Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.

Autobus pro segment linkové dopravy na platformě stavebnicové konstrukce MAN se vyrábí ve výrobním závodu v Ankaře ve dvou délkových variantách.
Autobus pro segment linkové dopravy na platformě stavebnicové konstrukce MAN se vyrábí ve výrobním závodu v Ankaře ve dvou délkových variantách.
Autobus byl představen na MAN BusDays v turecké Ankaře.

MAN Lion’s Intercity je zaměřen na zákazníky v rozsáhlém tržním segmentu evropských standardních linkových autobusů. Středopodlažní autobus představený ve dvou délkových variantách 12 m a 13 m je vhodný pro nasazení v linkové a příměstské dopravě nebo jako školní autobus. Tím se podle výrobce odlišuje od vozidla MAN Lion´s Regio. (Redakce BUSportálu se pokusí získat podrobnější popis rozdílů)

Dvounápravový autobus je poháněn motorem D08 Common-Rail o výkonu 290 k. V závislosti na délkové variantě disponuje Lion´s Intercity maximálně 55, resp. verze Lion´s Intercity C až 59 místy k sezení.

Vozidlo lze pořídit s těmito převodovkami: ZF 6S 1901 s intardérem (6stupňová mechanická, sériově), ZF EcoLife se strategií řazení závislou na topografii Topodyn a retardérem (6stupňová automatická, na přání), Voith DIWA se strategií řazení závislou na topografii Sensotop a retardérem (4stupňová automatická, na přání), přičemž 4stupňová převodovka se doporučuje pro provoz podobný městskému, 6stupňová převodovka při linkovém provozu s vyššími rychlostmi.

Pracoviště řidiče bylo vyvinuté pro nasazení v linkovém provozu. Nabídka doplňkové vnitřní výbavy obsahuje mj. velké množství odkládacích přihrádek a schránek, ergonomické sedadlo řidiče s variabilitou možnostmi í a s vyhříváním, multifunkční volant, systém Multi Media Coach (MMC) s navigací, zásuvky 12- či 24 V. V přední části je umístěna chladnička o objemu 41 l, příprava a připojení pro pokladnu / tiskárnu jízdenek a sedadlo spolujezdce. Kamerou je možno sledovat couvání i prostor druhých dveří.

Okna busu mohou mít na přání dvojitá skla. Topení a klimatizace jsou vždy zvlášť regulovatelné pro místo řidiče a pro prostor cestujících. Sériově je vozidlo vybaveno výklopnými okny, na přání může mít výkonné střešní klimatizační zařízení.

Autobus nabízí 55 míst k sezení a 29 míst ke stání (Lion’s Intercity), resp. 59 míst k sezení a 25 míst ke stání (Lion’s Intercity C). Lion’s Intercity disponuje maximálně 15/14 (vlevo/vpravo) řadami sedadel, Lion’s Intercity C potom 16/15 řadami. Vyjímatelná podesta umožňuje poskytnout až dvě místa vozíčkářům, kočárkům a stojícím cestujícím. Ve druhých dveřích je možno nainstalovat zdviž. Průběžná podlaha dozadu mírně stoupá díky schůdkům před poslední řadou sedadel. Všechna sedadla mají sériově dvoubodové bezpečnostní pásy.

Ochrana proti korozi je zajištěna kataforézou. Závod MAN v Ankaře, největší autobusová továrna MAN v Evropě, disponuje nejmodernějším KTL zařízením ze všech továren MAN v Evropě. V oblasti bezpečnosti vyhovuje autobus v předstihu od roku 2017 platné normě ECE R66.02, ve které se reguluje pevnost nástaveb autobusů a testování při převrácení - v nově vyvinutém skeletu vozidla je integrováno množství prstencových žeber z vysoce pevné oceli. Úspora hmotnosti je díky všem technologickým opatřením asi 100 kg.

Rozsah dostupné bezpečnostní výbavy autobusu Lion´s Intercity: MAN asistent nouzového brzdění EBA (doplňková výbava); elektronický brzdový systém EBS (sériová výbava) s protiblokovacím systémem ABS, systémem regulace prokluzu ASR a brzdovým asistentem BA, elektronický stabilizační program ESP (sériová výbava) s dynamickým stabilizátorem DSP a ochraně proti převrácení ROP. Na přání signál/varovné blikání při nouzovém brzdění a kromě toho systém kontroly tlaku v pneumatikách TMP a varování při couvání při zařazené zpátečce.

Ke snížení spotřeby paliva přispívá automatické vypínání motoru Idle Shutdown, automatický dvojstupňový vzduchový kompresor, který není neustále v provozu na plnou kapacitu a aerodynamicky provedený design.

Lion´s Intercity má zjednodušený systém přístupu pro pravidelný servis a opravy. Nádrž na naftu se nachází vpředu vpravo před přední nápravou, nádrž AdBlue vzadu vpravo za druhou nápravou.

Z TZ MAN Truck & Bus Czech Republic

Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Foto MAN Truck & Bus
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Zdroj: MAN Truck & Bus
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Foto MAN Truck & Bus
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Foto MAN Truck & Bus
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Foto MAN Truck & Bus
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Foto MAN Truck & Bus
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Foto MAN Truck & Bus
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Foto MAN Truck & Bus
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Foto MAN Truck & Bus
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Foto MAN Truck & Bus
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Foto MAN Truck & Bus
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Foto MAN Truck & Bus
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Foto MAN Truck & Bus
Světová premiéra autobusu MAN Lion´s Intercity podrobně. Další fotografie.
Foto MAN Truck & Bus