Vracíme se ke švédským  autobusům Scania OmniLink,
© BUSportál

které v červenošedých barvách Veolie Transport zpříjemní cestování v oblasti východních Čech. Další informace a záběry. Autobusy Scania v ČR.
Reklama
které v červenošedých barvách Veolie Transport zpříjemní cestování v oblasti východních Čech. Další informace a záběry. Autobusy Scania v ČR.
Veolia Transport Východní Čechy a.s. (VT VČ) zařazuje do svého vozového parku šest nízkopodlažních příměstských autobusů Scania Omnilink. Vozidla vyrobila Scania Sodertalje ve Švédsku a byla 2,5 roku provozována ve společnosti Veolia Finsko. Před nasazením do provozu v České republice prošly autobusy celkovou kontrolou ve značkovém servisu Scania.

Autobusy Scania Omnilink budou jezdit převážně na linkách mezi Chlumcem nad Cidlinou - Novým Bydžovem a Hradcem Králové, Hradcem Králové - Pardubicemi, Hradcem Králové - Holicemi, Hradcem Králové - Pardubicemi přes Lázně Bohdaneč.

„Nasazením těchto vozidel nejen omlazujeme vozový park, ale snažíme se zpřístupnit veřejnou dopravu starším občanům, rodičům s kočárky a osobám s omezenou pohyblivostí. Jelikož vozidla jsou vybavena klimatizací, určitě dojde ke zvýšení komfortu cestování v období letních dnů,“ říká Jindřich Poláček, generální ředitel Veolia Transport Východní Čechy.

Autobusy Scania Omnilink nahradí vozidla Karosa typové řady 700, čímž dojde k výraznému omlazení i zkvalitnění vozového parku. Průměrné stáří autobusů ve VT VČ se po obměně sníží na 9,4 roku z původních 9,7 roku. V linkové dopravě VT VČ ve všech krajích necelých 20 nízkopodlažních vozů včetně 2 plně nízkopodlažních kloubových, přibýt by měly 3 krátké 8.5 m autobusy SOR LE a jeden 12 m autobus LE. V linkové dopravě je tendence nasazovat právě částečně nízkopodlažní vozy (LE) s dvěma bezbariérovými vchody a vysokou zadní částí, nízkopodlažnost po celé délce vozu je především atributem městské dopravy.
Klasický 12 m autobus OmniLink má kvůli nízkopodlažní přední části a plošině o něco méně míst k sezení než klasický "bariérový" linkový autobus. Kromě 42 sedících na "linkových" pohodlných sedačkách se zvýšenými sedadly může cestovat i 37 stojících cestujících. Technologie kneelingu (příkleku) snižuje na mimimum rozdíl mezi nástupní hranou a vozidlem a bude přínosem pro méně pohyblivé také tam, kde scházejí klasické chodníky s obrubníky. Dopravce uvažuje o doplnění vozidel rampami zejména pro uživatele elektrických vozíků. V létě cestující jistě ocení klimatizaci. Vozidlo je vybaveno automatickou převodovkou (5+1). Servis autobusů je smluvně zajištěn se značkovým pardubickým servisem Scanie ProScan.

Autobusy a zejména autokary Scania jsou v ČR známé především v řadě Irizar, kde Scania dlouhodobě spolupracuje se španělským karosářem. Méně známá je v tuzemsku řada Omni, kde vozy jsou karosovány přímo Scanií. Řada Omni obsahuje i plněnízkopodlažní OmniCity, částečně nízkopodlažní OmniLink (LE) a linkový OmniExpress pro větší vzdálenosti. Řada Omni je rozšířena zejména ve Skandinávii a v západní Evropě. Autobusy Omni mají i svoji etanolovou a hybridní verzi. Autobusy OmniLink provozuje v ČR kromě VT VČ i Veolia Transport Teplice a etanolový OmniLink testují středočeští dopravci. Zcela novým mezinárodním konceptem je luxusní autokar Scania Touring.

TZ Veolia Transport a BUSportál
Šest částečně nízkopodlažních autobusů Scania OmniLink Veolia Transport

Vracíme se ke švédským  autobusům Scania OmniLink,
© PAN COMMUNICATIONS
Vracíme se ke švédským  autobusům Scania OmniLink,
© BUSportál
Vracíme se ke švédským  autobusům Scania OmniLink,
© BUSportál
Vracíme se ke švédským  autobusům Scania OmniLink,
© BUSportál
Vracíme se ke švédským  autobusům Scania OmniLink,
© BUSportál
Vracíme se ke švédským  autobusům Scania OmniLink,
© PAN COMMUNICATIONS
Vracíme se ke švédským  autobusům Scania OmniLink,
© BUSportál
Vracíme se ke švédským  autobusům Scania OmniLink,
© BUSportál
Vracíme se ke švédským  autobusům Scania OmniLink,
© BUSportál
Vracíme se ke švédským  autobusům Scania OmniLink,
© BUSportál