Reklama
Reklama
Alternativy

Z Dopravního podniku Bratislava přijel na krátké testování autobus Solaris Urbino hydrogen. Podle řidičů brněnského dopravního podniku je tichý a dobře se ovládá.

Dopravní podnik Bratislava provozuje od srpna 2023 čtyři Solaris Urbino 12 hydrogen . Autobusy s bezemisním vodíkovým pohonem mají celovozovou klimatizaci a tónovaná skla, informační systém (BUSE), Wi-Fi, USB porty. Proti bateriovému je výhodou rychlejší tankování. V průměru ujede 350 km na jedno naplnění. Dopravní podnik může objednat až 40 vozidel. V Dopravním podniku města Brna byl zapůjčený v úterý 30. dubna na jeden den. Facebook DPMB

person rebus  date_range 01.05.2024

Od 1. prosince 2024 bude jezdit na linkách 453 a 455 mezi Jihočeským a Středočeským krajem sedm autobusů CROSSWAY LE ELEC. Doplní je deset bezemisních autobusů v MHD v aglomeraci Tábor, Sezimovo Ústí, Planá nad Lužnicí. V Táboře budou dobíjeny zelenou elektřinou.

Kraj uzavře smlouvy s deseti autobusovými dopravci, kteří obslouží dvanáct oblastí ve Středočeském kraji a které mají i přesah do sousedních regionů. Zastupitelé 29. dubna schválili dopravce, se kterými budou uzavřeny smluvy o veřejných službách v přepravě cestujících přímým zadáním. O záměru jsme již informovali . Jde o zbylé výkony, které nebyly soutěženy v rámci velké autobusové soutěže. Jeden z hlavních důvodů uvádí Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy: „ Jednotlivé oblasti výběrového řízení se připravovaly již v roce 2021 a nebyly známy přesné termíny zprovoznění nové infrastruktury, např. prodloužení některých tramvajových a trolejbusových tratí za hranice hlavního města Prahy nebo přechod vybraných linek na bezemisní způsob pohonu v rámci pilotního provozu .“ Dvanáct vybraných oblastí v celém Středočeském kraji bude od letošního prosince obsluhovat deset autobusových dopravců. Smlouvy budou uzavírány v režimu netto, tj. že příležitosti a rizika spojená s časovým vývojem výše výnosů jsou plně na straně dopravce. Novinkou bude i zahájení provozu elektrobusů na mezikrajských linkách s Jihočeským krajem . Pilotní projekt sedmi elektrických autobusů na linkách 453 Tábor – Ratibořské Hory – Mladá Vožice – Vlašim a a 455 Tábor – Hlasivo – Mladá Vožice – Postupice – Benešov vznikl v rámci elektrifikace části linek MHD Tábor od 1. prosince 2024. Objednávku obou linek bude zajišťovat Středočeský kraj ve spolupráci se Sdružením měst a obcí Táborska, resp. Jihočeským krajem. „ Společnost COMETT PLUS, jako významný jihočeský dopravce, postupuje v rámci své strategie k podpoře nízkoemisních a bezemisních vozidel. Na přelomu roku 2024 a 2025 zahájíme provoz elektrobusů nejen na výše uvedených mezikrajských linkách, ale současně uvedeme do provozu deset bezemisních autobusů na elektrický pohon pro provoz MHD v aglomeraci Tábor, Sezimovo Ústí, Planá nad Lužnicí. Nedílnou součástí naše ekologického přístupu je zprovoznění fotovoltaické elektrárny na objektech v sídle společnosti a