Sdružení automobilového průmyslu: Nově zaregistrované autobusy v roce 2008 v ČR
Sdružení změnilo metodiku úvodní informace se zaměřením na "domácí" výrobce. První pololetí 2008. (Autobusy M2 a M3)

Nejvýše je v období 1-12/2008 v BUSportálem sledovaných kategoriích 404 autobusů ze skupiny Evobus, celá skupina Irisbus Iveco zaregistrovala v ČR 356 vozidel, ze SOR Libchavy je 222 vozidel.
Nejvýše je v období 1-12/2008 v BUSportálem sledovaných kategoriích 404 autobusů ze skupiny Evobus, celá skupina Irisbus Iveco zaregistrovala v ČR 356 vozidel, ze SOR Libchavy je 222 vozidel.
Poslední statistika za rok 2008.

Porovnáním ve sledovaných skupinách oproti roku 2007 lze zaznamenat masivní nárůst ve skupině EvoBus (268 -> 404) související s obnovou autobusů v ICOM transportu, nárůst je i u Irisbus Iveco (316 -> 356), pokles u SOR (267 -> 222). Z ostatních je zajímavý velký nárůst u midibusů Isuzu. Porovnat můžete sami:
Sdružení automobilového průmyslu: Nově zaregistrované autobusy za rok 2007.

(Následující komentář je modifikován během roku, statistiky přidáváme pro jasný přehled o vývoji): Čistě domácí produkci konkretizovat nelze. Vždyť i některé komponenty EvoBusů jsou vyrobeny v Česku. Sdružení automobilového průmyslu nadále sečítá M2 (minibusy) a M3, což je velmi nesourodé a ignoruje zde tzv. "nezařazené", což jsou podle pohledu často normální velké autobusy, popř. midibusy (BEULAS, TEDOM, ISUZU ...). Zůstává problém, že šasi má jinou značku než nástavba a statistika je zavádějící. Přestože všichni vidíme na silnicích autobusy s nástavbou BEULAS, statistika je převážně zařazuje podle šasi a nové Beulasy jsou letos 2 a ještě "nezařazené".
BUSportál nadále sečítá položky jako v minulém roce a pokouší se přiblížit skutečnosti s ohledem na nástavbu. Rozumným řešením, které navrhujeme Sdružení automobilového průmyslu, je dvojí statistika - nástavby zvlášť a podvozky zvlášť. Opět po čase připomínáme, že se nedozvídáme nic o počtech trolejbusů, neboť to jsou v ČR drážní, nikoli silniční vozidla. Loni jich bylo 26 a ve většině by vylepšily statistiku Irisbusu jako dodavatele karosérií Škodě Electric.

Autobusy leden až prosinec 2008

Na BUSportálu se dále věnujeme pouze kategorii M3 - velkým novým autobusům a nezařazeným, kde jsou midibusy Isuzu a Otokar a z nám neznámých důvodů autobusy Beulas, autobusy TEDOM, některé Irisbus ...

Nejvýše je v období 1-12/2008 v BUSportálem sledovaných kategoriích 404 autobusů ze skupiny Evobus (364 (1 kloubový)+ 24 nezařazených autobusů Mercedes-Benz a 15 + 1 nezař. autobus Setra), pod značkou Irisbus bylo zaregistrováno 329 (22 kloubových) vozidel, pod Iveco 27 - celá skupina Irisbus Iveco zaregistrovala tak v ČR 356 vozidel, ze SOR Libchavy je 222 vozidel. (1 kloubový).

Následuje skupina Scania a Scania Irizar celkem 4 + 24 vozů (některé Scanie pravděpodobně šasi pro Beulas), NEOMAN (24 autobusů MAN (1 kloubový) a 5 Neoplan), 24 nezařazených midibusů Isuzu Turquoise, 20 Solarisů (z toho 8 kloub.), VDL - 12 autobusů BOVA a 1 Berkhof, 16 Volvo (pravděpodobně některé s karosérií Beulas Cygnus a Glory), 11 autobusů TEDOM, 2 Otokary. Z typově nezařazených 2 Beulasy (!), 3 MAVE a 1 Caetano.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až listopad 2008

Na BUSportálu se dále věnujeme pouze kategorii M3 - velkým novým autobusům a nezařazeným, kde jsou midibusy Isuzu a Otokar a z nám neznámých důvodů autobusy Beulas, autobusy TEDOM, některé Irisbus ...

