v České republice kategorie M3. Skupina Iveco (Značky Irisbus, Iveco a doběh Karosa) 316 vozidel (15 kloubových), SOR 267 vozidel.
v České republice kategorie M3. Skupina Iveco (Značky Irisbus, Iveco a doběh Karosa) 316 vozidel (15 kloubových), SOR 267 vozidel.
Nechávali jsme původní materiály celý rok tak, aby bylo možno vyhodnotit tendenci vývoje. Nový materiál byl vždy jako první. Roční bilancí tento materiál uzavíráme. Statistiky 2008 budeme vést opět od počátku.

Autobusy rok 2007

Za rok 2007 bylo v ČR poprvé zaregistrováno 949 ks nových a 222 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3).

Na BUSportálu se věnujeme pouze kategorii M3 - velkým novým autobusům a nezařazeným, kde jsou midibusy Isuzu a Otokar a z nám neznámých důvodů velké autobusy Beulas Aura i midibus Beulas Gianino, autobusy TEDOM, některé Irisbus a MAN .
Statistika Sdružení automobilového průmyslu nezahrnuje vozidla se stejným vzhledem a mnoha vlastnostmi jako autobusy, a to trolejbusy, které registruje Drážní úřad. Jejich počty se pohybovaly v desítkách.
Pod značkou Karosa bylo letos zaregistrováno (na začátku roku) 18 autobusů (1 kloubový), pod Irisbus 281 (14 kloubových, 1 jako nezařazený), pod Iveco 16 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 316 vozidel, SOR Libchavy - 267 vozidel.
(Statistiku Iveco vedeme kompletní narozdíl od Sdružení automobilového průmyslu, které sečítá patrně pouze Iveco CR. Pokud by se porovnávaly pouze autobusy zcela od počátku vyrobené v Česku, pak bude bilance Iveco : SOR jiná. Nedotažená do detailu je také statistika u autobusů Beulas - tam se jedná o různé podvozky Scania, Volvo a Mercedes-Benz.)
Následuje 268 autobusů ze skupiny Evobus (17 Seter + 151 autobusů Mercedes-Benz (16 nezař.)), 25 Solarisů (4 kloubové), 37 autobusů ze skupiny NEOMAN (30 MAN (1 kloub., 3 nezař.) a 7 Neoplanů), 18 autobusů Volvo, 17 Scania Irizar, 8 autobusů VDL Bova a 1 VDL Berkhof. Z typově nezařazených 10 Beulasů, 10 midibusů Isuzu Turquoise, 5 autobusů TEDOM a 3 midibusy Otokar (2 nezař.).
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)


Autobusy leden až listopad 2007

Za leden až listopad 2007 bylo v ČR poprvé zaregistrováno 817 ks nových a 206 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3).

Na BUSportálu se dále věnujeme pouze kategorii M3 - velkým novým autobusům a nezařazeným, kde jsou midibusy Isuzu a Otokar a z nám neznámých důvodů velké autobusy Beulas Aura i midibus Beulas Gianino, autobusy TEDOM, některé Irisbus a MAN .
Statistika Sdružení automobilového průmyslu nezahrnuje vozidla se stejným vzhledem a mnoha vlastnostmi jako autobusy, a to trolejbusy, které registruje Drážní úřad. Jejich počty se ročně pohybují v desítkách.
Pod značkou Karosa bylo letos zaregistrováno (na začátku roku) 18 autobusů (1 kloubový), pod Irisbus 249 (9 kloubových, 1 jako nezařazený), pod Iveco 13 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 279 vozidel, SOR Libchavy - 243 vozidel.
(Statistiku Iveco vedeme kompletní narozdíl od Sdružení automobilového průmyslu, které sečítá pouze Iveco CR. Pokud by se porovnávaly pouze autobusy zcela od počátku vyrobené v Česku, pak bude bilance Iveco : SOR jiná. Nedotažená do detailu je také statistika u autobusů Beulas - tam se jedná o různé podvozky Scania, Volvo a Mercedes-Benz.)
Následuje 116 autobusů ze skupiny Evobus (17 Seter + 99 autobusů Mercedes-Benz), 25 Solarisů (4 kloubové), 33 autobusů ze skupiny NEOMAN (26 MAN (1 kloub.) a 7 Neoplanů), 17 autobusů Volvo, 16 Scania Irizar, 8 autobusů VDL Bova a 1 VDL Berkhof. Z typově nezařazených 10 Beulasů, 10 midibusů Isuzu Turquoise, 5 autobusů TEDOM a jeden midibus Otokar.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až říjen 2007