dále vybudování moderních dobíjecích stanic v Táboře a Mladé Vožici s inteligentním řízením nabíjení vozidel, “ uvádí Aleš Melich, jednatel společnosti COMETT PLUS. Bezemisní autobusy by měly vyjet v Táboře, Sezimově Ústí a Plané nad Lužnicí příští rok na jaře. Půjde o prvních osm Solaris Urbino 12 electric , které jsou již v Polsku ve výrobním procesu, celkem ale počítá COMETT PLUS s deseti elektrickými autobusy, na dva poslední právě ukončil výběrové řízení. Na nákup získal dotace z IROP. Dobíjecí infrastrukturu si zajistí z vlastních zdrojů. Na mezikrajských linkách do Benešova a Vlašimi vyjedou autobusy IVECO CROSSWAY 12 LE ELEC s novými bezpečnostními systémy ADAS a s vybavením ve standardech PID, které jsou již rovněž ve výrobním plánu Iveco Czech Republic. Nákup vozidel není financován z dotačního titulu, pořizovací cena je zahrnuta ve výchozím finančním modulu přímého zadání zakázky. Autobusy budou vybaveny bateriemi s celkovou kapacitou 466 kWh. Nabíjecí stanice pro noční dobíjení a balancování budou primárně v Mladé Vožici . Vzhledem k velkému dennímu proběhu kilometrů na některých turnusech bude nezbytné elektrobusy dobíjet při čekání mezi spoji v sídle COMETT PLUS v Táboře, kde vyroste moderní dobíjecí místo s 12 dobíjecími body s možností rychlého dobíjení přes zásuvko CCS Combo. Ve spolupráci se společnostmi C-energy a EON drive probíhají práce na finalizaci projektu. Servis elektrických autobusů budou zajišťovat mechanici COMETT PLUS, který je autorizovaným servisem SOLARIS, IVECO, SOR. „ Využití těchto moderních elektrobusů v rámci systému PID na pomezí Jihočeského a Středočeského kraj je vítanou novinkou pro cestující. Tato vozidla zvýší podíl energeticky efektivní veřejné hromadné dopravy, která je šetrná k životnímu prostředí. Tento startovní provoz dvou linek je výsledkem velmi dobré spolupráce jak s vedením Jihočeského kraje, tak i společnosti COMETT PLUS ,“ uvádí Zdeněk Šponar, ředitel IDSK. „ Za JIKORD, organizátora dopravy v Jihočeském kraji, jsme velice rádi, že se podařilo tuto myšlenku a spolupráci realizovat. Společně s IDSK tak prohlubujeme spolupráci i v oblasti elektromobility v regionálních linkách. Cesta je to neprobádaná, naše kraje budou patřit k průkopníkům krajských elektrolinek. Věříme, že tento provoz bude znamenat pro nás všechny cenné zkušenosti do budoucnosti regionální dopravy a jejích alternativních pohonů ,“ míní Jiří Kafka, jednatel JIKORD. „ Sdružení měst a obcí okresu Tábor jako objednatel MHD Tábor již léta spolupracuje s COMETT PLUS na zavádění nízkoemisních autobusů ve městě. Nové elektrobusy jsou dalším logickým krokem vedoucím, jak ke snížení nákladů na dopravu, tak i ke zlepšení ovzduší nejen ve městě Tábor ,“ říká Martin Mareda, předseda Sdružení měst a obcí okresu Tábor.

person rebus  date_range 30.04.2024

Vyrobí až 354 autobusů pro Řím. Hodnota nákupů dosáhne včetně servisu 200 milionů EUR. Jedná se o kloubové mild hybridní a plynové sólo autobusy.