Nejvýše je v období 1-11/2008 v BUSportálem sledovaných kategoriích 371 autobusů ze skupiny Evobus (334 (1 kloubový)+ 21 nezařazených autobusů Mercedes-Benz a 15 + 1 nezař. autobus Setra), pod značkou Irisbus bylo zaregistrováno 241 (12 kloubových) vozidel, pod Iveco 23 - celá skupina Irisbus Iveco zaregistrovala tak v ČR 264 vozidel, ze SOR Libchavy je 203 vozidel.

Následuje skupina 24 nezařazených midibusů Isuzu Turquoise, NEOMAN (21 autobusů MAN (1 kloubový) a 5 Neoplan), 20 Solarisů (z toho 8 kloub.), VDL - 12 autobusů BOVA a 1 Berkhof, Scania a Scania Irizar celkem 4 + 15 vozů (některé Scanie pravděpodobně šasi pro Beulas), 13 Volvo (pravděpodobně některé s karosérií Beulas Cygnus a Glory), 11 autobusů TEDOM, 2 Otokary. Z typově nezařazených 2 Beulasy (!), 2 MAVE a 1 Caetano.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až říjen 2008

Na BUSportálu se dále věnujeme pouze kategorii M3 - velkým novým autobusům a nezařazeným, kde jsou midibusy Isuzu a Otokar a z nám neznámých důvodů autobusy Beulas, autobusy TEDOM, některé Irisbus ...

Nejvýše je v období 1-10/2008 v BUSportálem sledovaných kategoriích 360 autobusů ze skupiny Evobus (324 (1 kloubový)+ 20 nezařazených autobusů Mercedes-Benz a 15 + 1 nezař. autobus Setra), pod značkou Irisbus bylo zaregistrováno 192 (12 kloubových) vozidel, pod Iveco 21 - celá skupina Irisbus Iveco zaregistrovala tak v ČR 213 vozidel, ze SOR Libchavy je 175 vozidel.

Následuje skupina 24 nezařazených midibusů Isuzu Turquoise, NEOMAN (16 autobusů MAN (1 kloubový) a 5 Neoplan), 18 Solarisů (z toho 6 kloub.), VDL - 12 autobusů BOVA a 1 Berkhof, Scania a Scania Irizar celkem 4 + 12 vozů (některé Scanie pravděpodobně šasi pro Beulas), 11 Volvo (pravděpodobně z toho 3 s karosérií Beulas Cygnus), 2 Otokary. Z typově nezařazených 2 Beulasy (!), 3 TEDOM, 2 MAVE a 1 Caetano.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až září 2008

Na BUSportálu se dále věnujeme pouze kategorii M3 - velkým novým autobusům a nezařazeným, kde jsou midibusy Isuzu a Otokar a z nám neznámých důvodů autobusy Beulas, autobusy TEDOM, některé Irisbus ...

Nejvýše je v období 1-8/2008 v BUSportálem sledovaných kategoriích 307 autobusů ze skupiny Evobus (275 (1 kloubový)+ 17 nezařazených autobusů Mercedes-Benz a 15 + 1 nezař. autobus Setra), pod značkou Irisbus bylo zaregistrováno 160 (9 kloubových) vozidel, pod Iveco 20 - celá skupina Irisbus Iveco zaregistrovala tak v ČR 180 vozidel, ze SOR Libchavy je 162 vozidel.
Pokud by se mělo stanovit prvenství českého nástavbáře, pak po odečtení vozů, které Irisbus Iveco vyrobil mimo Vysoké Mýto, je stále na špičce SOR.
Následuje skupina 24 nezařazených midibusů Isuzu Turquoise, NEOMAN (12 autobusů MAN a 5 Neoplan), 16 Solarisů (z toho 6 kloub.), VDL - 12 autobusů BOVA a 1 Berkhof, Scania a Scania Irizar celkem 4 + 11 vozů (některé Scanie pravděpodobně šasi pro Beulas), 10 Volvo (pravděpodobně z toho 3 s karosérií Beulas Cygnus), 2 Otokary. Z typově nezařazených 2 Beulasy (!), 3 TEDOM, 2 MAVE a 1 Caetano.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až srpen 2008

Na BUSportálu se dále věnujeme pouze kategorii M3 - velkým novým autobusům a nezařazeným, kde jsou midibusy Isuzu a Otokar a z nám neznámých důvodů velké autobusy Beulas Aura i midibus Beulas Gianino, autobusy TEDOM, některé Irisbus a MAN ...