Za leden až říjen 2007 bylo v ČR poprvé zaregistrováno 677 ks nových a 190 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3). Ve srovnání se stejným obdobím roku 2006 se první registrace nových autobusů snížily o 10,69 % (to je o 81 ks), u ojetých (z dovozu) však došlo ke zvýšení o 61,02 % (o 72 ks).

Na BUSportálu se dále věnujeme pouze kategorii M3 - velkým novým autobusům a nezařazeným, kde jsou midibusy Isuzu a Otokar a z nám neznámých důvodů velké autobusy Beulas Aura i midibus Beulas Gianino.
Statistika Sdružení automobilového průmyslu nezahrnuje vozidla se stejným vzhledem a mnoha vlastnostmi jako autobusy, a to trolejbusy, které registruje Drážní úřad. Jejich počty se ročně pohybují v desítkách.
Pod značkou Karosa bylo letos zaregistrováno (na začátku roku) 18 autobusů (1 kloubový), pod Irisbus 208 (9 kloubových), pod Iveco 10 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 236 vozidel, SOR Libchavy - 210 vozidel.
(Statistiku Iveco vedeme kompletní narozdíl od Sdružení automobilového průmyslu, které sečítá pouze Iveco CR. Pokud by se porovnávaly pouze autobusy zcela od počátku vyrobené v Česku, pak bude bilance Iveco : SOR jiná. Nedotažená do detailu je také statistika u autobusů Beulas - tam se jedná o různé podvozky Scania, Volvo a Mercedes-Benz.)
Následuje 60 autobusů ze skupiny Evobus (17 Seter + 43 autobusů Mercedes-Benz), 25 Solarisů (4 kloubové), 22 autobusů ze skupiny NEOMAN (15 MAN (1 kloub.) a 7 Neoplanů), 17 autobusů Volvo, 16 Scania Irizar, 6 autobusů VDL Bova a 1 VDL Berkhof. Z typově nezařazených 10 Beulasů, 9 midibusů Isuzu Turquoise, 5 autobusů TEDOM a jeden, patrně předváděcí, midibus Otokar.
(Bez záruk vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až září 2007

V prvních devíti měsících bylo v ČR poprvé zaregistrováno 587 ks nových a 178 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3) dynamika nárůstu nových je vyšší než u ojetých. Dále se věnujeme pouze kategorii M3 - velkým novým autobusům.
Statistika Sdružení automobilového průmyslu nezahrnuje vozidla se stejným vzhledem a mnoha vlastnostmi jako autobusy, a to trolejbusy, které registruje Drážní úřad. Jejich počty se ročně pohybují v desítkách.
Pod značkou Karosa bylo letos zaregistrováno (na začátku roku) 18 autobusů (1 kloubový), pod Irisbus 178 (9 kloubových), pod Iveco 8 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 204 vozidel, SOR Libchavy - 176 vozidel.

Následuje 53 autobusů ze skupiny Evobus (17 Seter + 36 autobusů Mercedes-Benz), 22 Solarisů (4 kloubové), 19 autobusů ze skupiny NEOMAN (12 MAN a 7 Neoplanů), 17 autobusů Volvo, 16 Scania Irizar, 6 autobusů VDL Bova a 1 VDL Berkhof. Z typově nezařazených 10 Beulasů, 7 midibusů Isuzu Turquoise a 5 autobusů TEDOM.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až srpen 2007

