Autokar Volvo 9700 získal prestižní titul 'Coach of the Year 2008'. (CZ + EN)

Slavnostní vyhlášení proběhne na veletrhu BUSWORLD 19.10.2007 v Kortrijku. Vůz Volvo 9700 Prestige je nejluxusnější verzí autokaru Volvo 9700. (Volvo 9700 wins International Coach of the Year 2008 title).
Slavnostní vyhlášení proběhne na veletrhu BUSWORLD 19.10.2007 v Kortrijku. Vůz Volvo 9700 Prestige je nejluxusnější verzí autokaru Volvo 9700. (Volvo 9700 wins International Coach of the Year 2008 title).
21.10.2007: BUSWORLD 2007: *** Volvo 9700 - Coach of the Year 2008 *** PICTURES
Udělení titulu je výsledkem několikadenního testování ve Švýcarsku Coach Euro Test, ve kterém měla porota složená z novinářů ze 17 předních evropských magazínů možnost vyzkoušet si jízdu v kandidátských vozech na trase dlouhé 52 km na nejrůznějších druzích povrchu. Kromě toho každý výrobce přednesl vlastní prezentaci. Do soutěže byly přihlášeny autobusy o délce 12 m a více, uvedené na trh během posledních dvou let. Letošní rok patřil k těm nejsilnějším.
FOTOGRAFIE VOLVO 9700 Euro Test

Finalisté „Coach of the Year 2008“
(Zde je uveden již i vítěz)
Viz The Coach Euro Test 2007
  • Neoplan Cityliner HD (motor MAN)
  • Mercedes-Benz Tourismo M
  • Volvo 9700 Prestige
  • VDL Jonckheere JSD 140-460 (motor DAF)
  • Noge Titanium (motor MAN)
  • Irisbus Magelys (motor IVECO)



Vůz Volvo 9700 Prestige je 13metrové, trojnápravové luxusní silniční vozidlo ze série 9700, s motorem umístěným vzadu. Ostatní členové této rodiny vozů mají délku mezi 10,4 m a 15,0 m, dvě či tři nápravy a výšku 3,4 m, 3,6 m nebo 3,8 m. Nabízejí se tři varianty vybavení: Comfort, Optimal a nejluxusnější varianta Prestige. Karosérie i podvozek jsou z nerez oceli, která zaručuje dlouhou životnost.

Autokar Volvo 9700 je nejnovějším představitelem linie vozů Volvo jako výsledek evoluce a neustávající ho zdokonalování úspěšné koncepce, která začala už na začátku 90. let.

Sílu vozidlu dodává šestiválcový motor DH12E s výkonem 460 k (336 kW) při 1465 - 1800 ot./min a impresivním točivým momentem 2200 Nm při 1100 - 1465 ot./min. Díky systému SCR (selektivní katalytická redukce) splňuje emisní normu Euro4. Vůz je vybaven vlastním 12stupňovým řadícím automatem Volvo AT2412C I-Shift druhé generace.
Volvo Bus Corporation:
"Při rozhodování, kterému vozidlu udělit první místo, porotci zvažovali řadu faktorů. Inovaci, komfort, výkon, jednoduché ovládání, bezpečnost, styl a řadu dalších prvků, které se líbí či nelíbí řidiči, cestujícím či servisním mechanikům. Konkurence byla velká, některé vozy v řadě aspektů Volvo 9700 překonávaly, ale v celkovém hodnocení si Volvo vedlo nejlépe.
Největší předností Volva 9700 bylo, jaký zážitek nabízí cestujícím. Svažující se podlaha, sedadla rozmístěná jako v divadle, ničím nenarušovaný výhled čelním sklem a absence nepotřebných prvků znamenají nerušený zážitek ze scenérie ubíhající krajiny. Samotná sedadla, s tříbodovými bezpečnostními pásy, nabízejí výjimečný komfort a jako celý interiér jsou esteticky sladěny co se týče barev i materiálu. Mezi jízdními vlastnostmi vyniká především plynulost jízdy. Jeden z názorů zněl, že je to jednoduše „správný vůz na cesty".
Vůz udělal dojem i na řidiče. Komfort, dostatek místa, prostor na zavazadla a dobře vyřešená zpětná zrcátka jsou jen začátek. Zkrátka a dobře, porotcům se jízda líbila, o čem svědčí jejich komentáře: „ta druhá generace převodovky I-Shift prostě nemá chybu“, „synchronizace střídání rychlosti s motorem je úžasná“ nebo „takový autobus se řídí sám - udělalo to na mě opravdu dojem“.
V minulosti bylo Volvo kritizováno za nevýraznou image. U modelu 9700 se podařilo dosáhnout vzhledu, který je atraktivní, aniž by se uchyloval k extravaganci, která rychle zastarává. Kromě toho nový předek vozu je typický pro tuto značku - jak řekl jeden z porotců, „lidi hned poznají, že je to Volvo".
Volvo bylo vždy známé bezpečností svých vozů. 9700 v tomto směru udělalo další pokrok - zavádí jako standard ochranu proti čelnímu nárazu FUPS. Konkurence předvedla bezpečnostní prvky, které Volvo zatím nemá, ale i zde bodovalo díky dobrým systémům aktivní a pasivní bezpečnosti.
Pro zákazníka je důležitá kvalita konstrukce a vědomí, že se cestující i řidič budou cítit dobře. Stejně jako důvěra, že autobus je postaven profesionálně a bude mít dlouhou životnost.
Cenu bude za firmu přebírat Håkan Karlsson, prezident a generální ředitel Volvo Bus Corporation. Předávající bude Stuart Jones, prezident mezinárodní poroty soutěže Bus & Coach of the Year, a to během výstavy Busworld Exhibition v Kortrijku. Ceremonie je naplánována na pátek 19. října v 11.30 h v hale 5 u expozice firmy Volvo.
Volvo Buses na Busworldu a autokar Volvo 9900 s novým designem. (CZ + EN)

