Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál

Poprvé Travego s motorem EURO 6 v ČR.
Poprvé Travego s motorem EURO 6 v ČR.
Autokar se do Prahy vrátil po testování tuzemským dopravcem, toho bylo pak možné využít pro krátké seznámení včetně jízdy. Vůz byl svým designem natolik typický, že ho šlo i díky registrační značce (RZ) (MA MB 950) identifikovat na fotografii z IAA Hannover 2012 (poslední záběr), kde byl jako venkovní exponát využívám i k dopravě partnerů Daimleru a zástupců médií. Prezentační vozy Daimleru jsou v místě výroby osazovány typickými RZ - zde MAnnheim Mercedes-Benz a pořadové číslo určené výrobcem.

Na terminál do Jenče jsme tentokrát zamířili po rychlostní "karlovarské" i pro vyzkoušení aktivního tempomatu s odstupem včetně brzdového systému ABA 2, následné zatáčky a kruhové objezdy pak daly možnost otestovat ESP. Technickým detailům nové generace autokarů Daimler jsme se podrobně věnovali u Setry CC 500, pro obě značky Mercedes-Benz i Setru zde působí synergický efekt jednotného vývoje pohonů a řady bezpečnostních systémů. Není bez zajímavosti, že specielně u EURO 6 čerpala skupiny Daimler i z technologií svých amerických akvizic. Společný vývoj s trucky je patrný u pracoviště řidiče, kde kolegové zmiňovali Actros. Motory řady 470 lze osazovat pouze na stojato, retardér je vodní a robotizované mechanické převodovky Power Shift u autokarů se vyprofilovaly jako osmistupňové. Jakkoli změny pro EURO 6 vyžadovaly nové technologie, výrobci se podařilo optimalizací komponent a jejích umístěním nijak neomezit prostor pro cestující i velikost zavazadlových prostor.
Při předváděcí jízdě přišla řeč i na to, do jaké míry jsou všechny systémy, které má řidič k dispozici, vlastně využity - bezesporu je velmi žádoucí, aby řidič chápal technologické principy a mohl vše, co se mu nabízí, smysluplně využívat. Také je na místě otázka, zda přeci jen někdy velká míra všech možných bezpečnostních technologií řidiči nenabízí přílišnou možnost ztráty koncentrace a jisté nebezpečí návyku na tyto technologie a jejich komfort. Řidič zůstává nadále nejzranitelnějším článkem - koneckonců vyvíjet člověka technologicky zkrátka stále ještě nelze.
Dagmar Braunová

Kompletní tisková zpráva: TZ_MB_Travego_Edition_1.docx

Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
© BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze
IAA 2012 Hannover © BUSportál
Mercedes-Benz Travego Edition 1 Safety Coach se krátce představil médiím v Praze