IAA Hannover: Daimler - Expozice Mercedes-Benz. Sprinter 77
Sprinter 77 © BUSportál

a další vozida v expozici. První autobus Travego s novými sedadly pro společnosti Bohr Omnibus.
a další vozida v expozici. První autobus Travego s novými sedadly pro společnosti Bohr Omnibus.
Světová premiéra třínápravového XXL minibusu Sprinter City 77 pro městskou dopravu

První autobus Travego s novými sedadly předán společnosti Bohr Omnibus GmbH

Stuttgart/Hannover – Při příležitosti 63. veletrhu užitkAových vozidel IAA předal 24.09.10 v Hannoveru zástupce Mercedes-Benz Deutschland společnosti Bohr Omnibus GmbH, originální vystavované vozidlo Travego M.

Vystavovaným vozidlem je první zájezdový autobus Mercedes-Benz Travego vybavený novou generací sedadel. Sedadla pocházejí z vlastní výroby. Design nových sedadel je spojením vzhledu a funkce. Boční kryty jsou například vyrobeny z aluminia, mají dokonalý tvar, jsou kvalitní a současně i lehké. Integrován je také velký a dobře označený ovládací prvek s jednoduchou obsluhou pro příčné přesouvání sedadel do chodbičky a pro nastavení opěradla.

Opěrky pro ruce jsou u nových sedadel mají velkou plochu ergonomický tvar. Patentován je jednoduchý a intuitivní mechanismus sklopení a vyklopení opěradel. Nový tvar mají i opěradlo a sedák. Poprvé je sedadlo uloženo na odpružené konstrukci. Současně se dá snadno vyměňovat k čištění či opravě.

Možné prošití nového čalounění umožňuje celou řadu barevných, tvarových i materiálových variant. Výsledkem je ještě lepší vzhled a individuální vybavení.
Nový autobus společnosti Bohr má sedadla v provedení Travel Star Xtra (TSX) s čalouněním Luxline s typickou výraznou boční záložkou. Plaketa s hvězdou Mercedesu jako logo na opěradle má tvar hvězdy na přídi Travega. Sedadla s látkovým potahem „Duo“, červené boční záložky na opěradlech, kožené hlavové opěrky ve stříbrné barvě, látkové kapsy na opěradlech a dále nožní opěrky, sklápěcí stolky, číslování sedadel a háčky na zavazadla - to jsou jen některé z celé řady variant vybavení.
Pro autobusy s kombinovaným použitím v linkové a zájezdové dopravě zkonstruovali vývojáři jak kino-sedadla se sklopnými sedáky, tak rovněž otočná sedadla.

Příkřejší úhel opěradel v nulové pozici usnadňuje cestujícím vstávání. Pokud je opěradlo sklopené, vrátí se po opuštění sedadla do původní polohy. Novinkou u všech sedadel je upevnění zámků bezpečnostních pásů na straně u chodbičky. To usnadňuje jejich zapínání i odepínání pro cestující, kteří sedí u okna, a zároveň v případě nehody přístup záchranářů.

Podstavec sedadla je vyroben z lehkého dvoutrubkového rámu z aluminia. Společně s novým usazením sedadel to zabraňuje jejich kmitání při nevytížené jízdě. Díky použití lehkých materiálů výrazně klesá hmotnost jednotlivých dvousedadel. U zájezdového autobusu o délce 12 metrů v tříhvězdičkovém provedení činí tento pokles hmotnosti celkově až 70 kg.

TZ Daimler

IAA Hannover: Daimler - Expozice Mercedes-Benz. Sprinter 77
Citaro Fuel Cell Hybrid, Citaro LE Ü, Citaro na shuttle a Tourismo RHD © BUSportál
IAA Hannover: Daimler - Expozice Mercedes-Benz. Sprinter 77
Travego pro Bohr Omnibus © BUSportál