Nejvýše je v období 1-8/2008 v BUSportálem sledovaných kategoriích 281 autobusů ze skupiny Evobus (248 (1 kloubový)+ 17 nezařazených autobusů Mercedes-Benz a 15 + 1 nezař. autobus Setra), pod značkou Irisbus bylo zaregistrováno 127 (9 kloubových) vozidel, pod Iveco 17 - celá skupina Irisbus Iveco zaregistrovala tak v ČR 144 vozidel, ze SOR Libchavy je 143 vozidel.
Pokud by se mělo stanovit prvenství českého nástavbáře, pak po odečtení vozů, které Irisbus Iveco vyrobil mimo Vysoké Mýto, je na špičce SOR.
Následuje skupina 23 nezařazených midibusů Isuzu Turquoise, NEOMAN (11 autobusů MAN a 5 Neoplan), 13 Solarisů (z toho 5 kloub.), VDL - 12 autobusů BOVA a 1 Berkhof, Scania a Scania Irizar celkem 4 + 9 vozů (některé Scanie pravděpodobně šasi pro Beulas), 9 Volvo (pravděpodobně z toho 3 s karosérií Beulas Cygnus), 2 Otokary. Z typově nezařazených 2 Beulasy, 3 TEDOM a 2 MAVE.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až červenec 2008

Nejvýše je v období 1-7/2008 v BUSportálem sledovaných kategoriích 245 autobusů ze skupiny Evobus (214 (1 kloubový)+ 16 nezařazených autobusů Mercedes-Benz a 14 + 1 nezař. autobus Setra), pod značkou Irisbus bylo zaregistrováno 119 (8 kloubových) vozidel, pod Iveco 17 - celá skupina Irisbus Iveco zaregistrovala tak v ČR 138 vozidel, ze SOR Libchavy je 132 vozidel.
Následuje skupina 20 nezařazených midibusů Isuzu Turquoise, NEOMAN (11 autobusů MAN a 5 Neoplan), 12 Solarisů (z toho 5 kloub.), VDL - 11 autobusů BOVA a 1 Berkhof, Scania a Scania Irizar celkem 4 + 6 vozů (některé Scanie pravděpodobně šasi pro Beulas), 9 Volvo (pravděpodobně z toho 3 s karosérií Beulas Cygnus), 2 Otokary. Z typově nezařazených 2 Beulasy, 3 TEDOM a 2 MAVE.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až červen 2008

Nejvýše je v období 1-6/2008 ve sledovaných kategoriích 209 autobusů ze skupiny Evobus (184 + 13 nezařazených autobusů Mercedes-Benz a 12 autobusů Setra), pod značkou Irisbus bylo zaregistrováno 98 (5 kloubových) vozidel, pod Iveco 17 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 115 vozidel, ze SOR Libchavy je 104 vozidel.
Následuje skupina NEOMAN (11 autobusů MAN a 5 Neoplan), 16 nezařazených midibusů Isuzu Turquoise, VDL - 11 autobusů BOVA a 1 Berkhof, Scania a Scania Irizar celkem 3 + 5 vozů (některá Scania je pravděpodobně šasi pro Beulas), 6 Volvo (pravděpodobně z toho 3 s karosérií Beulas Cygnus), 5 Solarisů (z toho 4 kloubové), , 2 Otokary. Z typově nezařazených 2 Beulasy, 2 TEDOM a 2 MAVE.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až květen 2008

Nejvýše je v období 1-5/2008 ve sledovaných kategoriích 167 autobusů ze skupiny Evobus (148 + 11 nezařazených autobusů Mercedes-Benz a 8 autobusů Setra), pod značkou Irisbus bylo zaregistrováno 61 + 5 nezařazených vozidel, pod Iveco 16 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 82 vozidel, ze SOR Libchavy je 78 vozidel.
(Statistiku Iveco vedeme kompletní za celou skupinu Iveco Irisbus. Nedotažená do detailu je také statistika u autobusů Beulas - tam se jedná o různé podvozky Scania, Volvo a Mercedes-Benz.)
Následuje 10 autobusů MAN a 4 Neoplan (skupina NEOMAN), 14 nezařazených midibusů Isuzu Turquoise, VDL - 10 autobusů BOVA a 1 Berkhof, 5 Volvo (pravděpodobně z toho 3 s karosérií Beulas Cygnus), 5 Solarisů (z toho 4 kloubové), Scania a Scania Irizar celkem 3 vozy (2 x Scania je pravděpodobně šasi pro Beulas), 2 Otokary. Z typově nezařazených 2 Beulasy a 1 MAVE.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až duben 2008

