První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.

BUSportál po čase navštívil plzeňského výrobce trolejbusů. Nedávno modernizovaná hala je v současnosti plná rozpracovaných fialovobílých Škoda 24 Tr Irisbus pro RATT v karosérii Citelis a přilehlé parkoviště fialovobílými polotovary z Irisbusu.
BUSportál po čase navštívil plzeňského výrobce trolejbusů. Nedávno modernizovaná hala je v současnosti plná rozpracovaných fialovobílých Škoda 24 Tr Irisbus pro RATT v karosérii Citelis a přilehlé parkoviště fialovobílými polotovary z Irisbusu.
První trolejbus z padesátikusové série do rumunského Temešváru připravuje v těchto dnech k expedici ŠKODA ELECTRIC a.s Zákazníkem je dopravní podnik města Temešvár RATT (Regia Autonoma de Transport Timisoara).
Temešvár je v současnosti prosperující město s mnoha zahraničními investicemi. Zároveň je to univerzitní město.
Dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy ŠKODA 24 Tr v bílo-fialové kombinaci (barvách tamního fotbalového klubu) budou všechny vybaveny přídavným dieselagregátem. „Dopravní podnik si objednal skutečně hi-tech verzi. Trolejbusy budou mít systém, který bude hlásit do dopravní centrály diagnostické údaje z provozu. Cestujícím bude zase například sloužit klimatizace, ve vozech bude nainstalován kamerový systém, aby se předešlo útokům vandalů. Odbavovací systém bude na principu jako je Plzeňská karta, “ upřesňuje vedoucí obchodního úseku divize Pohony a trolejbusy ŠKODA ELECTRIC a.s. Petr Kasenčák.
Trolejbusy mají nečalouněná sedadla, patrně také jako prevence proti vandalismu a pro snadnou údržbu.
Kontrakt za více než 500 mil. Kč potvrdil evropskou pozici ŠKODA ELECTRIC v oboru trolejbusy. Firma po úspěchu v Rize, kam dodá 150 trolejbusů (v současnosti dodáno 28 vozidel), zvítězila v dalším evropském tendru, kterého se zúčastnily také rumunský výrobce trolejbusů ASTRABUS a polský SOLARIS, který vyrábí trolejbusy zejména v DP Ostrava. Jednalo o vůbec první soutěž na asynchronní trolejbusy v Rumunsku.

Kontrakt na trolejbusy pro Temešvár, jedno největších měst Rumunska, je prvním kontraktem v oboru dopravního strojírenství na rumunském trhu a zároveň důležitou referenční zakázkou pro skupinu ŠKODA. Rumunsko je pro ŠKODA HOLDING perspektivní jak v oboru energetiky (ŠKODA POWER dodala turbosoustrojí 60 MW pro teplárnu v Bukurešti), tak především v oblasti obnovy vozového parku tramvají a trolejbusů v rumunských městech.
TZ Škoda, upraveno a doplněno BUSportálem.
Vzhledem k nejasnostem okolo objemu vyrobených trolejbusů v roce 2007 jsme poprosili o upřesnění včetně produkce z Ganzu. Informace byly BUSportálu přislíbeny.

První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.
První trolejbus  ze ŠKODA ELECTRIC zamíří k zákazníkovi do rumunského Temešváru.