Děkan dopravní fakulty při ČVUT Petr Moos si na myslí, že ano. BUSportál si myslí, že v době integrovaných dopravních systémů už ne.
Děkan dopravní fakulty při ČVUT Petr Moos si na myslí, že ano. BUSportál si myslí, že v době integrovaných dopravních systémů už ne.
Přibylo na toto téma:
Dopravní web: Dopravní Autobusy Č(s)D? Ano či Ne?
Z pohledu cestujícího autobusy Českých drah dobrý nápad jsou, ...

Viz aktualne.centrum.cz BUSportál sympatizuje se silniční dopravou jako se subjektem svého zájmu. Autobusy Českých drah mají ovšem zpoždění - v krajích se budují (zatím bez opory v legislativě !) integrované dopravní systémy, které z principu, postupně a léta už řeší problém, který se zdá, že vyřeší České dráhy.

"Zaprvé nejdřív musejí na provozování těchto služeb získat licenci a prokázat způsobilost k jejich vykonávání. To znamená, že budou muset mít dostatečný autobusový park. Zadruhé budou samozřejmě nabízet své služby v místech, která budou dopravní obsluhu potřebovat. ...", říká Petr Moos.

To, že se dopravní služba poskytuje v potřebných místech a která jsou potřebná místa, není přece záležitostí rozhodnutí Českých drah. Dotovaná dopravní obslužnost musí být koordinovaná subjektem vně dopravců, dráhy mají sloužit systému a nikoli naopak. A že by bylo na trhu malých flexibilních dopravců málo ?

Z čeho budou ČD dostatečný autobusový park financovat ? "Dobrý nápad" to nezaplatí.

Živě si představuji, jaké diskuse na toto téma probíhají. Ráda budu názory k věci publikovat.
Dagmar Braunová