
Od srpna 2025 na devět měsíců bude zcela uzavřena železniční trasa mezi Hamburkem a Berlínem. O přepravu cestujících se postarají autobusy z České republiky. Celkem půjde o 142 nových kloubových autobusů SOR NS 18 a 66 autobusů Iveco Crossway LE 12, které přijíždějí do dep ecoVista a jsou v různých fázích zkušebního provozu. Jak jsme informovali, první autobusy z Libchav odjely o víkendu v polovině června a jsou již ve zkušebním provozu. Z České republiky bude i přes 60 autobusů Crossway, těmi se ecoVista zatím nepochlubila.
Od srpna 2025 na devět měsíců bude zcela uzavřena železniční trasa mezi Hamburkem a Berlínem. O přepravu cestujících se postarají autobusy z České republiky. Celkem půjde o 142 nových kloubových autobusů SOR NS 18 a 66 autobusů Iveco Crossway LE 12, které přijíždějí do dep ecoVista a jsou v různých fázích zkušebního provozu. Jak jsme informovali, první autobusy z Libchav odjely o víkendu v polovině června a jsou již ve zkušebním provozu. Z České republiky bude i přes 60 autobusů Crossway, těmi se ecoVista zatím nepochlubila.
EcoVista, sdružení dopravců, které získalo zakázku na náhradní autobusovou dopravu, upozorňuje již předem, že u zakázky tohoto rozsahu dochází ke zpožděním ve výrobě a předání vozidel: "Z tohoto důvodu máme připravený komplexní koncept tak, aby bylo zajištěno, že všechny linky budou plně funkční od prvního dne provozu a včas – i když některá z nově objednaných vozidel stále nejsou k dispozici. V první fázi náhradní dopravy proto použijeme také vozidla od kvalifikovaných subdodavatelů. Splňují všechny smluvně dohodnuté standardy a jsou stejně jako všechna náhradní vozidla v nápadném fialovém designu, aby je cestující snadno poznali".
Nové autobusy jsou vybaveny informačním systémem pro cestující v reálném čase s širokými displeji s vysokým rozlišením, Wi-Fi, USB porty, sledováním na bázi GPS a velkým zavazadlovým prostorem, většina autobusů Crossway má toaletu. V rámci jednotného image požadovaného Deutsche Bahn jsou označeny názvem „Verkehrspurpur“ a mají zádržná madla z kartáčovaného kovu a podlahou s parketovým efektem. Vysoce výkonná klimatizace je standardní výbavou všech vozidel.
V Aschaffenburgu uvedla ecoVista do provozu nové řídicí centrum se 40 zaměstnanci, kteří se starají o plánování a koordinaci spojení. Celkem bylo zřízeno sedm dep, ze kterých řidiči a autobusy začnou jezdit. Kromě toho budou zavedeny mobilní dílenské týmy a úklidový personál. Na deseti zkušebních trasách již jezdí někteří řidiči z celkem 500.
Co je důvodem náhradní autobusové dopravy v takovém rozsahu: Od srpna do konce dubna 2026 Deutsche Bahn (DB InfraGO) zrenovuje všechny čtyři stanice Hamburg-Bergedorf, Schwarzenbek, Müssen a Büchen v severoněmeckého úseku trasy Hamburk-Berlín v Hamburku a Šlesvicku-Holštýnsku. Celkem na železniční trati dlouhé 278 kilometrů zmodernizuje 28 stanic, obnoví 180 kilometrů kolejí a přibližně 200 výhybek, vymění trolejové vedení a instaluje šest posunovacích bodů pro předjíždění pomalých vlaků. Součástí modernizace je digitalizace celé tratě. Trasa vede celkem pěti spolkovými zeměmi (Hamburk, Šlesvicko-Holštýnsko, Meklenbursko-Přední Pomořansko, Braniborsko a Berlín). Každý den ujedou náhradní autobusy 86 000 kilometrů na 28 trasách.
EcoVista je skupina středně velkých autobusových společností, kteří zajišťují veřejnou dopravu i služby cestovních kanceláří a náhradní služby pro různé železniční společnosti.


