Dvě zajímavé novinky -  autobusy Scania byly tento týden k dispozici novinářům

v centru Scania v Chrášťanech: SCANIA OmniExpress H a SCANIA Irizar i4 L
v centru Scania v Chrášťanech: SCANIA OmniExpress H a SCANIA Irizar i4 L
Autobus "i4" vyráběný ve spolupráci Scanie se španělským nástavbářem Irizar se už v Česku zabydlel - verzi M mají v Břeclavi (BORS) a H v Českých Budějovicích (ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s.).
10.5.2009:Nadčasový autobus SCANIA Irizar i4 L v testovací verzi projíždí Evropou.
V prvním materiálu z návštěvy v Chrášťanech proto představíme autobus zcela nový s zatím neznámým designem SCANIA OmniExpress H a k "i4" se vrátíme. Konkrétní autobus SCANIA OmniExpress H je majetkem českého zastoupení Scania a je určen pro českého ev. slovenského zákazníka.

Autobus jsme si mohli na krátké trase z Chrášťan přes Rudnou a po dálnici přes Zličín nazpět vyzkoušet. Ovládání autobusu je standardní, přístrojová deska přehledná a ukazatele na ní volitelné podle potřeby řidiče. Jako řidiče mne nadchla převodovka Scania GR875R s ovládáním ComfortShift. Pokud dáme stranou automatické převodovky či mechanické převodovky s řadicími automaty, je toto to nejpříjemnější, s čím jsem se u řazení setkala. Převodovka má 7 stupňů lehounce blízko sebe zařaditelných. Rychlostní stupeň se zobrazuje na displeji spolu s eventuelním dalším rychlostním stupněm, který si řidič předvolí v očekávání změny rychlosti a realizuje následně sešlápnutím spojky. Při další jízdě s novinářskou posádkou a řidičem profesionálem, Bo Erikssonem ze Švédska, si autobus snadno poradil i s užšími silnicemi. Autobus může být používán jak na meziměstskou dopravu nejlépe při delších trasách a pro svůj charakter autokaru může být využit i na delší cesty zájezdového typu a tím být pro dopravce vozidlem pro všední den i víkendy. Severský design vycházející z řady Omni narozdíl od irizarové řady není prvoplánově španělsky líbivý, je na něj třeba si zvyknout. Autobusy Scania řady Omni můžeme vidět u společnosti Veolia Transport Teplice.
Dagmar Braunová

Specifikace autobusu SCANIA OmniExpress H
  • Typ autobusu: meziměstský autobus třídy II.
  • Délka autobusu: 11.990 mm
  • Výška autobusu: 3.250 mm (bez klimatizace), 3.400 mm (s klimatizací)
  • Šířka autobusu: 2.550 mm
  • Rozvor náprav: 5.900 mm
  • Přední / zadní převis: 2.695 / 3.395 mm
  • Obsaditelnost: 47 + 1
  • Podvozková část Scania: K340 EB4x2
  • Motor: DC12 10 340, 12-ti lirový 6-ti válec, HPI, max. výkon 250 kW (340 HP) při 1800 ot./min. max. točivý moment 1700 Nm při 1100-1350 ot./min., technologie EGR (bez aditiv)
  • Převodovka: Scania GR875R s ovládáním ComfortShift
  • Převod zadní nápravy: 2,92
  • Pneumatiky: Michelin 295/80 R22,5

Dvě zajímavé novinky -  autobusy Scania byly tento týden k dispozici novinářům
Dvě zajímavé novinky -  autobusy Scania byly tento týden k dispozici novinářům
Dvě zajímavé novinky -  autobusy Scania byly tento týden k dispozici novinářům
Dvě zajímavé novinky -  autobusy Scania byly tento týden k dispozici novinářům
Dvě zajímavé novinky -  autobusy Scania byly tento týden k dispozici novinářům
Dvě zajímavé novinky -  autobusy Scania byly tento týden k dispozici novinářům
Dvě zajímavé novinky -  autobusy Scania byly tento týden k dispozici novinářům
Dvě zajímavé novinky -  autobusy Scania byly tento týden k dispozici novinářům
Dvě zajímavé novinky -  autobusy Scania byly tento týden k dispozici novinářům