Obrazem a odkazem: Jak šel čas s autokarem MAGELYS
© Visavu a archiv BUSportálu

Retrospektiva k získání titulu
'Coach of the Year 2016' pro IVECO MAGELYS PRO
s komentářem redakce.
Retrospektiva k získání titulu
'Coach of the Year 2016' pro IVECO MAGELYS PRO
s komentářem redakce.
V nejbližší době připravujeme velký materiál k získání titulu z tiskových podkladů jury a IVECO BUS spolu s mnohafotografiemi.

Úvodem za BUSportál:
BUSportál: O získání titulu usiloval tenkrát ještě s emblémem delfína Irisbus Iveco MAGELYS HD už v roce 2007, kdy získal mnoho cenných zkušeností. Autokarový segment skupiny, která postupně zahrnovala Renault, Iveco a také Karosu, se poměrně dlouho profiloval, skupina bodovala především městskými a linkovými autobusy. I proto získání titulu pro autokar Iveco sahá až do roku 1995. Vývojáři skupiny se Magelysu po všech stránkách dlouho pečlivě věnovali a na druhý pokus byl autokar v soutěži o titul úspěšný.
Současné Iveco Bus se stává rovnocenným účastníkem na trhu špičkových evropských autokarů, kde některé prestižní značky mají za sebou opravdu úctyhodnou minulost. K soutěži samotné. Je už tradicí, že porota Coach of the Year uvádí pouze vítěze a o dalších výsledcích se veřejnost nic nedozví, jak je tomu u titulů Truck a Van od the Year, kde se uvádí pořadí prvních tří. Jako problematickou je možno označit nesourodost účastníků. Je velmi těžké porovnávat HD autokary s patrovými, dvounápravové s třínápravovými a superautokary s univerzálními "dělníky". Vzhledem k tomu, že je prakticky neproveditelné soutěž nějak dále kategorizovat, patrně to tak nadále zůstane a bude jen na porotě, jaký přístup a měřítka zvolí. I přes tyto připomínky je tato soutěž nejprestižnější evropskou událostí v autokarovém segmentu a jen samotná účast dává všem soutěžícím řadu příležitostí.
Poznámka na okraj - ze zúčastněných autokarů právě IVECO má motor stejného jména jako je karosérie. Další dva soutěžící mají motory v rámci skupiny - tedy Setra motor od "Mercedesů" a Neoplan od MAN. Futura se drží domácí značky DAF. Temsa a Sunsundegui jsou pak karosáři, kteří "nakupují" venku, Sunsundegui je dlouhodobě věrné podvozkům Volvo, Temsa v tomto případě použila motor DAF.
Dagmar Braunová
2007:Irisbus Iveco MAGELYS HD 12.8 m - autokar nové koncepce
2007:Nový autokar Irisbus Iveco Magelys usiluje o titul 'Coach of the Year 2008'
2009:Prezentace tříosého autokaru Irisbus Magelys
2010:Na návštěvě v IVECO CR ve Vysokém Mýtě: Třínápravový autokar Magelys HDH
2011:Všestranný typ autokaru Magelys Pro. Irisbus Iveco zařazuje do nabídky
2013:BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální výbavě detailně
2015:Coach Euro Test 2015: FOTOGALERIE a ANKETA - Coach of the Year 2016
2015:Gratulujeme: Prestižní evropský titul 'Coach of the Year 2016' pro IVECO Magelys

Obrazem a odkazem: Jak šel čas s autokarem MAGELYS
© Archiv BUSportálu (Foto Iveco Irisbus)
Obrazem a odkazem: Jak šel čas s autokarem MAGELYS
© BUSportál
Obrazem a odkazem: Jak šel čas s autokarem MAGELYS
© BUSportál
Obrazem a odkazem: Jak šel čas s autokarem MAGELYS
© Archiv BUSportálu
Obrazem a odkazem: Jak šel čas s autokarem MAGELYS
© BUSportál
Obrazem a odkazem: Jak šel čas s autokarem MAGELYS
© Archiv BUSportálu
Obrazem a odkazem: Jak šel čas s autokarem MAGELYS
© BUSportál
Obrazem a odkazem: Jak šel čas s autokarem MAGELYS
© BUSportál
Obrazem a odkazem: Jak šel čas s autokarem MAGELYS
Foto BUSline
Obrazem a odkazem: Jak šel čas s autokarem MAGELYS
© Visavu