Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
CapaCity můžou Bratislavě v Praze jen závidět © Jan Spousta

Druhá z fotoreportáží Jana Spousty z cest. Z hlediska česko - slovenského prostoru jsou unikátní čtyřnápravová vozidla CapaCity.
Reklama
Druhá z fotoreportáží Jana Spousty z cest. Z hlediska česko - slovenského prostoru jsou unikátní čtyřnápravová vozidla CapaCity.
Redakce děkuje za aktuální záběry z terénu i informace. Následovat bude Žilina, České Budějovice, Písek, Jižní Čechy, Ostrava bez záruky pořadí.
Bratislava
Bratislavská MHD přišla od listopadu o tramvajovou trať k hlavnímu nádraží, na které byl z důvodu nevyhovujícího technického stavu zastaven provoz. Nádraží je tak obsluhováno řadou autobusových a jednou trolejbusovou linkou do sídlišť a dalších míst mimo historické centrum. Na jeho okraj se lze dostat mnoha autobusy a trolejbusy ze Štefanikovy ulice, sice sousední, ale přece jen pár set metrů vzdálené. Aby to cestující snad náhodou neměl pohodlné, autobusy a trolejbusy se u prezidentského paláce rozjíždějí mimo vnitřní centrum, takže ve směru na náměstí SNP či k Národnímu divadlu je třeba přestoupit stejně na tramvaj. Z těchto míst (Hodžovo nám. (u prezidentského paláce), Štefanikova ul., Hlavná stanica) jsou všechny záběry.

Trolejbusy jsou „československý standard“, tedy Škoda 14Tr (73 kusů) a 15Tr (39 vozů); doplněné jednou 21Tr a šesti novými vozy 25Tr. Trolejbusy 25Tr mají pomocný dieselový pohon a jsou nasazeny výhradně na lince 33, která je fyzicky oddělena od zbytku sítě, takže agregát je nutný i pro přejezd z vozovny.

Bratislavský autobusový park se na rozdíl od trolejbusového v posledních letech modernizoval, především díky novým vozidlům SOR a TEDOM. Unikátem v celé bývalé federaci jsou Mercedesy „CapaCity“ s délkou 19,5 metru a čtyřmi nápravami, jezdící na lince 93 od nádraží na sídliště Petržalka.

Fotomozaiku uzavírá turistická atrakce - silniční vláček Prešporáčik.
Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku I: Banská Bystrica

Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta
Veřejná "busová" doprava v ČR a na Slovensku II: Bratislava
© Jan Spousta