Autobusy Yutong se představují v České republice.

Turistický autobus exotického výrobce s evropským standardem si první den prezentce v Líšnici nedaleko Prahy prohlédli dopravci i zástupci médií.
Turistický autobus exotického výrobce s evropským standardem si první den prezentce v Líšnici nedaleko Prahy prohlédli dopravci i zástupci médií.
Společnost Zhengzhou YUTONG BUS Co., Ltd, vznikla v r. 1993 v městě, které je známé především na čínské poměry nedalekým šaolinským klášterem. Produkci cca 15 tisíc autobusů ročně chce výrobce zvýšit v nejbližších letech na 20 tisíc. Vysoká technická úroveň a evropský design jsou i výsledkem spolupráce značky YUTONG s výrobcem autobusů MAN. Autobusy Yutong směřují na domácí čínský trh, v posledních letech se větší část produkce exportuje.

Před necelými dvěma lety se vedení společnosti rozhodlo uvést první model autobusu ZK6120HE na evropský trh. Vůz se osvědčil asijským zákazníkům od tropických až po arktické podmínky. Autobus jsme mohli vidět: Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.

Vývojové a zkušební oddělení automobilky pro náročný evropský trh navázalo spolupráci se společností CUMMINS. Ta instaluje do autobusů 8.9 litrové motory ISLe EURO 4 s SCR technologií (AdBlue). Ostatní agregáty jsou převážně tradiční evropské výroby (převodovka ZF, nápravy Arvin Meritor, spojka Sachs, vzduchové pérování Contitech, kotoučové brzdy ABS-ASR Wabco, retardér Telma, topení Webasto, klimatizace KELIN KFD, atd.)
BUSportál se zeptal:
Proč autobusového výrobce s výrobou desetitisíců vozů zajímá tak malý trh jako je Česká republika a Slovensko ?
Uplatnění v Evropě pomáhá technickému vývoji a zpětně zvedá i renomé autobusů na domácím trhu. Plnění přísných evropských norem je doporučením i pro velká čínská města, která trpí obrovským znečištěním z dopravy. I menší prodané objemy v počátcích jsou pro společnost zajímavé , ta samozřejmě počítá s úspěchem a většími zakázkami do budoucna.
Jak se daří autobusům na Slovensku, kde se značka uvedla dříve než v Česku ?
Prodány jsou čtyři autobusy a objednáno dalších sedm.¨
Jak se autobusy evropským zákazníkům dopravují ?
K ruským zákazníkům autobusy dorazí i po vlastní ose. Na Slovensko a do ostatní Evropy je standardní transport lodí a z přístavu opět po vlastní ose.
Přináší uvedení na evropský trh předpokládané zkušenosti ?
V těsné spolupráci se slovenským zastoupením Yutong a středoevropskou pobočkou Cummins v Praze spolu s připomínkami dopravců došlo k mnoha vylepšením oproti úvodnímu modelu tak, aby autobus co nejvíce splňoval požadavky dopravců i evropské legislativy a byl minimalizován počet vyjímek.
Jakou cenou chcete přesvědčit své zákazníky ?
Cena autobusu závisí vždy od výbavy - konkrétně představený model má cenu okolo 175000 EUR. Za poslední dva roky se na ceně autobusu příznivě projevuje i kurzový vývoj.
Jak zajišťujete servis ?
Na Slovensku je naším servisním partnerem SAD Prievidza a v Česku jsme získali jako servisního partnera společnost Touring Bohemia (dříve BEI). Můžeme tak zaručit 24 hodinový servis v obou zemích. Použití agregátů evropských výrobců servis samozřejmě zjednodušuje. Skla máme vždy k dispozici pro okamžitou výměnu.

Záběry z továrny Yutong


Mnoho konkrétních informací najdete na www.yutong.sk. Česká verze se připravuje.
BUSportál se přijel na představení autokaru podívat ve středu do Líšnice u Prahy. Dopravci, kteří byli současně přítomní, oceňovali technické provedení autobusu z prvního pohledu jako velmi kvalitní. Dotazy se týkaly i kvality rámů a oceli - skelet je ošetřen kataforézou a jakost oceli je podle evropských standardů. Samozřejmé je splnění požadavků na pasivní bezpečnost za současného udržení rozumné hmotnosti vozidla.
Redakce měla možnost se s autobusem projet na úzké silnici v okolí golfového areálu v Líšnici. Autobus se pohodlně ovládá včetně bezproblémového manuálního řazení, retardér pod volantem lze přepnout i na automatické zapínání brzdovým pedálem. Autobus působí naprosto standardním evropským dojmem i co do ovládání - pro couvání má např. k dispozici kamerový systém. Kromě nápisu na žaluzii levého předního okna je prostý jakékoliv exotiky.

Autobusy Yutong se představují v České republice.
Autobusy Yutong se představují v České republice.
Autobusy Yutong se představují v České republice.
Autobusy Yutong se představují v České republice.
Autobusy Yutong se představují v České republice.
Autobusy Yutong se představují v České republice.
Autobusy Yutong se představují v České republice.
Autobusy Yutong se představují v České republice.
Autobusy Yutong se představují v České republice.
Autobusy Yutong se představují v České republice.
Autobusy Yutong se představují v České republice.