Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
© BUSportál

zaujme především rozvlněním rovných linií karosérie.
zaujme především rozvlněním rovných linií karosérie.
Meziměstský autobus InterUrbino je koncipovaný jako vozidlo "šité na míru" zákazníkům s různými typy řešení. Je nybízen v délkách 12 a 12.8 m. Lze si vybrat z pěti možností motorů tří dodavatelů. Také je možno volit převodovku . Předváděcí autobus na polygonu byl osazen motorem DAF PR265 U2 EEV a převodovkou ZF 6 AP Ecolife.

Volitelné motory: Cummins ISB6.7 (Euro 5/EEV), DAF PR (Euro 5/EEV), FPT (Iveco) Tector (EEV)

Volitelné převodovky: ZF 6-speed manual, ZF Ecolife, Voith Diwa 5, Allison Torqmatic

Interiér je vybaven ve dvou základních variantách: klasická verze vychází z původního InterUrbina, volitelná je prémiová verze. Klasická verze je určena např. pro školní autobusy. Atraktivnější řešení přináší pak iluminaci stropu, integrované schránky na zavazadla, průhledné materiály a další speciality. Neměnné je vybavení místa řidiče. Od zvolené verze se odvíjí i obsaditelnost - až 59 sedadel. Druhé dveře pak mohou být jedno či dvoukřídlé - obojí s možností zdviže. Inovativní exteriér navrhlo studioFT, partner společnosti Solaris. Zůstává typický designový prvek - asymetrické řešení předního okna. To také zajišťuje lepší přehled řidiče v prostoru nástupu cestujících. Bezpečnostní systémy tvoří EBS and EPS jako standard. Osvětlení je zajištěno s využitím LED technologií.
S novým InterUrbinem jsme se opět měli možnost projet i vyyzkoušet si na suchém a rovném povrchu účinnost brzd i systému ESP. Autobus patří do podobné kategorie jako např. u nás běžné autobusy Irisbus Crossway, Mercedes-Benz Intouro (Integro) nebo MAN Lion's Regio. Bude zajímavé sledovat, jak se podaří Solarisu jako specialistovi na městskou dopravu prosadit právě v linkovém segmentu, případně v segmentu školních autobusů, kde jsou právě tyto typy využívány. Segment autokarů, kde se pokusil výrobce uplatnit s s modelem Vacanza (vyrobeno do sta kusů), sice Solaris úplně neopustil - na přání Vacanzu postaví, ale obchodně se autokary Solaris neprosadily.
Při prvním pohledu na nový design InterUrbina zaujme změna linií - z obrázků jsou tyto změny patrné. Bude zajímavé, zda k rozvolnění linií dojde i u městských vozidel. Aniž bychom kteréhokoli z výrobců podezřívali z vzájemné inspirace (k mnoha podobným nápadům dochází nezávisle), lze postřehnout, že podobnou změnu linií prodělalo i nové Citaro společnosti Mercedes-Benz.
Technická specifikace v angličtině.
Solaris InterUrbino 12
Length 11 995 mm
Width 2 550 mm
Height (with air-conditioning) 3 300 mm
Interior height (at 2nd door) 2 130 mm
Number of axles 2
Wheelbase 5 900 mm
Front overhang 2 700 mm
Rear overhang 3 395 mm
Angle of approach 7.8°
Angle of departure 7.2°
Tires 295/80/R22,5
Floor height 860 mm
Pedestal height 170 mm
Maximum entrance height 350 mm
Door layout 1-2
Luggage compartment volume 5.15 m3

Axles

Front axle ZF RL 75 E
Drive axle ZF A 132

Weights

Gross vehicle weight 18 000kg (19 000kg)
Front axle load 7 100 kg
Rear axle load 12 000 kg


Passenger capacity

Seats 53 +1 +1

Fuel tanks

Fuel tank 250 l (option 350 l)
AdBlue tank 40 l


Drive train Engine DAF PR265 (266 kW)

Gearbox

Automatic, 6 gears ZF 6 AP

Brakes

EBS electronic (dual-circuit) braking system incorporating anti-blocking system (ABS) and traction control system (ASR), parking (hand) brake with emergency release function from driver’s seat, bus stop brake transmission-integrated retarder

Air-conditioning Carrier Sütrak AC353 I
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Solaris Urbino 18,75
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Elektrobus Urbino 8.9 m

Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
Pro porovnání změn designu karosérie: InterUrbino v letech 2009 a 2010
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
© BUSportál
Tři autobusy Solaris na testování na polygonu Bednary: Nové InterUrbino
Z prezentace Solaris