BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
Magelys Pro © BUSportál, prostřední vizualizace Iveco Bus

Informace z tiskové zprávy: Kompletně nová řada Iveco Bus Euro 6.
Informace z tiskové zprávy: Kompletně nová řada Iveco Bus Euro 6.
Městskému autobusu Urbanway jsme se věnovali v rámci premiéry na UITP v Ženevě - doplňujeme možnosti vybavit Urbanway alternativní hnací jednotkou na CNG (motor Cursor 8 CNG) a variantu diesel-elektrické hybridní verze s technologií dieselu Euro 6 vylepšenou novými prvky jako “Arrive & Go”, což zajišťuje „kompletně elektrický“ příjezd a odjezd z autobusových zastávek. Typicky domácímu vysokomýtskému Crosswayi se budeme podrobně věnovat v rámci nadcházejícího veletrhu Czechbus 2013 (14. - 16.11.2013 v Praze). Přinášíme obrazem detailněji zajímavou jakoby "klubovou" úpravu Magelysu PRO. Úvodní přehled vystavovaných autobusů jsme přinesli těsně po veletrhu Busworld: BUSWORLD 2013: Nová produktová řada IVECO BUS se představuje, samostatný materiál jsme věnovali projektu Ellisup.

  • Pro kompletní novou řadu Iveco Bus Euro 6 deklaruje výrobce úspory paliva v rozmezí 5 % až 10 %
  • Urbanway: zcela nový městský autobus nyní k dispozici s motorem Tector 7, s navýšením kapacity cestujících o 10 %
  • Crossway: meziměstský autobus nabízející kapacitu až 63 míst k sezení na 13 metrech
  • Magelys: design, pohodlí a výkon

Nejnovější modelová řada Iveco Bus je vybavena novými motory Euro 6 vyvinutými skupinou FPT Industrial a byla dále vylepšena. Stánek Iveco Bus na veletrhu Busworld se rozkládal na více než 1 200 metrů čtverečních. Hlavní význačné rysy nové modelové řady byly představeny na pěti vystavených vozidlech: městský Urbanway LF (12 m, motor Tector 7); Crossway LE městský a meziměstský (13 m, motor Cursor 9); Crossway Pop školní (13 m, 63 sedadel, motor Tector 7); autokar Magelys Pro (12,8 m, zdviž pro vozíčkáře, motor Cursor 9); 100% elektrobus Ellisup. Dalších pět vozidel (Urbanway 12 m, Crossway Line 12 m, Crossway Pro 12 m, Crossway LE 10,8 m, Daily Tourys ERO na volné ploše bylo k dispozici pro testy.

Ve stánku vyhrazeném poprodejním službám Iveco Bus se mohli návštěvníci dozvědět o širokém spektru nových a repasovaných originálních dílů Iveco, moderním distribučním systému a celé řadě služeb včetně plánované údržby na míru zákazníkům.

Nové motory Euro 6

Stávající osvědčené motory Tector a Cursor Euro 5 EEV jsou nahrazeny novými verzemi motoru Tector 7 a Cursor 9 Euro 6 s vyšším zdvihovým objemem (Tector se navýšil z 5,9 na 6,7 litrů a Cursor ze 7,8 na 8,7 litrů). Tyto motory zaručují vyšší výkon a vyšší točivý moment s nižší spotřebou paliva. Na rozdíl od motoru Cursor 8 je Cursor 9 Euro 6 navržen s použitím nejnovější generace vstřikování Common Rail, které je umístěno pod krytem hlavy válců. Toto řešení od FPT Industrial umožňuje výrazné snížení hluku uvnitř vozidel. Motory využívají technologii Hi-eSCR (High Efficiency SCR), systém katalytické redukce patentovaný společností FPT Industrial. Tato technologie dosahuje optimálního spalování díky přívodu pouze čistého vzduchu. Čištění je plně zajišťováno procesem následné úpravy výfukových plynů za motorem, který v důsledku toho nemusí používat recirkulaci výfukových plynů (EGR). Tato technologie je obzvláště vhodná pro autobusy a autokary s motory umístěnými vzadu, které mají vysoká omezení týkající se chlazení (systém EGR potřebuje k dosažení stejného výkonu minimálně o 30% více chlazení). Je také vhodná pro městské linky charakteristické nízkou cestovní rychlostí a častými zastávkami.

Inovativní technologie, která je chráněna četnými patenty, představuje jednoduché řešení pro snížení emisí výfukových plynů v souladu s normami Euro 6. Hi-eSCR funguje bez přidávání složitých komponentů, bez přítomnosti chemického znečišťování v motoru a jeho periferních zařízení a bez nadměrného termálního zatížení. To má za následek snížení hmotnosti a zvýšení spolehlivosti. Mezi další vylepšení patří modernizace a optimalizace převodovek a snížená hmotnost vozů, které spolu s novými motory FPT Industrial umožňují snížení spotřeby paliva o 5 – 10% ve srovnání s Euro 5 (v závislosti na modelu a typu využití).

K autokaru Magelys

Magelys Euro 6 (motory Cursor 9) je nabídkou Iveco Bus v oblasti turistiky a dálkové dopravy. Stejně jako modely Urbanway a Crossway také Magelys zavádí sériově denní světla LED (DRL) s novými koncovými světly a novým zadním světelným panelem se zabudovanými světly LED. Optimalizaci celkových provozních nákladů pomáhá zakomponování standardizovaných dílů. Řada Magelys Euro 6 je nabízena ve dvou verzích Line a Pro. Magelys nabízí také prvky výbavy pro bezbariérový přístup, jako např. plošinu pro cestující s tělesným postiženým, stejně jako moderní doplňkovou výbavu, např. Wi-Fi připojení, několik elektrických zásuvek 220V a zdířek USB pro všechny typy digitálních zařízení a tři LCD monitory. Ve spoluppráci se značkou Kiel představuje Iveco Bus nový systém uspořádání sedadel „Cinema Seat System s Flex-Action“: kompaktní složení sedadel v bezpečné poloze, která je vhodná k umístění invalidních vozíků nebo jiného příslušenství jako například stolek pro cestující. Systém byl navržen tak, aby ho zákazník mohl snadno ovládat a měnit..

Magelys je vybaven standardně následujícími prvky výbavy: ABS – protiblokovací brzdný systém, ASR – systém regulace prokluzu kol pří zrychlení, EBS – elektronický brzdný systém, který zkracuje brzdnou dráhu a výrazně zlepšuje stabilitu a ESP – elektronický program stability, který upravuje stabilitu vozu tím, že odhalí a sníží ztrátu nad řízením vozidla.

Magelys může být také vybaven následujícími volitelnými prvky výbavy: ACC (Adaptive Cruise Control – adaptivní tempomat), který používá technologii radaru k udržení bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu a automaticky aktivuje motorovou brzdu a retardér v případě, kdy dojde k náhlému zkrácení vzdálenosti a LDWS (Lane Warning Departure System – systém upozorňující na vyjetí z jízdního pruhu), který používá sondu k detekci, zda vozidlo mimovolně nevyjíždí z pruhu a aktivuje vibrační systém instalovaný v sedadle řidiče, který ho na danou skutečnost upozorní.
Z TZ Iveco Bus

BUSWORLD 2013 na BUSportálu: Přehled materiálů a fotomozaika

BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
Magelys Pro © BUSportál
BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
Magelys Pro © BUSportál
BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
Magelys Pro © BUSportál
BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
Magelys Pro - prostor pro zdviž © BUSportál
BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
Magelys Pro © BUSportál
BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
Magelys Pro © BUSportál
BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
Magelys Pro © BUSportál
BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
Magelys Pro © BUSportál
BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
Magelys Pro © BUSportál
BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
Magelys Pro © BUSportál
BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
Magelys Pro © BUSportál
BUSWORLD 2013: IVECO BUS - Magelys Pro ve speciální  výbavě detailně.
Vizualizace Iveco Bus