BUSWORLD 2009: Daimler Buses se světovými premiérami v Kortrijku
Mercedes-Benz Tourismo RH, Setra S 415 GT ComfortClass a Setra S 416 H MultiClass.

Mercedes-Benz s novým Tourismem RH a novým pohonem u Sprinterů. Setra se dvěma světovými premiérami. OMNIplus se službou BusFleet a novou ServiceCard.
Mercedes-Benz s novým Tourismem RH a novým pohonem u Sprinterů. Setra se dvěma světovými premiérami. OMNIplus se službou BusFleet a novou ServiceCard.
Na největším odborném autobusovém veletrhu roku 2009 na Busworldu v belgickém Kortrijku ukáže Daimler 16. – 21. října na třech výstavních stáncích v hale 5 a také na volné ploše aktuální nabídku pro zájezdovou, linkovou i městskou dopravu s četnými novinkami. Výstavní flotila bude zahrnovat 20 autobusů značek Mercedes-Benz a Setra.
Pozvánky na BUSWORLD, které BUSportál dostává, jsou plynule zařazovány do rubriky Výstavy, Veletrhy

Premiéry na stánku Mercedes-Benz
V autobusovém programu Mercedes-Benz přijímá do budoucna roli specialisty nové Tourismo RH. Rozšiřuje nabídku v Evropě nejvíce prodávané rodiny zájezdových autobusů o vysokopodlažní provedení (RH) pro segment náročné linkové a zájezdové dopravy a vyplňuje tak mezeru mezi již etablovanými linkovými autobusy Mercedes-Benz Integro a zájezdovými autobusy Mercedes-Benz Tourismo RHD. Pod označením Tourismo RH s délkou 12,14 m a Tourismo RH M s délkou 12,98 m nabízí nový vysokopodlažní autobus v sériovém provedení osazení vysokou přepravní kapacitu s 51 resp. 55 sedadly pro cestující.
V předpremiéře na BUSportálu:
Česká premiéra linkového autobusu Tourismo RH.
Nový autobus-autokar Mercedes-Benz Tourismo RH podrobněji.
Dále se předvedou další aktuální městské, linkové a zájezdové autobusy jako velice atraktivní dopravní prostředky, které jsou nabízeny ve veřejné dopravě cestujícím pro vyšší úroveň cestování autobusem. Vystavený Mercedes- Benz Citaro LE Ü patří do rodiny autobusů Citaro, která se díky 25 000 vozidlům během deseti let výroby stala nejúspěšnější rodinou městských autobusů. Základem úspěchu je v neposlední řadě nejvyšší hospodárnost během celé doby nasazení (Life Cycle Costs) a rovněž v průběhu let vysoká míra inovace, kterou mimo jiné dokládá aktuální elektricky poháněný hybridní autobus a před nedávnem představený bezemisní autobus Citaro FuelCELL-Hybrid. Tyto technologie stále více se dostávající do centra pozornosti budou prezentovány na stánku v Kortrijku a také na Mercedes-Benz fóru; kromě toho se odprezentují také témata jako Bus Rapid Transit či bezpečnostní technika včetně asistenta nouzového brždění Active Brake Assist, který je dnes již v Mercedes-Benz Travegu nabízen a ve vysoké míře požadován.
Setra se dvěma světovými premiérami
Vrcholem na výstavním stánku Setra jsou nové autobusy Setra ComfortClass 400 a rovněž nové vysokopodlažní autobusy S 415 H a S 416 H řady MultiClass 400. U nových Setra ComfortClass se zrodilo ne méně než 35 inovací bestselleru v programu Setry. Ve středu dění přitom stála bezpečnostní zařízení jako Front Collision Guard (FCG), světelné prvky ve výkonném provedení LED, nový kokpit s kombinovaným přístrojem v 3D provedení, kamera v zadním prostoru nástupu nebo vlečená náprava s nezávislým zavěšením kol, senzor deště a světla, nové odbočovací světlo a mnohem více. Místo řidiče je vybaveno novým multifunkčním volantem s integrovanými tlačítkovými funkcemi, který jako mimořádné provedení existuje v materiálech kůže, karbon, cukrový javor a kořenové dřevo. Rovněž palubní deska s nově uspořádanými ovládacími prvky existuje na přání ve vzhledu dřevo či karbon. Nový 3D kombinovaný přístroj byl přizpůsoben TopClass 400 a nabízí nyní prostřednictvím barevného displeje mimo jiné sledování stavu jednotlivých vík vozidla či cestovní počítač s ukazatelem spotřeby pohonných hmot. Svěží vzhled čela vozidla po stranách s novými rohovými díly jasně avizuje příslušnost k nové generaci ComfortClass 400.

