Aktivní brzdový asistent 3 (ABA 3) pro Mercedes-Benz Travego
Foto Daimler

Nouzové brzdění v případě výskytu pevné překážky. Standardní vybavení ve spojení s adaptivním tempomatem. Ohlédnutí Mercedes-Benz Travego Safety Coach 2006, 2010, 2013 ...
Nouzové brzdění v případě výskytu pevné překážky. Standardní vybavení ve spojení s adaptivním tempomatem. Ohlédnutí Mercedes-Benz Travego Safety Coach 2006, 2010, 2013 ...
17. dubna 2014 - Snahou němekého výrobce je, aby každá generace vysokopodlažního zájezdového autobusu Mercedes-Benz Travego nastavila nové standardy v bezpečnostních technologiích. Jak uvádí výrobce, Travego je první autobus na světě, který bude vybaven ABA 3. Předchozí generace ABA 2 byla již schopna aktivovat brzdění, když vzniklo nebezpečí nárazu do zpomalujícího vpředu jedoucího vozidla nebo do stacionárních překážek. Nový systém ABA 3 je navíc schopen iniciovat automatické nouzové brzdění, když jsou zjištěny stacionární překážky, a úplně zastavit. To může zmírnit možné následky vážných nehod, ale může jim také zabránit. Mercedes-Benz vybaví Aktivním brzdovým asistentem model Travego standardně, pokud si zákazník objedná adaptivní tempomat, který je je nezbytným předpokladem pro Aktivní brzdový asistent ABA 3.
Tempomat zjistí pomalejší vozidlo vpředu, automaticky zabrzdí autobus, dokud nedosáhne bezpečné rychlosti, závislé na vzdálenosti od tohoto vozidla, kterou nastavuje řidič. Systém pak trvale udržuje tuto vzdálenost. A zároveň radar trvale sleduje silnici před autobusem. Měří vzdálenost a relativní rychlost vozidel vpředu a také zaznamenává překážky.
Právě u Travega byly uplatňovány bezpečnostní prvky v postupu času v první linii.
V roce 1999 to byl elektronický brzdový systém EBS, kotoučové brzdy na všech nápravách a výkonné xenonové světlomety.
V roce 2002 šlo o elektronický stabilizační program ESP, který se stal standardem v roce 2003.
V roce 2004 představil Mercedes-Benz v modelu Travego tři nové asistenční systémy: adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v jízdních pruzích a plynulý brzdný účinek retárdéru.
V roce 2008 pak následovala první generace systému ABA a patentovaný systém pasivní bezpečnosti Ochrana před čelní kolizí (FCG). V roce 2012 byl uveden na trh ABA 2 s rozšířenými funkcemi a systém sledování bdělosti řidiče Attention Assist (výstražný systém před únavou řidiče).
S novým systémem ABA 3 představuje Travego model 2014 další novinku v autobusovém odvětví.

Z TZ Daimler
2006: Nejbezpečnější dálkový autobus na světě Mercedes-Benz Safety Coach
2010: Test: Nový Mercedes-Benz Travego Safety Coach v Praze
2013: Test: Nový Mercedes-Benz Travego Safety Coach v Praze

Aktivní brzdový asistent 3 (ABA 3) pro Mercedes-Benz Travego
© BUSportál