Na návštěvě ve Škodě Electric: Trollino pro Cagliari a další trolejbusy
Z nové haly vykukují Pardubice, Plzeň a Řím, dole Cagliari © BUSportál

v areálu plzeňského výrobce. Nově tisková zpráva k zakázce do Cagliari
v areálu plzeňského výrobce. Nově tisková zpráva k zakázce do Cagliari
Na fotografiích jsme díky vstřícnosti ŠEL pro čtenáře BUSportálu zachytili zejména trolejbus s agregátem pro Cagliari na Sardinii. Tomuto vozu jsme věnovali dvě obrazové sekvence - exteriér a interiér. Při návštěvě ŠEL se vždy snažíme zachytit i něco z další produkce: můžete vidět tedy "Hradec Králové", "Plzeň", Prešov", "Jihlavu", "Pardubice" a kousek "Říma" na titulním snímku. Trolejbusy nepopisujeme, všechny typy jste už na BUSportálu viděli.
2.9. dorazila e-mailem TZ na téma Cagliari, standardně opět nejprve Škodovka informovala nejen o tomto tématu ve firemním Škodováku, aby si zajímavé zprávy nejprve přečetli zaměstnanci a z vrátnice se dostal prostřednictvím procházejícího přítele k BUSportálu. Odkaz na "pdf" zatím není.
Tisková zpráva Škoda: Trolejbus pro italské Cagliari k vidění v ulicích Plzně
Plzeň 2. 9. 2011 – Nový nízkopodlažní trolejbus vyrobený Škodou Electric se po prvních testovacích jízdách vydá do nového domova v italském Cagliari. Plzeňská Škoda Electric prostřednictvím a spolu se společností Solaris dodá na Sardinii celkem 16 kusů dvanáctimetrového trolejbusu. Deset vozů bude předáno do konce letošního roku, zbylých šest kusů v únoru 2012.

Škoda Electric dodala kompletní elektrovýzbroj a zajišťuje celkovou montáž vozidel. „V plzeňských ulicích budou nyní ověřeny jízdní vlastnosti vozidla, poté již přijdou na řadu homologační zkoušky, ty budou z velké části probíhat přímo v Cagliari,“ říká Milan Norek, manažer projektu ze Škody Electric.

„V Cagliari jezdí nyní 30 trolejbusů značky Fiat, které již mají svá nejlepší léta za sebou. Plzeňská vozidla nahradí polovinu vozového parku, je zde tedy možnost získat v budoucnu tendr na obnovení i té druhé poloviny. Již nyní došlo k navýšení kontraktu z původních 15 na 16 kusů,“ dodává Pavel Kuch, obchodní manažer Škoda Electric.

Nové trolejbusy jsou 12 metrů dlouhé, plně nízkopodlažní a jsou vybaveny dieselgenerátorem, díky kterému mohou jezdit i mimo trolejové vedení. Škoda Electric dodá přeskoncov0ho dodavatele, firmu Solaris do konce roku deset vozidel, zbylých šest trolejbusů bude předáno v únoru 2012. Obyvatelé Cagliari se však nesetkají se škodováckými produkty poprvé. Již několik let jezdí v Cagliari tramvaje vyrobené ve Škodě Transportation. Jedná se o nízkopodlažní, obousměrné, pětičlánkové tramvaje ŠKODA 06 T.

Na návštěvě ve Škodě Electric: Trollino pro Cagliari a další trolejbusy
Jihlava, Plzeň, Prešov © BUSportál
Na návštěvě ve Škodě Electric: Trollino pro Cagliari a další trolejbusy
Cagliari © BUSportál
Na návštěvě ve Škodě Electric: Trollino pro Cagliari a další trolejbusy
Cagliari © BUSportál
Na návštěvě ve Škodě Electric: Trollino pro Cagliari a další trolejbusy
Hradec Králové © BUSportál
Na návštěvě ve Škodě Electric: Trollino pro Cagliari a další trolejbusy
Plzeň interiér © BUSportál
Na návštěvě ve Škodě Electric: Trollino pro Cagliari a další trolejbusy
Pardubice před ŠEL - výjezd do ulic Plzně © BUSportál