Před několika měsíci Solaris vyhrál výběrové řízení pro dopravce ATAC v Římě na dodávku 110 kloubových mild hybridních autobusů. Autobusy Solaris Urbino 18 vybavené mild hybridními systémy nejnovější generace přijedou do Říma v roce 2024. Před několika dny získala společnost zakázku na 244 CNG autobusů. Ve výběrovém řízení Gubielo Spa a ATAC Roma se nabídka Solarisu s dvanáctimetrovou verzí Urbino CNG ukázala jako nejvýhodnější. Do hlavního města Itálie tak bude v letech 2024 a 2025 dodáno také 244 autobusů Solaris Urbino 12 CNG na zemní plyn. Objednávka předpokládá opci v následujících měsících na dalších 78 kusů. Solaris bude zajišťovat po dobu 10 let i servis. Celková hodnota nakoupených vozidel a všech doplňkových služeb tedy za předpokladu využití všech možností zadavatele bude činit až 200 milionů eur. Jde o jednu z největších zakázek v historii společnosti. Objednané autobusy nebudou prvními vozidly Solaris v Římě. V letech 2003-2004 Solaris dodal ATACu 30 trolejbusů. Kromě toho dopravci z regionu Lazio využívají více než 700 meziměstských vozidel Solaris InterUrbino pro regionální dopravu na předměstí Říma. Do Itálie, která je jedním z klíčových trhů výrobce, již dodal přes 1 800 vozidel.

person rebus  date_range 26.04.2024

Solaris dodal největšímu estonskému provozovateli veřejné dopravy v hlavním městě Tallinnu, společnosti Aktsiaselts Tallinna Linnatransport (TLT), patnáct autobusů Solaris 12 electric. Hodnota kontraktu včetně dobíjecí infrastruktury přesáhla 10 milionů EUR. Informace o trase poskytnou cestujícím infopanely Bustec.

Smlouvu se Solaris, vítězem výběrového řízení, podepsali zástupci talinských úřadů a dopravní společnosti TLT před několika měsíci. Z továrny Solaris v Polsku dorazilo prvních 15 elektrických autobusů do Tallinnu 16. dubna. V opci může TLT objednat dalších patnáct. Solaris Urbino 12 electric se budou v Tallinnu nabíjet jak pomocí zásuvného konektoru, tak inverzním pantografem spouštěným z nabíjecí stanice na kolejnice umístěné na střeše vozidla. Využívat budou obnovitelnou elektřinu, stejně jako tramvaje a trolejbusy. V depu bude fungovat 15 stacionárních nabíječek a dvě pantografové stanice podél linek ve městě. První elektrické bateriové autobusy v Estonsku vyjedou do provozu s cestujícími v květnu. Informační displeje do všech vozidel MHD dodává do hlavního města Estonska společnost Bustec. Podle Kaida Padara, člena představenstva TLT, představuje nasazení elektrických autobusů na pravidelné trase začátek nové éry ve veřejné dopravě v hlavním městě i v celém Estonsku, dalším cílem je úplný přechod na bezemisní vozidla. " Kromě autobusů na biometan, které v současnosti tvoří většinu našeho vozového parku, zahajujeme přechod na bezemisní elektrobusy. Jako první v Estonsku získáme neocenitelné zkušenosti s tím, jak se bateriové autobusy chovají v našem počasí, jaké jsou jejich jízdní vlastnosti a komfort cestujících. Určitě jsme připraveni setkat se s dalšími dopravními společnostmi a sdílet zkušenosti, aby se moderní elektrická vozidla dostala do v ulic dalších estonských měst, “ řekl Padar. Poprvé se vozidla Solaris vydala do hlavního města Estonska před 12 lety. Kromě 350 autobusů na CNG šlo o 50 bezemisních trolejbusů Trollino. V MHD v Tallinu ujedou vozidla každý rok více než 36 milionů kilometrů.

person rebus  date_range 22.04.2024

Po uvední CROSSWAY Low Entry Hybrid na konci roku 2022 Iveco Bus pokračuje v zavádění hybridní technologie. Nový CROSSWAY Hybrid intercity kompatibilní s obnovitelnými palivy XTL vyrobenými z použitých kuchyňských olejů bude k dispozici v délkách 10,7, 12 a 13 metrů POP (pro školní dopravu) a LINE (krátké a střední dlouhé vzdálenosti). Nový model je již možné objednat, zatím v délkách 12 a 13 metrů. Stejně jako ostatní vozy Crossway se bude vyrábět ve Vysokém Mýtě. První vozy odjedou do Španělska v červenci příštího roku.

