Ve Vysokém Mýtě se bude vyrábět CROSSWAY intercity v hybridní verzi
IVECO BUS rozšiřuje řadu pro snížení uhlíkové stopy s novou verzí meziměstského autobusu CROSSWAY, kompatibilního s XTL, obnovitelného paliva vyrobeného z oleje použitého třeba na přípravu vašeho oběda. Foto Iveco Bus

Po uvední CROSSWAY Low Entry Hybrid na konci roku 2022 Iveco Bus pokračuje v zavádění hybridní technologie. Nový CROSSWAY Hybrid intercity kompatibilní s obnovitelnými palivy XTL vyrobenými z použitých kuchyňských olejů bude k dispozici v délkách 10,7, 12 a 13 metrů POP (pro školní dopravu) a LINE (krátké a střední dlouhé vzdálenosti). Nový model je již možné objednat, zatím v délkách 12 a 13 metrů. Stejně jako ostatní vozy Crossway se bude vyrábět ve Vysokém Mýtě. První vozy odjedou do Španělska v červenci příštího roku.

 

Po uvední CROSSWAY Low Entry Hybrid na konci roku 2022 Iveco Bus pokračuje v zavádění hybridní technologie. Nový CROSSWAY Hybrid intercity kompatibilní s obnovitelnými palivy XTL vyrobenými z použitých kuchyňských olejů bude k dispozici v délkách 10,7, 12 a 13 metrů POP (pro školní dopravu) a LINE (krátké a střední dlouhé vzdálenosti). Nový model je již možné objednat, zatím v délkách 12 a 13 metrů. Stejně jako ostatní vozy Crossway se bude vyrábět ve Vysokém Mýtě. První vozy odjedou do Španělska v červenci příštího roku.

 

Hybridní Crossway je k dispozici s převodovkou Voith DIWA NXT kombinovanou s elektrickým rekuperačním motorem o výkonu 35 kW. Motor funguje jako startér a generátor pro rekuperaci kinetické energie nashromážděné během zpomalování a brzdění pomocí vysokoenergetické LTO baterie (48 V) namontované na střeše. Elektromotor podporuje motor Cursor 9 Euro VI E během startovacích fází. Díky těmto funkcím přináší nový CROSSWAY Hybrid ve srovnání s nehybridní verzí významnou úsporu paliva. Navíc při kombinaci obnovitelných paliv toto nové hybridní řešení dále snižuje emise CO2, uvádí Iveco Bus.

Crossway Hybrid má nový design přední části s LED světly, novými ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) v souladu s nadcházejícím GSR (General Safety Regulation), který má vstoupit v platnost v červenci 2024.

Giorgio Zino, Head of Iveco Bus Europe Commercial Operations, Iveco Bus Europe, řekl: „Zavedení naší hybridní technologie do našeho Crossway s normální podlahou umožní dopravcům těžit z výrazného snížení nákladů na energii a emisí CO2 ve srovnání s modely s vnitřním spalováním. Jedná se o konkrétní alternativu dostupnou zákazníkům a posilujeme tím co nejširší nabídku udržitelných řešení na trhu a upevňujeme naše vedoucí postavení jednoho z klíčových hráčů v oblasti udržitelné mobility v Evropě."

Nabídka IVECO BUS:
 

  • CROSSWAY POP & LINE, 10.8, 12 a 13, kompatibilní s XTL, vybavený motorem TECTOR 7 nebo Cursor 9, splňující Euro VI Step E.
  • CROSSWAY CNG POP & LINE, 12 a 13 metrů, kompatibilní s biometanem, vybavený motorem CNG CURSOR 9 splňující normu Euro VI Step E.
  • CROSSWAY CNG hybrid POP & LINE, 12 a 13 metrů, kompatibilní s biometanem, vybavený motorem CNG CURSOR 9 splňujícím normu Euro VI Step E.
  • CROSSWAY B100 POP & LINE, 10,8, 12 a 13 metrů, vybavený motorem TECTOR 7 splňujícím normu Euro VI Step E.

XTL (X-To-Liquid) nafta patří mezi obnovitelné palivo. Jde o naftu používanou pro dieselové motory 100% vyrobenou z použitého kuchyňského oleje. V Německu je od dubna 2024 k dispozici na čerpacích stanicích.