Setra představila novou řadu ComfortClass 500
První foto řady ComfortClass 500 – S 515 HD

Vozy nové řady budou v prodeji od podzimu.
Vozy nové řady budou v prodeji od podzimu.
Na podzim roku 2012 se vozy nové řady začnou prodávat v dvouosém provedení pod označením S 515 HD, nebo dvou a tříosý s typovým označením S 516 HD, typ S 517 HD bude v provedení pouze jako tříosý. Nová řada 500 je výsledkem spojení zkušeností ověřených a nejnovějších prvků v oblasti inovace, pohodlí, hospodárnosti a bezpečnosti, Nastavuje nová měřítka v oblasti technologií, designu, aerodynamiky a efektivnosti.
Typickým znakem ComfortClass 500 je oblá, lehce stoupající a následně klesající boční linie s novým výrazným prvkem na B-sloupku, která je součástí celého vozidla. Dlouhý střešní přechod spolu s více vyklenutým čelním sklem je výrazný, protažený až hluboko k přední masce s logem, které je tvořeno trojrozměrným písmem. Přední část vozu byla pečlivým vývojem optimalizována, stejně tak jako nově vytvořená zpětná zrcátka. Společně s nově řešenou aerodynamickou zadní částí a dalšími detaily dosahuje ComfortClass 500 dosud pro tento segment vynikající hodnotu odporu vzduchu Cw- 0,33. Nové jsou modulárně uzpůsobené světlomety a směrová světla. Průběžná linka pokračuje po bocích a dáva vozidlu naprosto osobitý charakter a snadnou identifikovatelnost.
Řada ComfortClass 500 již nyní splňuje emisní normy Euro VI, která vejde v platnost až v roce 2014 a obsahuje v celkovém konceptu také mnoho bezpečnostních prvků, které jsou zakotveny v zákonných nařízeních pro následující léta. K tomu patří mimo jiné povinné vybavení asistenčními systémy platné od roku 2015 a o dva roky později vstoupí v platnost směrnice č. ECE-R 66/01, která předepisuje zvýšenou pevnost konstrukce autobusu při zkoušce na převrácení. V tomto směru vyvinula značka Setra koncept lehké konstrukce s nízkou hmotností při vyšší tuhosti a pevnosti skeletu karoserie.
Autobusy nové řady ComfortClass 500 budou vybaveny hnacím agregátem nové generace „BlueEfficiency Power“ od firmy Mercedes-Benz. Šestiválcový motor nové konstrukce OM 470 s objemem 10,7 litrů je velice výkonný s optimalizovanou spotřebou a má při 1800 ot./min výkon 315 kW (428 k). Motor disponuje maximálním kroutícím moment 2 100 Nm, kterého dosahuje již při 1 100 ot./min. Aerodynamicky tvarovaná karoserie řady ComfortClass 500, jejíž pohotovostní hmotnost byla výrazně snížena, upozorní nejenom množstvím variant ve výbavě, ale také ještě nižší spotřebou paliva.
Z TZ Daimler

Setra představila novou řadu ComfortClass 500
Setra představila novou řadu ComfortClass 500
Řada ComfortClass 500 model 1:2,5 v aerodynamickém tunelu.
Setra představila novou řadu ComfortClass 500
Řada ComfortClass 500 model 1:2,5 v aerodynamickém tunelu.
Setra představila novou řadu ComfortClass 500
Řada ComfortClass 500 model 1:2,5 v aerodynamickém tunelu.