Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Nejžhavější novinka slovenských karosářů z Levoče PRE-OS VOLVO.

Nový čínský autokar Yutong pro Evropu, slovenští karosáři představují autobus na bázi Volvo, slovenské mini a midibusy, expozice českých společností (Karosa, SOR, EKOBUS, TEDOM) i evropských značek (DaimlerBenz, MAN) a ISUZU Turquoise dealera TURANCAR. Zemní plyn nejen jako pohon pro městskou autobusovou dopravu. Perspektiva českého dieselového i plynového motoru TEDOM pro EURO 4 pro silnice i pro železnici.
Nový čínský autokar Yutong pro Evropu, slovenští karosáři představují autobus na bázi Volvo, slovenské mini a midibusy, expozice českých společností (Karosa, SOR, EKOBUS, TEDOM) i evropských značek (DaimlerBenz, MAN) a ISUZU Turquoise dealera TURANCAR. Zemní plyn nejen jako pohon pro městskou autobusovou dopravu. Perspektiva českého dieselového i plynového motoru TEDOM pro EURO 4 pro silnice i pro železnici.
6.10.2005 - BUSportál se omlouvá čtenářům za nepřesné informace ohledně autobusu Scania Hess. Za doplnění děkuji společnosti Scania.
Fotografie z veletrhu, chronologicky řazené pohybem redakce po výstavě, naleznete ve velkém množství s komentáři standardně na konci článku.

Česká republika v Nitře

Expozice Karosy jako člena skupiny Irisbus představila plynový městský Citelis, inovovaný autokar EVADYS a krátký Proxys, před pavilónem úspěšný 12 m Axer. Roční produkce Karosy atakuje 2000 vozidel i přes pokles odbytu na českém trhu v tomto roce. SOR Libchavy předvedl jak seminízkopodlažní BN 10,5, tak letošní novinku, autokar SOR LH12. SOR zajišťuje na Slovensku jak centrální sklad, tak 5 servisních středisek. Na bázi seminízkopodlažního SORu BN je i EKOBUS s CNG motorem Cummins. 2 dvanáctimetrové autobusy TEDOM Kronos následují liberecký prototyp - vybavené jsou dieselovým a plynovým motorem. Motory TEDOM se snaží převzít tradici motorů LIAZ, ovšem ve zcela nové kvalitě. Ambice motorů TEDOM sahají po celém světě, a to nejen do silniční dopravy, ale i na železnici, kde je široké pole využití i na bázi CNG.

Slovensko

Slovenští karosáři se snaží o využití vlastní pracovní síly a vytvoření konkurenceschopných autobusů vlastní produkce na osvědčených bázích. Novinkou byl autobus PRE-OS VOLVO. Zájem o autobus Scania Hess mapovala společnost SAO Lučenec.
Autobusy PRE-OS VOLVO a PRE-OS NOVOPLAN se podle organizátorů výstavy Coach Progress představí také za měsíc 2.-4.listopadu v v Praze - Letňanech.
Mini a midibus na bázi Iveco Daily představila společnost PANAX F.C.S. Množství krátkých autobusů ISUZU Turquoise na silnicích potvrzuje dobrý obchodní nápad dealera těchto autobusů TURANCAR - v jeho expozici se představil elektrický retardér Telma Valeo.

Novinka z Číny

Autobus pro Evropu - autokar Yutong ZK6120HE - představil slovenský zástupce čínského výrobce. Společnost, která produkuje ročně až 15 000 autobusů, vytvořila autobus pro evropský trh s motorem Cummins. V České republice se autobus představí po Novém roce.

Tradiční Evropa

Reprezentativní výběr předvedl DaimlerChrysler - EvoBus s luxusní SETROU Comfort Class, turistickým Mercedesem-Benz Tourino a plynovým Mercedesem-Benz Citaro. MAN představil oba svoje úspěšné "Coach of the Year" MAN Lion's Star a MAN Lion's City spolu s MAN Lion's City T.

Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Tisková konference slovenského zastoupení Youtong byla první autobusová.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Do Čech se chystá autobus v roce 2006.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Yutong ZK 6120 HE.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Yutong ZK 6120 HE.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Yutong ZK 6120 HE s motorem Cummins ISLe EURO 3,4, převodovka ZF S6-902 mechanická, nápravy ARVIN MERITOR, retardér TELMA, brzdy WABCO atd.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
PRE-OS NOVOPLAN s motorem Cummins.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
EKOBUS s plynovým motorem CUmmins na bázi SOR.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
EKOBUS s plynovým motorem CUmmins na bázi SOR - seminízkopodlažní.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
EKOBUS s plynovým motorem CUmmins na bázi SOR - seminízkopodlažní.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
SOR BN 10.5 s motorem IVECO.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Turistický autobus SOR LH 12.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Turistický autobus SOR LH 12.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Turistický autobus SOR LH 12.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Mercedes-Benz Citaro na CNG. (DaimlerChrysler - EvoBus)
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
SETRA S 415 GT HD. (DaimlerChrysler - EvoBus)
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Mercedes-Benz Tourino (DaimlerChrysler - EvoBus)
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Autobusy TEDOM - plynový i diesel s karosérií MAURI.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Autobusy TEDOM - plynový i diesel s karosérií MAURI, plněnízkopodlažní díky umístění motoru v zadním rohu.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Autobus Scania Hess z běžného provozu. Podobný by chtěli v SAO Lučenec sami vyrábět.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
MAN Lion's City Bus of the Year 2005.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
MAN Lion's City Bus of the Year 2005.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
MAN Lion's City T.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
MAN Lion's Star Coach of the Year 2004.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
ISUZU Turquoise - dealer TURANCAR.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
ISUZU Turquoise - 8 metrový autobus.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Slovenský plynárenský priemysel - více autobusů a plniček pro CNG.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Midi a minibus na bázi IVECO DAILY společnosti PANAX.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Téměř osmimetrový midibus na bázi IVECO DAILY společnosti PANAX.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Karosa - Irisbus: Citelis s motorem Iveco Cursor 8 CNG.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Karosa - Irisbus: Citelis s motorem Iveco Cursor 8 CNG.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
7,5 m Proxys - Irisbus ve spolupráci s tureckým Otoyol.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Proxys.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Inovovaný autokar EVADYS s Iveco Cursor 10.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Inovovaný autokar EVADYS.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Tisková konference Karosy byla poslední autobusová.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
12 metrový AXER slouží i Bundeswehru (v jiné barvě).
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
Až opravdu nebudu vědět, co s penězi ... (Autosalón Nitra není zdaleka jen o autobusech.)
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
PRE-OS VOLVO.
Z přehlídky autobusů na nitranském Autosalónu 2005.
PRE-OS VOLVO.