Škoda 706: Vracíme se ještě k nákladnímu automobilu 'Barča'
Škoda 706 RS s unikátním designem.

Unikátní vůz s původním oplechováním, těžší varianta 906 jako funkční poutač a ještě něco navíc.
Unikátní vůz s původním oplechováním, těžší varianta 906 jako funkční poutač a ještě něco navíc.
Doplňujeme tak materiál Vlastimila Tělupila Historické velké volanty: Škoda 706 R - 'Barča'. Návštěvnost materiálů o nákladních vozech je pro redakci příjemným překvapením. Podvozek "706" v nejrůznějších podobách si i pro svůj vztah k autobusům pozornost určitě zaslouží.
V nálezovém stavu je na fotografii Škoda 706 RS ČSAP Nymburk s původním, úplně prvním oplechováním. Vozidlo má mezi blatníky a krytem motoru ještě svislé větrací mřížky. Je pravděpodobně jediná v republice. Vozidlo bylo přivezené z Polska a v současnosti se renovuje kabina. V Nymburce jsou i další příbuzní - na obrázcích je valník a varianta s rukou.

Na příjezdu do Žďáru nad Sázavou od Nového Veselí málokomu unikne vozidlo ve firemních barvách na rampě před dopravní společností ZDAR. Jedná se o těžší variantu Škoda 906 R z roku 1952. ZDAR ji získal ze soukromých rukou výměnou za mladší vůz LIAZ. Vozidlo, které je plně funkční, se časem vrátí do původního designu a stane se součástí expozice historických užitkových vozů ve ZDARu.

Škoda 706: Vracíme se ještě k nákladnímu automobilu 'Barča'
Škoda 706: Vracíme se ještě k nákladnímu automobilu 'Barča'
Škoda 706: Vracíme se ještě k nákladnímu automobilu 'Barča'