Nejvýše je v období 1-4/2008 ve sledovaných kategoriích 130 autobusů ze skupiny Evobus (123 autobusů Mercedes-Benz a 7 autobusů Setra), ze SOR Libchavy je 56 vozidel, pod značkou Irisbus bylo zaregistrováno 36 vozidel (z toho 4 kloubové), pod Iveco 16 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 52 vozidel.
(Statistiku Iveco vedeme kompletní za celou skupinu Iveco Irisbus. Nedotažená do detailu je také statistika u autobusů Beulas - tam se jedná o různé podvozky Scania, Volvo a Mercedes-Benz.)
Následuje VDL - 10 autobusů BOVA a 1 Berkhof, 8 autobusů MAN a 2 Neoplan (skupina NEOMAN), 10 nezařazených midibusů Isuzu Turquoise, 4 Volva (pravděpodobně z toho 3 s karosérií Beulas Cygnus), 2 Otokary a 1 Solaris. Z typově nezařazených 2 Beulasy a 1 MAVE.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až březen 2008

Nejvýše je v období leden až únor 2008 89 autobusů ze skupiny Evobus (86 autobusů Mercedes-Benz (6 nezař.) a 3 Setry), ze SOR Libchavy je 46 vozidel, pod značkou Irisbus bylo zaregistrováno 24 vozidel, pod Iveco 9 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 33 vozidel.
(Statistiku Iveco vedeme kompletní za celou skupinu Iveco Irisbus. Nedotažená do detailu je také statistika u autobusů Beulas - tam se jedná o různé podvozky Scania, Volvo a Mercedes-Benz.)
Následuje VDL - 8 autobusů BOVA a 1 Berkhof, 5 autobusů MAN, 5 nezařazených midibusů Isuzu Turquoise, 3 Volva (pravděpodobně se jedná o karosérie Beulas Cygnus pro SA), 1 Solaris, Z typově nezařazených 2 Beulasy a 1 MAVE.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až únor 2008

Statistika Sdružení automobilového průmyslu trolejbusy, které registruje Drážní úřad. Ze zdrojů Škoda Electric a Solaris můžeme uvést počet nových trolejbusů (26) v roce 2007 v ČR: Do českých měst bylo dodáno ze Škody Electric v roce 2007 11 dvanáctimetrových vozů Škoda 24 Tr Irisbus v karoserii Citelis (5 s dieselagregátem) a 12 osmnáctimetrových kloubových vozů Škoda 25 Tr Irisbus v karoserii Citelis (4 s dieselagregátem) a 3 dvanáctimetrové Solarisy Trollina.

Na BUSportálu se dále věnujeme pouze kategorii M3 - velkým novým autobusům a nezařazeným, kde jsou midibusy Isuzu a Otokar a z nám neznámých důvodů velké autobusy Beulas Aura i midibus Beulas Gianino, autobusy TEDOM, některé Irisbus a MAN .

Nejvýše je v období leden až únor 2008 41 autobusů ze skupiny Evobus (40 autobusů Mercedes-Benz (3 nezař.) a 1 Setra), pod značkou Irisbus bylo zaregistrováno 18 vozidel, pod Iveco 6 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 24 vozidel, SOR Libchavy - 19 vozidel.
(Statistiku Iveco vedeme kompletní za celou skupinu Iveco Irisbus. Nedotažená do detailu je také statistika u autobusů Beulas - tam se jedná o různé podvozky Scania, Volvo a Mercedes-Benz.)
Následují 4 nezařazené midibusy Isuzu Turquoise, 3 Volva (pravděpodobně se jedná o karosérie Beulas Cygnus pro SA), 1 Solaris, 1 autobus VDL Bova a 1 VDL Berkhof. Z typově nezařazených 1 Beulas, 1 MAVE.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden 2008

Pod značkou Irisbus bylo zaregistrováno 12 vozidel, pod Iveco 6 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 18 vozidel, SOR Libchavy - 8 vozidel.
(Statistiku Iveco vedeme kompletní za celou skupinu Iveco Irisbus. Nedotažená do detailu je také statistika u autobusů Beulas - tam se jedná o různé podvozky Scania, Volvo a Mercedes-Benz.)
Následují 4 autobusů ze skupiny Evobus (7 autobusy Mercedes-Benz (3 nezař.)), 3 Volva, 1 Solaris, 1 autobus VDL Bova. Z typově nezařazených 1 Beulas, 3 midibusy Isuzu Turquoise, 1 MAVE.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Sdružení automobilového průmyslu: Nově zaregistrované autobusy v roce 2008 v ČR
Beulas Cygnus na podvozku Volvo. Kam patří ve statistice ? Řešením je pouze dvojí statistika - nástavby zvlášť a podvozky zvlášť.