s komentářem. Na prvních místech drama až do půlnoci ...
1. Dopravu na letošním EXPO Milán zajistí dopravce ARRIVA. Sedm CNG Urbanwayů,
2. Poprvé na BUSportálu: Prototyp Trollina s elektrovýzbrojí Škoda pro Budapešť
3. Z plzeňského polygonu: Trolejbusy Škoda 26 Tr a Škoda 27 Tr pro Ostravu.
4. Dopravní podnik v Brně má další CNG autobusy a těší se na kloubové trolejbusy
5. 14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
6. Do Brna přijel první nový kloubový trolejbus, s cestujícími pojede od května
7. 300 autobusů IVECO s automatickou převodovkou Voith DIWA pro Baku
8. Konference Chytrá a zdravá městská veřejná doprava s účastníky z 15 zemí
9. Apríl: V rámci projektu HeERKUL zkouší PMDP tříčlánkový autobus Solaris
10. Pocta trolejbusu Škoda 9 Tr na legendární trolejbusové trati
s komentářem. Na prvních místech drama až do půlnoci ...
1. Dopravu na letošním EXPO Milán zajistí dopravce ARRIVA. Sedm CNG Urbanwayů,
2. Poprvé na BUSportálu: Prototyp Trollina s elektrovýzbrojí Škoda pro Budapešť
3. Z plzeňského polygonu: Trolejbusy Škoda 26 Tr a Škoda 27 Tr pro Ostravu.
4. Dopravní podnik v Brně má další CNG autobusy a těší se na kloubové trolejbusy
5. 14.4.2015 bylo uvedeno oficiálně do provozu 8 nových autobusů SOR CN 10,5
6. Do Brna přijel první nový kloubový trolejbus, s cestujícími pojede od května
7. 300 autobusů IVECO s automatickou převodovkou Voith DIWA pro Baku
8. Konference Chytrá a zdravá městská veřejná doprava s účastníky z 15 zemí
9. Apríl: V rámci projektu HeERKUL zkouší PMDP tříčlánkový autobus Solaris
10. Pocta trolejbusu Škoda 9 Tr na legendární trolejbusové trati
Je zcela patrné, že téma sedmi autobusů Iveco Urbanway Arrivy pro EXPO 2015 bylo velmi atraktivní také proto, že je to výrobek z Vysokého Mýta. Článek jsme doplňovali a aktualizovali datum, což mu přineslo zvýhodnění. Vozidla budou pojízdným billboardem nejen pro Arrivu, ale i pro Českou republiku, i když to na čele napsané nemají. Další IVECO BUS téma je dodávka do Baku, tam je také česká tajenka.

Bez jakékoli podpory se na druhé místo rychlým startem dostal prototyp trolejbusu pro Budapešť z konce měsíce, a to dle očekávání s mocnou podporou maďarských diskusních serverů. Ve statistice zemí tak Maďarsko v návštěvnosti BUSportálu na nějakou dobu přeskočilo výrazně tradiční Slovensko. Na vedoucího "závodníka" chybělo o půlnoci pouhých 19 přístupů.

Vždy oblíbené jsou domácí zprávy, viz SORy v Příbrami a obnova vozidel v Brně. Pozvánce na úspěšnou konferenci v Plzni jsme také trochu pomohli aktualizací a předatováním.

Aprílový článek se do první desítky dostal snad úplně poprvé. Snad ho nikdo nebral vážně, i když, co se týká tříčlánkového Solarisu, můžeme naznačit - trolejbus o délce 24 m si objednal Salzburg a přípravné práce jsou velmi pokročilé. A s tím setrvačníkem to není až taková pitomost. Trochu ve zkratce má tato technologie jednu velkou nevýhodu. Jak to jistě pozorujete i u autíček na setrvačník, prostě jezdí z principu rovně.

Trolejbus na Krymu a jeho pomník není žádná novinka, ale umístění hřeje i za to, že se někdo z ČR v těchto místech aktuálně pohybuje a myslí na BUSportál. Doplníme v nejbližší době přesnějšími informacemi a přepisem starého jízdního řádu.
Dagmar Braunová


TOP BUSportálu březen 2015
(V žebříčku až na vyjímky bodují původní informace, fotografie a přímo adresované tiskové zprávy, které autorsky upravujeme a doplňujeme. Občasný monitorink, který tvoří stále menší podíl, je jen potvrzením toho, že nemůžeme všechno vědět nebo i uveřejnit první. TOP je setříděn sestupně, zahrnujeme do něj okolo padesáti nejvíce navštěvovaných materiálů, dolní hranicí bývá zpravidla 300-400 přístupů. Nejvýše umístěné materiály mají okolo 2000 návštěv. Na měsíční sledování "doplácejí" materiály z konce měsíce. V žebříčku se objevují i velmi staré materiály, většinou v souvislosti s tím, jak se objeví odkazy na ně na nějakých diskusních serverech.)