Soutěž "Bus of the Year" (Autobus roku) se koná v lichých letech (2005/2007 atd.) a vyhlašuje se na IAA Hanover a soutěž "Coach of the Year" (Autokar roku) se koná v sudých letech (2006/2008 atd.) a vyhlašuje se na BUSWORLD Kortrijk.
Vítězem mezinárodní soutěže "Coach of the Year 2008" byl Neoplan Starliner.
Vítězem mezinárodní soutěže o "Bus of the Year 2007" byl Mercedes-Benz Citaro LE Ü.
O obou vozidlech najdete na BUSportálu mnoho informací. Např. Testovací autobus Mercedes-Benz Citaro LE Ü EURO 4 SCR (AdBlue) mohla redakce BUSportálu vyzkoušet osobně.

Volvo 9700 wins International Coach of the Year 2008 title
Volvo’s 9700 coach has won the International Coach of the Year 2008 title after a jury of leading industry journalists thoroughly appraised the latest coach designs.

To enable the Jury to reach its verdict in a fair and informed manner, a three-day test called the Coach Euro Test was staged in Switzerland. Jurors had the opportunity to drive and travel on the candidates on a 52km test route taking in a wide variety of different road conditions. In addition, presentations were made by each of the manufacturers. Coaches of 12-metres or more in length, launched within the preceding two years were invited to participate and this year’s field was the strongest for some years.

The 9700 Prestige entered was a 13-metre, three-axle, rear-engined, luxury touring coach from a range of products that bears the 9700 name. Other members of the family offer length options of between 10.4m and 15.0m, two or three axle configurations and height alternatives of 3.4m, 3.6m and 3.8m. Three equipment levels are offered: Comfort, Optimal and the top-of-the-range Prestige. Both the underframe and body are stainless steel, ensuring a long life.

The 9700 is the most recent manifestation of a line of Volvo coaches that can be traced back to the early 1990s. It’s an evolutionary coach rather than a revolutionary one; ‘a good ongoing development of a good concept.’

Power came from the latest generation DH12E six-cylinder engine, which in this execution delivered 460bhp (336kW) at 1465-1800rpm and impressive torque of 2200Nm at 1100-1465rpm. It achieves Euro4 emissions levels by means of selective catalytic reduction (SCR). The second generation of Volvo’s own AT2412C I-Shift automated 12-speed manual transmission was installed.

In deciding which coach to award the title, jurors took into consideration a variety of factors. They looked for innovation, comfort, performance, ease of driving, safety, style and a host of other factors that determine the appeal of a coach to its passengers, driver, operator and maintenance team. The contending coaches were a strong field, some of which had individual features that bettered aspects of the 9700, but the Volvo was judged to offer the best all round package.

It was particularly strong in terms of the experience provided for passengers. The sloping floor, with its theatre style seating layout, coupled with an uninterrupted view through the front screen and no unnecessary styling features meant there was nothing to impair enjoyment of the scenery. The seats themselves, complete with three-point seatbelts, offered excellent comfort and like the rest of the interior, were trimmed in perfectly coordinated materials and colours. Smoothness characterised the on-road performance. ‘It’s a traveller’s coach,’ was one opinion.

Equally impressive was the driver’s perspective. Comfort, sufficient space for belongings and an excellent mirror set-up are only part of the story. Put simply, the jurors enjoyed driving it, their comments including: ‘the second generation I-Shift gearbox is almost flawless,’ ‘synchronisation of the gearchange and the engine was exceptional,’ and, ‘a super vehicle to drive – I was really impressed with it.’

Volvo have been criticised in the past for bland styling. With the 9700, a look has been achieved that makes its mark without resorting to the kind of over-extravagance that can rapidly date. On top of this, the new front instantly identifies the brand, or as one juror put it, ‘they want people to know it’s a Volvo.’

Volvo has always been known for safety. The 9700 makes further advances in this direction with the introduction of the FUPS front underrun protection system as standard. Though others had innovative safety developments the Volvo doesn’t yet offer, it nevertheless scored well for both active and passive safety systems.

For the owner, the appeal comes in the quality of the build, the knowledge that passengers and driver are going to be happy and the confidence generated that this is a coach built to do a job professionally for a full life.

The trophy will be handed over to Håkan Karlsson, President and CEO of Volvo Bus Corporation, by Stuart Jones, Chairman of the International Bus & Coach of the Year Jury, during the Busworld Exhibition in Kortrijk. The ceremony will take place at 11.30 Friday 19 October on the Volvo stand in Hall 5.
PR Volvo Bus Corporation

Autokar Volvo 9700 získal prestižní titul 'Coach of the Year 2008'. (CZ + EN)
''Coach of the Year 2006'' Neoplan Starliner.