Světovými premiérami S 415 H a S 416 H řady MultiClass 400 prezentuje Setra nový vysokopodlažní autobus jako klasické vozidlo přinášející dvojí u6itek. V budoucnu bude nabízeno jako 12- či 13-metrová varianta se dvěma nápravami. Výhoda nového linkového autobusu, který bude k dostání od března 2010, je zřejmá. Střední ulička vysokopodlažního vozidla se nachází asi 1040 mm nad vozovkou, tak že vůz mohl být dimenzován s atraktivním objemem zavazadlového prostoru kolem 7,9 m³. Proto se autobus pro provozovatele stává vozem, který umí vydělat dvojím způsobem. Od pondělí do pátku je nasazen jako linkový autobus, o víkendu se nejlépe hodí pro výletní provoz. V Kortrijku vystavený premiérový vůz S 416 H nabízí místo pro 56 cestujících. Je vybaven řadovým motorem OM 457 hLA s 260 kW (354 k) s BlueTec dieselovou technologií a šestistupňovou řazenou převodovkou (GO 190) s retardérem. Premiérová vozidla dokumentují na Busworldu v Kortrijku pomocí svého inovativního vývoje a své vysoce hodnotné výbavy prémiové vystupování značky Setra stejně jako další zástupci známých řad: ať jsou to již zájezdové autobusy řady TopClass 400 až po vlajkovou loď S 431 DT s Active Brake Assist nebo autobusy MultiClass 400 jako je S 415 NF či S 417 UL s výtahem pro postižené osoby.
Systém flotilového managementu BusFleet a nové servisní karty u OMNIplus
Prostřednictvím BusFleet a odstupňovaného konceptu servisních karet představuje OMNIplus při příležitosti Busworldu v Kortrijku dvě novinky. U BusFleet se jedná o první systém flotilového managementu, který byl vyvinut výhradně pro autobusy. V centru pozornosti zde stojí hospodárnost a bezpečnost. K tomu mimo jiné patří dokumentování a vyhodnocování provozních dat i údajů z tachografu, zaznamenávání způsobu jízdy nebo také aktuální přehled o stanovišti a průběhu cesty. BusFleet se nehodí pouze pro vozové parky složené z autobusů Mercedes-Benz a Setra, ale i pro smíšené vozové parky. Všichni největší evropští výrobci autobusů používají pro svá vozidla normované rozhraní FMS. Ve vozidle se data před jejich přenosem uloží do mezipaměti palubního počítače. Přenos dat se provádí pomocí GPRS na centrální server. Registrovaní uživatelé BusFleet mají prostřednictvím internetu zabezpečený přístup k jednotlivým údajům i k odpovídajícím vyhodnocením. Náklady na BusFleet se omezují na dodatečný palubní počítač a jeho instalaci, užívání telematických služeb a přenos dat.

Nově bude představena servisní karta ServiceCard Premium.
Výstavní flotila Daimler na "Busworld 2009" v Kortrijku/Belgie (na stánku v hale 5)
  • Mercedes-Benz Tourismo RH
  • Mercedes-Benz Sprinter City 65 (světová premiéra)
  • Mercedes-Benz Sprinter Travel 55 (světová premiéra)
  • Mercedes-Benz Travego M
  • Mercedes-Benz Tourismo M/2
  • Mercedes-Benz Citaro LE Ü

  • Setra S 431 DT
  • Setra S 416 HDH
  • Setra S 415 GT-HD (světová premiéra)
  • Setra S 416 GT-HD/3 (světová premiéra)
  • Setra S 415 GT (světová premiéra)
  • Setra S 416 H (světová premiéra)
  • Setra S 417 UL
  • Setra S 415 NF
Z TZ Daimler

BUSWORLD 2009: Daimler Buses se světovými premiérami v Kortrijku
BUSWORLD 2009: Daimler Buses se světovými premiérami v Kortrijku