Hybridní Crossway je k dispozici s převodovkou Voith DIWA NXT kombinovanou s elektrickým rekuperačním motorem o výkonu 35 kW. Motor funguje jako startér a generátor pro rekuperaci kinetické energie nashromážděné během zpomalování a brzdění pomocí vysokoenergetické LTO baterie (48 V) namontované na střeše. Elektromotor podporuje motor Cursor 9 Euro VI E během startovacích fází. Díky těmto funkcím přináší nový CROSSWAY Hybrid ve srovnání s nehybridní verzí významnou úsporu paliva. Navíc při kombinaci obnovitelných paliv toto nové hybridní řešení dále snižuje emise CO2, uvádí Iveco Bus. Crossway Hybrid má nový design přední části s LED světly, novými ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) v souladu s nadcházejícím GSR (General Safety Regulation), který má vstoupit v platnost v červenci 2024. Giorgio Zino, Head of Iveco Bus Europe Commercial Operations, Iveco Bus Europe, řekl: „ Zavedení naší hybridní technologie do našeho Crossway s normální podlahou umožní dopravcům těžit z výrazného snížení nákladů na energii a emisí CO2 ve srovnání s modely s vnitřním spalováním. Jedná se o konkrétní alternativu dostupnou zákazníkům a posilujeme tím co nejširší nabídku udržitelných řešení na trhu a upevňujeme naše vedoucí postavení jednoho z klíčových hráčů v oblasti udržitelné mobility v Evropě ." Nabídka IVECO BUS: CROSSWAY POP & LINE, 10.8, 12 a 13, kompatibilní s XTL, vybavený motorem TECTOR 7 nebo Cursor 9, splňující Euro VI Step E. CROSSWAY CNG POP & LINE, 12 a 13 metrů, kompatibilní s biometanem, vybavený motorem CNG CURSOR 9 splňující normu Euro VI Step E. CROSSWAY CNG hybrid POP & LINE, 12 a 13 metrů, kompatibilní s biometanem, vybavený motorem CNG CURSOR 9 splňujícím normu Euro VI Step E. CROSSWAY B100 POP & LINE, 10,8, 12 a 13 metrů, vybavený motorem TECTOR 7 splňujícím normu Euro VI Step E. XTL (X-To-Liquid) nafta patří mezi obnovitelné palivo. Jde o naftu používanou pro dieselové motory 100% vyrobenou z použitého kuchyňského oleje. V Německu je od dubna 2024 k dispozici na čerpacích stanicích.

person rebus  date_range 19.04.2024

In-der-City-Bus GmbH, provozovatel veřejné dopravy ve Frankfurtu nad Mohanem, se rozhodl pro autobusy na vodík Solaris potřetí. Tentokrát objednal devět kloubových Solaris Urbino 18 hydrogen. V metropoli již jezdí 23 autobusů Solaris s vodíkovou technologií, nové přijedou v červenci 2025.