V prvních osmi měsících bylo v ČR poprvé zaregistrováno 527 ks nových a 166 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3) dynamika nárůstu nových je vyšší než u ojetých. Dále se věnujeme pouze kategorii M3 - velkým novým autobusům.
Statistika Sdružení automobilového průmyslu nezahrnuje vozidla se stejným vzhledem a mnoha vlastnostmi jako autobusy, a to trolejbusy, které registruje Drážní úřad. Jejich počty se ročně pohybují v desítkách.
Pod značkou Karosa bylo letos zaregistrováno (na začátku roku) 18 autobusů (1 kloubový), pod Irisbus 160 (8 kloubových), pod Iveco 6 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 186 vozidel, SOR Libchavy - 155 vozidel. Následuje 43 autobusů ze skupiny Evobus (16 Seter + 27 autobusů Mercedes-Benz), 20 Solarisů (4 kloubové), 18 autobusů ze skupiny NEOMAN (11 MAN a 7 Neoplanů), 17 autobusů Volvo, 15 Scania Irizar, 6 autobusů VDL Bova a 1 VDL Berkhof. Z typově nezařazených 10 Beulasů, 7 midibusů Isuzu Turquoise a 3 autobusyTEDOM.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až červenec 2007

V prvních sedmi měsících bylo v ČR poprvé zaregistrováno 440 ks nových a 156 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3). Dále se věnujeme pouze kategorii M3 - velkým autobusům.
Statistika Sdružení automobilového průmyslu nezahrnuje vozidla se stejným vzhledem a mnoha vlastnostmi jako autobusy, a to trolejbusy, které registruje Drážní úřad. Jejich počty se ročně pohybují v desítkách.
Pod značkou Karosa bylo letos zaregistrováno (na začátku roku) 18 autobusů (1 kloubový), pod Irisbus 138 (7 kloubových), pod Iveco 5 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 161 vozidel, SOR Libchavy - 113 vozidel. Následuje 39 autobusů ze skupiny Evobus (15 Seter + 24 autobusů Mercedes-Benz), 20 Solarisů (4 kloubové), 17 autobusů ze skupiny NEOMAN (10 MAN a 7 Neoplanů), 17 autobusů Volvo, 9 Scania Irizar a 6 autobusů Bova. Z typově nezařazených je zajímavých 10 Beulasů, 7 midibusů Isuzu Turquoise a 2 autobusyTEDOM.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Sdružení automobilového průmyslu:

Autobusy leden až červen 2007

V prvních šesti měsících bylo v ČR poprvé zaregistrováno 389 ks nových a 150 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3). Dále se věnujeme pouze kategorii M3 - velkým autobusům.
Statistika Sdružení automobilového průmyslu nezahrnuje vozidla se stejným vzhledem a mnoha vlastnostmi jako autobusy, a to trolejbusy, které registruje Drážní úřad.
Pod značkou Karosa bylo letos zaregistrováno (na začátku roku) 18 autobusů (1 kloubový), pod Irisbus 112, pod Iveco 5 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 135 vozidel, SOR Libchavy - 110 vozidel. Následuje 37 autobusů ze skupiny Evobus (15 Seter + 22 autobusů Mercedes-Benz), 20 Solarisů (4 kloubové), 17 autobusů ze skupiny NEOMAN (10 MAN a 7 Neoplanů), 14 autobusů Volvo, 6 autobusů Bova, a 4 Scania Irizar. Z typově nezařazených je zajímavých 5 Beulasů, 6 midibusů Isuzu Turquoise a 2 autobusyTEDOM.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až květen 2007

V prvních pěti měsících bylo v ČR poprvé zaregistrováno 296 ks nových a 130 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3). Dále se věnujeme pouze kategorii M3 - velkým autobusům.
Statistika Sdružení automobilového průmyslu nezahrnuje vozidla se stejným vzhledem a mnoha vlastnostmi jako autobusy, a to trolejbusy, které registruje Drážní úřad.
Pod značkou Karosa bylo letos zaregistrováno (na začátku roku) 18 autobusů (1 kloubový), pod Irisbus 71, pod Iveco 4 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 93 vozidel, SOR Libchavy - 88 vozidel. Následuje 31 autobusů ze skupiny Evobus (14 Seter + 17 autobusů Mercedes-Benz), 18 Solarisů (2 kloubové), 16 autobusů ze skupiny NEOMAN (9 MAN a 7 Neoplanů), 13 autobusů Volvo, 6 autobusů Bova, a dva Scania Irizar. Z typově nezařazených jsou zajímavé 3 Beulasy, 4 midibusy Isuzu Turquoise a jeden TEDOM.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až duben 2007

