podporou vzdělávání a školení. Zaznělo i pozitivní hodnocení českého předsednictva v Unii.
"Kdo provedl opatření restrukturalizační, nákladová, personální a další v druhé polovině loňského roku, má šanci přežít. Firmy, které mají dobré rozložení rizik podnikání, vyjdou z krize výrazně posíleny, " zdůraznil Jaroslav Hanák. Ten také navrhl jako posilující pro autobusový sektor s vazbou na výrobce autobusů zvýšení dotačního balíku v příslušném programu.
Dopravní infrastuktura má v současnosti odpovídající objemy financí, neřešená je dlouhodobě situace silnic II. a a III. třídy a neutěšený je stav mostů. Je třeba vyčerpat prostředky z EU a případné výnosy z prodeje např. ČSA použít právě pro dopravní infrastrukturu.
Ve veřejné dopravě je naprosto nutné stanovit jasné a solidní finanční podmínky a vymezit vztahy mezi státem, kraji a dopravci také v souvislosti s dokončováním Zákona o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici (ZVS) .
Nový ministr dopravy Petr Bendl podpořil změnu přístupu ke kamionové dopravě systémem diverzifikace cen mýtného v závislosti na době. U ZVS zaznamenalo Ministerstvo dopryvy 2000 připomínek nezřídka protichůdných. Ministr práce a sociálních věcí Petr Nečas podpořil zvýšení flexibility trhu práce spolu s podporou školicích a studijních programů pro období nedostatku práce. Představil i nejdůležitější navrhované změny v Zákoníku práce. Problematiku veřejné dopravy, MHD a IDS a její optimalizace shrnul za kraje Jan Tichý z Pardubického kraje s důrazem na standardizaci a kontrolovatelná a vymahatelná pravidla s jasnou vazbou "smlouva - licence - jízdní řád" ve veřejných zakázkách.
Mezinárodním hostem VH SD byl Constantin Dellis z UITP. Ve výhledu je úmluva o kooperaci UITP a SD.
Operačnímu programu Doprava se věnoval p. Lintimer z Ministerstva dopravy, čerpání z fondů EU Mikuláš Ostratovský z MPMR. P. Zaplatílek z MPO shrnul problematiku CNG v dopravě - doplnil ho Lubomír Kolman z RWE. Dotace na CNG bus z Programu podpory (pokud ji dopravce dostane, činí pro linkový autobus 1,8 a pro MHD autobus 2,6 milionu Kč). Ke každému CNG autobusu navíc dopravce dostane 200 tis. Kč od plynárenských společností. Z celkového balíku 10 milionů ročně pro 50 autobusů je v posledních letech čerpána zhruba polovina. Jan Kotík z ČSAD SVT Praha požádal o doplnění požadavku využití věcného návrhu vyhlášky stanovující standard platby a odbavení cestujících ve veřejné dopravě k zapracování jako jednoho ze standardů do příslušného prováděcího předpisu k ZVS do usnesení z jednání VH.
Na tiskové konferenci, která následovala po VH SD, Jaroslav Hanák spolu s novězvolenými viceprezidenty Jindřichem Vodičkou a Jiřím Kratochvílem a výkonným ředitelem Petrem Kašíkem shrnuli jednání pro média. Přítomí novináři se věnovali převážně problematice vodní dopravy.
"Kdo provedl opatření restrukturalizační, nákladová, personální a další v druhé polovině loňského roku, má šanci přežít. Firmy, které mají dobré rozložení rizik podnikání, vyjdou z krize výrazně posíleny, " zdůraznil Jaroslav Hanák. Ten také navrhl jako posilující pro autobusový sektor s vazbou na výrobce autobusů zvýšení dotačního balíku v příslušném programu.
Dopravní infrastuktura má v současnosti odpovídající objemy financí, neřešená je dlouhodobě situace silnic II. a a III. třídy a neutěšený je stav mostů. Je třeba vyčerpat prostředky z EU a případné výnosy z prodeje např. ČSA použít právě pro dopravní infrastrukturu.
Ve veřejné dopravě je naprosto nutné stanovit jasné a solidní finanční podmínky a vymezit vztahy mezi státem, kraji a dopravci také v souvislosti s dokončováním Zákona o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici (ZVS) .
Viz také Vyrocni_zprava_VH_SD_2009.doc
Jaroslav Hanák zmínil dobrou spolupráci mj. se SPD, ČESMAD Bohemia a ČHK a poděkoval odstupujícím členům statutárních orgánů SD – pánům Bazalovi, Wasserbauerovi, Černému a Polákovi. VH SD podpořil i Zdeněk Liška ze SPD. Krátce vystoupil reprezentant odborů Luboš Pomajbík s deklarací ochoty k sociálnímu dialogu.Volební valná hromada Svazu dopravy ČR: Do funkce prezidenta na další období ...
Nový ministr dopravy Petr Bendl podpořil změnu přístupu ke kamionové dopravě systémem diverzifikace cen mýtného v závislosti na době. U ZVS zaznamenalo Ministerstvo dopryvy 2000 připomínek nezřídka protichůdných. Ministr práce a sociálních věcí Petr Nečas podpořil zvýšení flexibility trhu práce spolu s podporou školicích a studijních programů pro období nedostatku práce. Představil i nejdůležitější navrhované změny v Zákoníku práce. Problematiku veřejné dopravy, MHD a IDS a její optimalizace shrnul za kraje Jan Tichý z Pardubického kraje s důrazem na standardizaci a kontrolovatelná a vymahatelná pravidla s jasnou vazbou "smlouva - licence - jízdní řád" ve veřejných zakázkách.
Mezinárodním hostem VH SD byl Constantin Dellis z UITP. Ve výhledu je úmluva o kooperaci UITP a SD.
Operačnímu programu Doprava se věnoval p. Lintimer z Ministerstva dopravy, čerpání z fondů EU Mikuláš Ostratovský z MPMR. P. Zaplatílek z MPO shrnul problematiku CNG v dopravě - doplnil ho Lubomír Kolman z RWE. Dotace na CNG bus z Programu podpory (pokud ji dopravce dostane, činí pro linkový autobus 1,8 a pro MHD autobus 2,6 milionu Kč). Ke každému CNG autobusu navíc dopravce dostane 200 tis. Kč od plynárenských společností. Z celkového balíku 10 milionů ročně pro 50 autobusů je v posledních letech čerpána zhruba polovina. Jan Kotík z ČSAD SVT Praha požádal o doplnění požadavku využití věcného návrhu vyhlášky stanovující standard platby a odbavení cestujících ve veřejné dopravě k zapracování jako jednoho ze standardů do příslušného prováděcího předpisu k ZVS do usnesení z jednání VH.
Na tiskové konferenci, která následovala po VH SD, Jaroslav Hanák spolu s novězvolenými viceprezidenty Jindřichem Vodičkou a Jiřím Kratochvílem a výkonným ředitelem Petrem Kašíkem shrnuli jednání pro média. Přítomí novináři se věnovali převážně problematice vodní dopravy.
Dagmar Braunová

Jaroslav Hanák, Petr Kašík, Petr Bendl, Jan Tichý, Miloš Melčák a Zdeněk Liška.


Jaroslav Hanák a Petr Nečas.


Constantin Dellis.

Jan Kotík a Petr Kašík.