Městská dopravní společnost In-der-City-Bus GmbH (ICB) provozuje tři autobusové svazky v jednom z největších německých měst ve Frankfurtu nad Mohanem na 30 linkách s více než 200 autobusy. Dopravce ze skupiny Stadtwerke usiluje v souladu s cíli ochrany klimatu stanovenými Frankfurtem nad Mohanem o plně elektrifikovaný vozový park autobusů do začátku roku 2030. Vozový park dopravce se již skládá z 5 bateriových Urbino 12 a 23 Urbino 12 hydrogen (dodaných v letech 2022 a 2024. Kloubové modely se k nim přidají příští rok. Vozidla budou poháněna palivovým článkem o výkonu 100 kW. Do každého z objednaných autobusů budou instalovány další baterie sloužící jako pomocné napájení. Vodík pro pohon autobusů bude skladován v plynné formě v kompozitních nádržích namontovaných na střeše, splňujících nejvyšší bezpečnostní standardy, uvádí Solaris v tiskové zprávě. Stejně jako předchozí vozy pro ICB budou i nové vybavené klimatizací s funkcí vytápění tepelným čerpadlem a proprietárním software výrobce pro vzdálenou správu vozového parku eSConnect. Vybavení autobusů bude splňovat nejnovější předpisy GSR2 (systémy sledování mrtvého úhlu, detekce omezení rychlosti, detekce únavy řidiče a sledování tlaku v pneumatikách). Solaris je lídrem na evropském trhu v segmentu vodíku. Vodíkovým technologiím se věnuje již téměř deset let a dosud dodal 200 autobusů poháněných vodíkem do 24 měst v Evropě. Dalších 600 vozidel je objednáno pro roky 2024 až 2026. Kromě vozidel Solaris využívá ICB bateriové autobusy Irizar ie18 a sólo autobusy od Caetano. Autobusy využívají lithium-iontové baterie s kapacitou mezi 240 kWh a 560 kWh a v městském provozu mohou ujet 130 až 190 kilometrů. Nabíjeny jsou v depu přes noc. V roce 2022 uvedla do provozu druhou alternativní technologii pohonu s 13 vodíkovými autobusy Solaris Urbino hydrogen 12. Oproti bateriovým boduje vodíková technologie delším dojezdem – minimálně 350 km – a rychlejším tankováním. Kompletní přeměnou čtyř linek ICB – 33, M36, 37 a 75 – se ročně do ovzduší uvolní přibližně o 2 100 tun méně oxidu uhličitého (CO2) a téměř o 24 tun méně oxidů dusíku (NOx).

person rebus  date_range 18.04.2024

Zarb Coaches, jeden z předních provozovatelů veřejné dopravy na Maltě, přidal do své flotily čtyři elektrické autokary od Yutong Bus. Na ostrově již 30 čínských elektrických autobusů jezdí, pro Yutong však jde o první zakázku.

Dopravní společnost Zarb Coaches Ltd. oficiálně představila autobusy během slavnostního ceremoniálu v pátek 12. dubna 2024 večer v maltském hlavním městě Vallettě. V sobotu 13. dubna vyjely do provozu. Rodinná společnost byla založená v roce 1947 a od jediného autobusu se propracovala k 25 autobusům, které přepravují školní děti i turisty, 25 minibusům a 25 vozům taxi. Všechna jezdí na naftu, nyní poprvé pořídila plně elektrické a v investicích do bezemisní dopravy chce pokračovat. Dvanáctimetrové autobusy s kapacitou pro 51 cestujících, dorazily na Maltu z Zhengzhou, hlavního města centrální čínské provincie Henan, kde Yutong sídlí. Zarb Coaches je prvním soukromým dopravcem, který dovezl na Maltu elektrické autobusy. Ministr dopravy Chris Bonett uvedl, že vláda má politiku dekarbonizace veřejné dopravy a poskytuje pobídky soukromým společnostem, aby investovaly do elektrických vozidel. Na ostrově ve veřejné dopravě již elektrifikace začala. S podporou EU byl zahájen projekt nákupu 30 elektrických autobusů King Long a otevření moderního nabíjecího zařízení ve výši 20 mil. Eur. Tento přechod na elektrobusy slibuje výrazný pozitivní dopad, s výrazným snížením emisí, zejména 70% snížením skleníkových plynů, a také výrazným snížením hluku. Autobusy ujedou 300 km na jedno nabití a lze je dobíjet přes noc. Navíc se zvýšil komfort pro cestující. " Ukazuje to, že maltští spotřebitelé a společnosti a dokonce i provozovatelé veřejné dopravy považují čínská vozidla za velmi spolehlivá ," řekl Bonett. Technická data nových autokarů nejsou uváděna, podle specifikace na webu Yutong jsou elektrické autobusy ICE 12 vybaveny 295 kWh bateriemi s garantovaným dojezdem 320 km za běžných klimatických podmínek (bez použití klimatizace). Zarb Coaches Malta

person rebus  date_range 17.04.2024

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou a SOR Libchavy uzavřely kupní smlouvu na dalších osm kloubových autobusů SOR NSG 18. Stejný počet těchto vozidel objednaných v srpnu 2023 už má dopravní podnik v garážích ve Vilové ulici. Otevřel nabídky na sólo CNG autobusy a připravuje se na elektomobilitu.