V prvních čtyřech měsících bylo v ČR poprvé zaregistrováno 221 ks nových a 108 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3). Dále se věnujeme pouze kategorii M3 - velkým autobusům.
Statistika nezahrnuje vozidla se stejným vzhledem a mnoha vlastnostmi jako autobusy, a to trolejbusy. Tyto jsou v této republice považovány podobně jako v Rakousku i v Rusku za jakousi tramvaj a místo vybavení řádnou registrační značkou jsou na ně malována pořadová čísla Dopravních podniků a vytyčovány virtuální trolejbusové tratě tam, kde se pohybují s dieselagregáty. Zkusíme zjistit u drážního úřadu, kde by se daly informace o počtu nově zaregistrovaných trolejbusů (Škoda Tr 24(25) Irisbus nebo Solaris Trollino) získat.
Pod značkou Karosa bylo letos zaregistrováno 18 autobusů, pod Irisbus 51 - celá skupina Iveco Irisbus zaregistrovala tak v ČR 69 vozidel, SOR Libchavy - 60 vozidel. Následuje 24 autobusů ze skupiny Evobus (10 Seter + 14 autobusů Mercedes-Benz), 17 Solarisů (2 kloubové), 10 autobusů ze skupiny NEOMAN (4 MAN a 6 Neoplany), 9 autobusů Volvo, 5 autobusů Bova, a jedna Scania Irizar. Z typově nezařazených jsou zajímavé 3 Beulasy a 3 midibusy Isuzu Turquoise. Zatím letos není zaznamenána např. registrace žádného autobusu TEDOM a Berkhof.
(Bez záruky vybral a sečetl BUSportál. Podrobně na www.autosap.cz)

Autobusy leden až březen 2007

V prvních třech měsících bylo v ČR poprvé zaregistrováno 153 ks nových a 89 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3). Ve statistice je nadále těžké rozeznat vozidla vyrobená přímo ve Vysokém Mýtě. Dále se věnujeme pouze kategorii M3 - velkým autobusům.

Pod značkou Karosa bylo ještě zaregistrováno 17 autobusů, pod Irisbus 16 a pod Iveco 2 - celá skupina Iveco zaregistrovala tak v ČR 35 vozidel. Jasná je statistika SOR Libchavy - 49 vozidel. Následuje 17 Solarisů, 17 autobusů ze skupiny Evobus (8 Seter + 9 autobusů Mercedes-Benz), 9 autobusů Volvo, 4 Bovy, 3 autobusy ze skupiny NEOMAN (1 MAN a 2 Neoplany) a jedna Scania Irizar.

Autobusy leden až únor 2007

V prvních dvou měsících bylo v ČR poprvé zaregistrováno 84 ks nových a 66 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3). Ve statistice je těžké rozeznat vozidla vyrobená přímo ve Vysokém Mýtě. Dále se věnujeme pouze kategorii M3 - velkým autobusům. V prvních dvou měsících bylo v ČR poprvé zaregistrováno 84 ks nových a 66 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3). Ve statistice je těžké rozeznat vozidla vyrobená přímo ve Vysokém Mýtě. Dále se věnujeme pouze kategorii M3 - velkým autobusům. Pod značkou Karosa bylo ještě zaregistrováno 15 autobusů, pod Irisbus 8 a pod Iveco 2 - celá skupina Iveco zaregistrovala tak v ČR 25 vozidel. Jasná je statistika SOR Libchavy - 27 vozidel. Následuje 8 Solarisů, 7 autobusů ze skupiny Evobus (4 Setry + 3 autobusy Mercedes-Benz), 5 autobusů Volvo, 2 Bovy, 2 autobusy ze skupiny NEOMAN (1 MAN a 1 Neoplan).

Autobusy leden 2007

V průběhu ledna 2007 bylo v ČR poprvé zaregistrováno 28 ks nových a 36 ks ojetých autobusů (kategorie M2 a M3). Ve srovnání se stejným obdobím roku 2006 se první registrace nových autobusů snížily o 24,32 % (to je o 9 ks) avšak u ojetých (z dovozu) vzrostly o 157,14 % (+ 22 ks).

Podíly tuzemských výrobců na prvních registracích v ČR za leden 2007:

Iveco Czech Republic .... 10 ks, tj. 35,71 % na trhu nových autobusů

SOR Libchavy .................... 9 ks, tj. 33,14 % na trhu nových autobusů
Více na www.autosap.cz