Czechbus má za sebou svoji premiéru
Synergie veletrhů Czechbus a MADI Travel Market přesunula autobusy do interiérů.

BUSportál tuto událost očekával se zájmem, máme autobusová setkání rádi.
BUSportál tuto událost očekával se zájmem, máme autobusová setkání rádi.
Veletrh redakce navštívila ze zdravotních důvodů zprostředkovaně pomocí svých spolupracovníků (velké díky). Většina vystavovaných vozů na Czechbusu nebyla klasickými výstavními exponáty, ale vozy prezentačními a testovacími a nezřídka i ve vlastnictví j dopravců. Premiéry byly skutečně hlavně ty české a jednalo se o vozidla především v nějaké nové, např. délkové mutaci již vozidel známých a facelifty než aby šlo o převratné změny. Představení TriHyBusu Pražanům je milé, ale dva roky po premiéře už ne objevné.

CZECHBUS zaznamenal ovšem jednu bezkonkurenční světovou premiéru. Škoda Electric umístila premiéru sériového hybridu v karosérii Solaris, kde je unikátem sériový hybridní pohon a ne běžná karosérie, do expozice společnosti Solaris.

První ročník čehokoli je vždy jen začátkem. Jak byl úspěšný, ukáže až ročník další. Tam se zjistí, jak byli spokojeni ti, kteří se letos rozhodli vystavovat a jak vyhodnotí své postoje ti, kteří se rozhodli do toho nejít. V souvislosti s deklarovaným prvenstvím této akce je poctivé si připomenout, že projekt tohoto typu tu už opakovaně byl jako Coach Progress v Letňanech. V obou akcích se objevuje jasná personální shoda. Předešlý projekt skončil vinou nedostatečného zastřešení a nedostatku profesionality. Idea a koneckonců ambiciózní název Středoevropský veletrh jsou totožné. Incheba dodává ovšem projektu zázemí personální i odborné na neporovnatelně vyšší úrovni, proto by tentokrát mohl autobusový výstavní projekt uspět lépe. Záleží teď velice na tom, jak se k autobusovému tématu postaví brněnský Autotec, který se bude konat v příštím roce. Pokud bude nadále lpět na image "Truck show", samozřejmě to pozici Czechbusu, který se rozhodl pro roční interval, jen prospěje.

Akce typu Czechbus úspěšná být může, ale možná by bylo účelnější se přihlásit k lokálnímu záběru. V Evropě jsou tu nesouměřitelný Busworld (BUSWORLD 2011 na BUSportálu - přehled materálů) a IAA Hannover (BUSportál na IAA Hannover 2010) a na východě Transexpo Kielce a ruský Comtrans a koneckonců snad ještě i Autosalón Nitra. Autobusový vesmír v ČR je malý a určitě se jeho účastníci rádi jednou za čas v Praze sejdou a nemusí mít přitom pocit, že jsou středem Evropy.
CZECHBUS: Záběry autobusů
CZECHBUS: Záběry slavnostního zahájení, tiskových konferencí a TriHyBusu
CZECHBUS: První prezentace sériového hybridu Škoda H 12 v karosérii Solaris
Fotografie ze stavby expozic 1.11.11. Odkaz na registraci a seznam vystavovatelů
Materiály z Czechbusu najdete i na slovenském BUSportálu:
BUSportál SK: BUSportál na CZECHBUS 2011

Opravdu nám to nedalo a zavzpomínali jsme na rok 2005 a první ročník:
COACH PROGRESS 2005 - 'velká auta' * COACH PROGRESS 2005: Veteráni - autobusy v Letňanech * Skončila výstava Coach Progress. * Dozvuky výstavy autobusů Coach Progress ...
a na poslední ročník v roce 2007:
Seminář o vysokokapacitních autobusových systémech (BRT). Metrobus - šance pro Střední Evropu. Seminář s mezinárodní účastí. * Vysokokapacitní inteligentní autobusové systémy se poprvé v Česku představily ...

Dagmar Braunová

Czechbus má za sebou svoji premiéru
CZECHBUS 2011: BUSportál v rámci stánku SDT
Czechbus má za sebou svoji premiéru
CZECHBUS 2011: Fotografie z průběhu uveřejníme k materiálům z konference
Czechbus má za sebou svoji premiéru
CZECHBUS 2011: Na téma CNG toho bylo poměrně dost včetně semináře, jediné, co chybělo, byl autobus na CNG