Rámcová dohoda na dodávky autobusů upravená dodatkem znamená pro dopravní podnik celkem 16 nových nízkopodlažních čtyřdveřových autobusů na pohon CNG délky do 19 metrů. Prvních osm SOR NSG 18 již z Libchav do Liberce přijelo. Zbývající vozy vyrobí a předá SOR do 28. února 2025. DPMLJ za ně zaplatí včetně vybavení přibližně 74,8 milionů Kč (9 349 tis. Kč za jeden) bez DPH. V současné době probíhá výběrové řízení na další autobusy na CNG. Dopravní podnik uzavře kupní smlouvu s vítězným uchazečem v zakázce na nákup 10 nízkopodlažních třídvéřových autobusů délky do 13 metrů. V zakázce podali nabídky tři účastníci, podle zveřejněného protokolu z otevírání nabídek nabídli cenu 85 mil. Kč, 65,5 mil. Kč a 66 mil. Kč a délku záruční doby 60, 60 a 36 měsíců. Do vozového parku libereckého dopravního podniku se na konci roku 2023 zařadil také první elektrický autobus. Původní předváděcí a testovací Solaris Urbino 12 Electric vyrobený v roce 2019 stál 5,9 milionu korun včetně příslušenství (nabíječka pro pomalé nabíjení) a výrobce na něj poskytl dopravnímu podniku dvouletou záruku. Jak vyplývá z Registru smluv, 9. dubna 2024 uzavřely DPMLJ a Solaris kupní smlouvu na další elektrický autobus. Tentokrát na Urbino 9 LE, vůz je také použitý, byl vyrobený v roce 2022 a stojí přibližně 10 mil Kč. DMLJ předpokládá, že v roce 2025 budou na linkách MHD v Liberci kromě tramvají jezdit nejméně čtyři autobusy na alternativní elektrický pohon. V současné době tvoří vozový park dopravního podniku přibližně sto autobusů provozovaných pouze na diesel a CNG.

person rebus  date_range 10.04.2024

Zatímco evropští výrobci čistě elektrické autobusy pro dálkovou dopravu teprve vyvíjejí, v Číně jsou již běžně v nabídce. Nedávno dodal King Long 200 autokarů Jieguan pro turistické zájezdy, firemní přepravu, konference a akce do čínské metropole Wuhan. Město ve střední Číně se stalo v roce 2019 známé po celém světě kvůli epidemii koronoviru.

King Long vyzdvihuje vynikající design vozidel Jieguan-5 a také jejich bezpečnost a výkon. S celonosnou lehkou konstrukcí 3H a nezávislým vzduchovým odpružením King Long, také vynikají vysokou pevností karoserie, silnou stabilitou a vynikající průjezdností. Jsou vybaveny různými aplikacemi aktivní bezpečnosti pro prevenci nehod, jako je 360stupňový výhled na okolí vozidla, systém předcházení kolizím a varování před opuštěním jízdního pruhu. Jieguen má být pomocníkem při vytváření ekonomických hodnot pro zákazníka. King Long slibuje nízkou průměrnou spotřebu energie celého vozidla pouhých 0,5-0,6 kWh/km v závislosti na provozních podmínkách. Vozidla disponují nejnovějšími trakčními bateriemi CATL BC5, které se podle výrobce vyznačují vyšší hustotou energie než předchozí a delší životností. Konkrétní technické údaje nebyly zveřejněny, 13metrový čistě elektrický autokar nabízí výrobce na svém webu s kapacitou baterie 350 kWh. Prošel certifikací evropské normy R66.02 vydanou Evropskou unií VCA Informace určené pro řidiče se zobrazují na nezávisle vyvinuté digitální přístrojové desce, hlavní komfortní funkce lze ovládat z velké dotykové obrazovky z tekutých krystalů. V zájmu bezpečnosti byly v prostoru pro cestující zcela eliminovány ostré rohy a King Long zmiňuje šířku nouzových dveří 1,3m. Zavazadlový prostor dosahuje 6,7 m³, což patří k největším v oboru. King Long v tiskové zprávě upozorňuje na vynikající nákladovou efektivitu, díky které si Jieguan-5 získal přízeň a uznání zákazníků.

