Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.

Španělský karosář Beulas staví autobusy na osvědčených podvozcích. Autobusy na podvozku Volvo tvoří zhruba třetinu produkce. U českých dopravců nacházíme zatím především kombinaci Beulas Scania. Turistickým autokarem Beulas Volvo B12B EURO 4 SCR se mohou od letoška svézt zákazníci cestovní kanceláře Intertrans.
Španělský karosář Beulas staví autobusy na osvědčených podvozcích. Autobusy na podvozku Volvo tvoří zhruba třetinu produkce. U českých dopravců nacházíme zatím především kombinaci Beulas Scania. Turistickým autokarem Beulas Volvo B12B EURO 4 SCR se mohou od letoška svézt zákazníci cestovní kanceláře Intertrans.
V loňském roce jsme se mohli seznámit s jinými španělskými nástavbami na podvozcích B12B. Pohledný autokar Sunsundegui Sideral Volvo B12B CIVA TRANS byl představen na loňském Autotecu, čtyři autokary společnosti Star Coaches na Dni dopravy v Letňanech. Viz také Autokary Volvo B12B Sunsundegui Sideral pro Čedok.

Populární typ Beulas Aura má líbivé španělské linie i kvalitní technické vypracování. Dopravce zvolil komfortní vysoké sedačky s dostatečným rozestupem. Tradiční zadní sedadlo je pouze "čtyřka" . Jízda z hlediska cestujícího je klidná a komfortní. Autobus je vybaven zajímavými detaily - jak dveře u řidiče, dnes neobvyklé i tradiční přední dveře mají ovladatelná skla. K dispozici je velký zavazadlový prostor a pohodlná ložnice pro řidiče. Při srovnatelné užitné hodnotě i designu je kombinace Beulas Volvo finančně příjemnější variantou luxusního autokaru.

Z pohledu řidiče je tradičně sympatické I shift řazení, obvyklé u Volvo. Ovládání autobusu s řiditelnou třetí nápravou je příjemné. Autobus zaručuje nízkou spotřebu paliva nejen použitím technologie SCR, ale i automatickým vyřazováním rychlosti, pokud řidič sundá nohu z plynového pedálu. Retardér je dle volby aktivován jemným sešlápnutím pedálu brzdy i ručně pod volantem. Trošku nezvyklé je ovládání dveří v levém sektoru vedle volantu i zastávková brzda umístěná poměrně dost vzadu. BUSportál děkuje společnosti INTERTRANS za možnost vyzkoušet autobus v provozu.

Informace o podvozku www.volvo.cz

Volvo B12B je kompletní podvozek určený pro nástavby turistických a meziměstských autobusů. Pohon je zajištěn v zádi montovaným 12 litrovým šestiválcovým dieselovým motorem DH12E dodávaným dle požadavků s 250 kW (340 hp) 1700 Nm, 279 kW (380 hp) 1850 Nm, 309 kW (420 hp) 2000 Nma a 324 kW (460 hp) 2200 Nm EURO 4. Norma EURO 4 a u verze 340 i EURO 5 je docílena technologií SCR, autobus je proto vybaven příslušnou nádrží na močovinu (AdBlue). Volitelná je převodovka - u konkrétního busu 12 ti rychlostní mechanická převodovkou s řadícím automatem. Díky umístění motoru je k dispozici velký zavazadlový prostor, který ovšem závisí na zvolené nástavbě i délce autobusu, který může mít 2 i 3 nápravy. Konkrétní autobus byl 13,7 metrový třínápravový. Další informace naleznete v materiálech Volvo (EN):

Informace o nástavbě - www.solbus.cz

Základní konstrukce karoserie z ocelových uzavřených obdélníkových nebo čtvercových profilů z nerezové oceli . Stěnové opláštění provedeno z ocelového nerezového plechu 1,0 mm. Čelo a záď jsou vyrobeny z tvrzeného sklolaminátu a naroubovány na nosnou konstrukci vozidla.

Rozměry: Výška 3 825 mm, šířka 2 550 mm, délka 13 700 mm

Přepravní kapacita: 54 sedaček ESTEBAN ERGOS CLUB R 4 čalounění plyš vzor ATOMO modré barvy vybavené bezpačnostní pásy, stolečky, síťky na noviny, stupačky, loketní opěrky mezi sedadly, sklápěcí s možností vysouvání do uličky Elektropneumatický systém ovládání dveří, dvojité zasklení zabarvení šedé.

Topení a klimatizace: Vytápění prostoru pro cestující je prostřednictvím termostaticky řízených chladící kapalinou ohřívaných topných těles, umístěných po obou stranách stěn. Klimatizace automatická THERMO KING model ATHENIA. Nezávislé topení EBERSPAECHER 30 kW s týdenním programátorem integrovaným v ovladači konvektorového topení a topení řidiče.

Zasklení: Čelní sklo jednoduché vyhřívané lepené, okna ve dveřích řidiče a průvodce dvojité elektricky ovládané, boční a zadní okna dvojitá lepená.

Sedačky: sedačka řidiče. ISRI 6860/875 vzduchově odpružená nastavitelná, loketní opěrky po obou stranách. Sedačka průvodce sklápěcí s tří bodovým pásen a dvěmi loketními opěrkami.

Vnitřní výbava: Zamykatelné schránky pro řidiče, pod sedačkou řidiče tresor, sluneční clona ovládaná elektricky, vnitřní osvětlení, kladívka pro nouzový výstup okny s navijákem a ocelovým lankem proti krádeži, dvě výklopná ručně ovladáná střešní okna, skládané záclonky. Úložný prostor nad cestujícími uzavřený. Lednice v palubní desce. Elektricky ovládané vnitřní zrcátko.

Audio video: přední monitor LCD ACTIA široko úhlý 17“, střední LCD ACTIA 15“ zadní sklápěcí LCD ACTIA 12“. V palubovce umístěn LCD ACTIA 7“ monitor pro kameru na couvání. Radio CD PIONEER, 2 x mikro, DVD ACTIA, zesilovač digitální ACTIA .

Venkovní výbava: Přední světla XENON, boční a zadní světla LED. Elektricky vyhřívaná a ovládaná zpětná zrcátka.

Zákonná výbava: Lékárnička, 2 x výstražné trojúhelníky,2 x hasící přístroj 6 kg, 2 x zakládací klíny, klíč na kola.

Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Stahování okna dveří ovládá řidič.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Zavřená dvířka do ložnice řidiče.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Nádrž na močovinu (AdBlue) pro SCR.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Interiér ložnice řidiče.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Uklízecí souprava s vysavačem.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.
Po třinácti letech opět kombinace Volvo Beulas u českého dopravce.