Midibus ALMA společnosti KARS vznikl především jako výsledek společného projektu

s alžírským výrobcem autobusů SNVI. Výroba pro český trh v kusech, pro partnera "kity" minimálně v desítkách. "Pohlednice" a záběry z výroby.
s alžírským výrobcem autobusů SNVI. Výroba pro český trh v kusech, pro partnera "kity" minimálně v desítkách. "Pohlednice" a záběry z výroby.
Na základě dlouhodobých jednání je reálné, že podvozky z Avie spolu se stavebnicí sestavenou od subdodavatelů v KARS by spolu s know-how putovaly k partnerovi do SNVI, kde by proběhla konečná výroba midibusů. S autobusem pro Alžír by se KARS rád vydal na výstavu užitkových vozidel do Alžíru koncem září. Autobusy pro tuzemsko a pro Alžír se nebudou v podstatě ničím lišit.

KARS by vyráběl v tuzemsku kompletně zatím do 10 vozů ročně. To je nezbytné pro ověřování technologií a vývoj. Design, rám a díly karosérie jsou z dílny KARS, jinak je autobus postaven na obecně osvědčeném principu špičkových komponent.
Redakce BUSportálu si midibus projela v okolí Dolních Bučic. Podobně jako obdobně dlouhé midibusy (Isuzu, Otokar, Gianino) mají tato vozidla při manévrování spíše charakter osobního vozu či dodávky. Umístění motoru na podvozku nákladního vozu evokuje i vzpomínku na starší autobusy s motorem vepředu s výhodou možnosti vystihnout vhodné řazení rychlosti nejen pohledem na otáčkoměr, ale i poslechem a s odpovídající "nevýhodou" hlučnosti v přední části vozu. Řazení je snadné, není třeba řadit často, motor je velmi pružný. Vozidlo nemělo zatím retardér, ale jeho instalace je v jednání a bude možný za příplatek (TELMA).
Podvozek z Avie je připraven i na verzi elekrobusu s nabíjecí stanicí u dopravce pro základní dobíjení a s vlasní nabíječkou pro eventuelní provozní dobití během dne.

Prostory v KARSu by měly projít zásadním rozšířením, pokud se podaří už připravený projekt v době zvýšené neochoty bank zrealizovat.
Technická specifikace
  • Délka 8920 mm, šířka 2360 mm, výška 3020 mm
  • Pohotovostní hmotnost 6400 kg, celková 9980
  • Počet míst: 27 k sezení, 18 k stání
  • Motor Cummins ISBe 185 EURO 4 : vznětový 16tiventilový čtyřválec s turbodmychadlem 4300 cm3 136 kW (250 HP) při 2500 ot/min, krouticí max. moment 700 Nm v rozsahu 1200 až 1700 ot/min , vstřikování Common Rail (Bosch)
  • ZF 6S 850 - šestistupňová převodovka
  • Rámový podvozek, rozchod 1845 mm, rozvor 4500 mm, dvojmontáž na zadní nápravě.
  • Spotřeba 16-17 l /100 km, nádrž 200 l.
10.7.2009 představil KARS v Dolních Bučicích nový midibus ALMA.

Avia letos chystá oslavy 90 let od založení. V jejím portfoliu se kromě veteránů najde i midibus z ne tak vzdálené historie Karosa A-30-N. Ten je momentálně součástí sbírky ČSAD autobusy Plzeň.
Z předávání rozhlasového přenosového vozu Karosa A-30-N ....

Midibus ALMA společnosti KARS vznikl především jako výsledek společného projektu
Midibus ALMA společnosti KARS vznikl především jako výsledek společného projektu
Stavba "alžírské" ALMY.
Midibus ALMA společnosti KARS vznikl především jako výsledek společného projektu
Midibus ALMA společnosti KARS vznikl především jako výsledek společného projektu
Midibus ALMA společnosti KARS vznikl především jako výsledek společného projektu