person rebus  date_range 08.04.2024

V největším městě Maroka byly spuštěny svě nové autobusové rychlé tranzitní linky, přepravu zajišťuje čtyřicet autobusů CapaCity L pro 177 cestujících.

Daimler Buses dodal 40 Mercedes-Benz Capacity L dopravnímu úřadu Casa Transports SA v Casablance. Úřad je zodpovědný za veřejnou dopravu v celé metropolitní oblasti Casablanca, včetně okolních měst a obcí. Nové velkokapacitní autobusy provozuje provozní společnost RATP Dev. Nový CapaCity L bude nasazen na prvních dvou trasách sítě „Bus Rapid Transport“ (BRT), která byla v severoafrickém ekonomickém centru slavnostně otevřena na začátku března 2024 v severoafrickém ekonomickém uzlu. Velkokapacitní autobusy jezdí v samostatných autobusových pruzích. Bus Rapid Transit je moderní autobusový dopravní systém, který nabízí rychlou, pohodlnou a nákladově efektivní městskou mobilitu díky vyhrazeným jízdním pruhům a vysokofrekvenčnímu provozu. Za uzavření smlouvy a dodávku 21 metrů dlouhých velkokapacitních kloubových vozů odpovídá Auto Nejma, marocký generální distributor Daimler Buses. Společně se čtyřmi stávajícími tramvajovými trasami v Casablance představují čtyřdveřové velkokapacitní kloubové autobusy s prostorem až pro 177 cestujících významně přispívají ke zlepšení dopravní infrastruktury marocké metropole. Kromě posílení své dopravní sítě se Casablanca také snaží výrazně zrychlit přepravu a snížit emise CO2. Nový systém tras BRT má celkovou délku 24,5 kilometru se 42 zastávkami. Nová autobusová linka 1 vede ze západu na východ, linka 2 spojuje jihozápadní až severovýchodní obvody města. Obě trasy BRT jsou úzce propojeny i s ostatními trasami veřejné dopravy v Casablance. Trasy BRT obsluhují spádovou oblast s přibližně 300 000 obyvateli. Rychlé a pravidelné spoje jezdí ve špičce po 5,5 minutách. Plně integrovaný a síťově propojený dopravní systém ITS zajišťuje optimalizované jízdní frekvence a plynulé navazující jízdy bez ztráty času pomocí přeností jízdy na křižovatkách a neustálého propojení s řídicím centrem. Na všech zastávkách je k dispozici personál, který odpovídá na dotazy a pomáhá cestujícím s orientací. Město i provozovatelé se snaží přimět obyvatele k většímu používání veřejné dopravy, proto jsou ceny jízdenek dotované a stojí 0,55 eur na jednu jízdu. Mercedes-Benz CapaCity L v síti BRT v Casablance jsou moderní, pohodlné a ekologické velkokapacitní autobusy v jednotném zlato-šedém provedení a přepraví až 177 cestujících, 58 míst je k sezení. Hladký průchod cestujících zajišťují čtyři široké dveře. Samozřejmostí je snadný přístup osobám se sníženou pohyblivostí díky ručním rampám u dvou prostředních dveří a prostor pro vozíky a kočárky. O pohon se starají ekologické vznětové motory Euro VI modelové řady OM 470 spárované s automatickou převodovkou Voith Diwa.

person rebus  date_range 05.04.2024
Reklama
CIEB
Reklama
MAN
Reklama
Tezas
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací