se kterým redakce už dvakrát přišla do kontaktu. Tisková zpráva INTERBOBIKBUS. Odkaz na ČT 24. Nově vyjádření Josefa Šelepy.
se kterým redakce už dvakrát přišla do kontaktu. Tisková zpráva INTERBOBIKBUS. Odkaz na ČT 24. Nově vyjádření Josefa Šelepy.
2008: BUSmonitor: Černý řidič vozil děti po výletech, teď čeká na trest.
Viz: ČT 24

Do kontaktu jsme s Josefem Šelepou přišli dvakrát - zhruba před dvěma lety v souvislosti s reklamní kampaní velmi nejasné dopravní společnosti bez koncese. Reklamu na inkriminovanou společnost jsme tehdy na BUSportálu po upozornění jiných dopravců stáhli a poprvé a zatím i naposledy jsme se za ni tenkrát čtenářům omluvili. V tomto případě se následně Josef Šelepa označil jako oběť neseriózního dopravce. Nedávno se BUSportálu Josef Šelepa ozval podruhé s různými internetovými a dopravními plány. Společnosti, ve které pracoval, jsme například pomohli s informováním o skibusu.

Případ se budeme snažit objektivně sledovat. Co nás nejvíce zajímá, je pravda, ať je jakákoliv.
Josef Šelepa poslal BUSportálu následující vyjádření 20.2. po půlnoci:
Vážení dopravci,
Vážení čtenáři,
Vážení cestující,
moje jméno již asi znáte z obrazovek televize, z listů různých novinových plátků, nebo z internetu. Proto netřeba představovat se hned na úvodu.
Naopak na úvod bych se Vám spíše rád omluvil za "šok", který jsem Vám způsobil tím, co jste viděli v TV a četli.
Reagují tímto prvně veřejně na celou kauzu, kterou dostatečně pobrala všechna možná bulvární media, aby měla o čem psát, ale také seriozní media, aby mohla informovat o tom, co se v téhle zemi vlastně děje. Bez ohledu na fakt, kdo a jak to napsal, nebo odvysílal, šlo tam o mne a o mou osobu. Mnozí z Vás již měli možnost přečíst si tiskovou zprávu firmy, která mne zaměstnávala.
Abych byl zcela upřímný, ani nevím jak Vám zde to, co chci napsat "naservírovat", aby to bylo srozumitelné a přehledné. Řekněme, že budu postupovat od nějakého začátku, tedy asi od roku 2004. V té době jsem začal fungovat jako reklamní poradce pro jednu nejmenovanou společnost a celkem s úspěchem. Vidina peněz mě táhla ovšem dál a začal jsem pracovat na vlastní pěst, bohužel, ne zcela úspěšně. Jak již napsali uživatelé portálu K-Report, a jak již uvedl i Bus portál jednalo se o firmu ČSAD Expres Bus (Nikoli ČSAD Expres). Firma, která podvodem vznikla a pracovalo v ní snad více podvodníku, nežli si dovedeme představit. Ať již pominu ruské majitelské obsazení nebo nehorázné podvody. Pro mne ovšem to bylo horší v tom, že na tuto skutečnost jsem přišel pozdě a dodnes se s lidmi od této firmy soudím. Ovšem fakt, že jsem pro tuto firmu fungoval jako reklamní poradce, mne přivedl na myšlenku, se kterou jsem si již pohrával dlouho. Fungovat nějak v dopravě. Nějak, aby to mělo efekt a bylo to užitečné. V roce 2005 (prosinec) jsem vyměnil práci reklamního a dobře placeného poradce za práci dispečera s čtvrtinovým platem a pomáhal na vlastní pěst dopravcům, kteří neměli práci, nebo jí naopak měli moc a nevěděli narychlo, co s ní. Externě jsem pracoval pro giganty, ale i malé firmy, a to s úspěchem. Ano, koupil jsem si jeden svůj autobus, ale to už je sakra odvaha a chtěl fungovat jako dopravce. Ovšem ne jako dopravce Josef Šelepa. Fungoval jsem pod někým. Jednak to bylo pohodlnější a jednak mi to bylo i nabídnuto. Toto skončilo v polovině roku 2006. Víte, dopravci budou souhlasit, doprava je dosti vratké povolání a určitě nemá význam se do ní pouštět jen tak, nemá to význam stojí to peníze, čas, energii a i rodinu. Já o ni málem přišel. Protože se moje plány, vize, ale i postupy někomu líbily, vrátil jsem se zpět do činnosti zaměstnance a pracoval jen pro jednu stranu, to už byl sklonek roku 2006 a já se zrovna doléčil z autonehody, kde mě a mého kamaráda srazil opilý řidič autobusu na Moravě.
Když jsem nastoupil ke svému zaměstnavateli, předložil jsem jím požadované doklady vč.. ŘOP na autobus. A vše bylo v pořádku. Za volantem jsem neodjezdil miliony kilometrů,a ale ani ubohé desítky. Když si to tak vezmu, dobrých 50 - 60 000 kilometrů jsem najezdil. A nikde nic, nikde problém a že těch kontrol bylo. Víte mám nesporný talent porušovat stopky, ať v autě, nebo v autobuse. Když vím, že tam opravdu nic nejede, prostě jenom zpomalím, ale už nezastavím...a ejhle, silniční kontrola.
Byl a jsem trnem v oku několika firmám, které nemají rády mne, ale které nemám rád já. Pomohl jsem řadě dopravců naplánovat JR tak, aby vyhovovaly a oni vydělávali. Projel jsem někdy (ale jen párkrát) na červenou, pokud jsem věděl, že to a) stihnu b) nikoho neohrozím a hlavně proto, abych někomu nevyrazil zuby.
Činností v dopravě jsem si rozhodně nepotřeboval léčit komplexy, naopak. Vzalo mi to část života a přidalo dost šrámu na nervech. Nemám důvod se zde prohlašovat za něco, nebo se kajícně doznávat. Spíše bych Vám chtěl ten pohled nasměrovat do objektivity.
První problém s mým ŘOP nastal dne 10.2.2007. Silniční kontrola se mne snažila zastavit na Prachaticku tak, že asi 100 metrů přede mnou vstoupila policistka do vozovky a začala mávat. No jo, ale já před sebou měl ještě dvě auta, takže mě ani ve snu nenapadlo, že jsem to já. Byť jsem měl v autobuse jen deset lidí, než mi dala na jevo, že jde o mě, věděl jsem že by to prudké zastavení nebylo vhodné a suverénně jsem ji objel. Zastavili mne s houkačkou až o 7 kilometrů dále, kde věc pochopili. Zkontrolovali doklady a ejhle, byl problém. No nic šlo se na policii, tam mi najednou sdělili obvinění a já šel domů. V pondělí, dva dny po tom, mi volali, abych ještě něco podepsal. Šlo o dokument o stažení podezření. A ejhle, ten se ztratil. U soudu ho nikdo neměl, já bohužel také ne.
Až do 14.2.2007 jsem denně jezdil okolo policie a nic se nedělo. Až 15.2.2007 ráno. Zastavili mě v 9:05 ráno na trase, kde jsem měl 20 minut zpoždění. Zastavení probíhalo tak, že vyběhl policista schovaný za autobusovou zastávkou a začal mě chaoticky stavět. Na první pohled jsem ho neviděl, protože neměl vestu a možná, kdybych to dělal jako vždycky, všiml bych si ho až u zastávky, protože na ni zastavuji jen na znamení. Ihned po zastavení vlezl do auta a začal zapisovat lidi, které jsem vezl. Nic mi nikdo neřekl. Stihl jsem pouze zavolat majitele a to byl také poslední hovor. V autě mi řekli, mimo lidi, že nemám řidičák, tak jsem vytočil číslo na můj MÚ a to už jsem nedohovořil. Telefon mi vzali a šoupli do CPZ. Sepsali jeden protokol a jinak nic. O sedm hodin později jsem nepřipravený bez právníka a stresovaný stál u soudu. Tam mi prostě řekli, že ten řidičák nemám. A v čem je problém? Asi někde nahoře. Když majitel doložil mojí kartu řidiče, profesák a ŘOP ze dne nástupu (vše pouze kopie) tak to nikoho nezajímalo a hodilo se to "do koše".
U soudu mi bylo naznačeno, co ano a co ne. Když bych se náhodou odvolal, tak vazba, když ne, odložený nástup a cesta domů. Trochu na hlavu postavené, co když zítra půjdu zase jezdit? No jen plán, sebevrah nejsem.
Autobus má 14 tun, to je horda železa a plechu, která když se Vám vymkne kontrole, nemáte šanci to zvládnout. Já dnes prostě tvrdím, že řidičák nemám a vzal jsem to. Odmítám to, zatím, pitvat. Jsem pro někoho lump, pro někoho kaskadér a pro někoho mám ocelové nervy. Jezdil jsem s Karosou s Mercedesem a s patrovým Neoplánem. A neskončil jsem ani u Nažidel, ani v "talutě" ani v baráku. Když jsem jako dispečer nějaké auto někam poslal, dobře jsem si zkontroloval zda je v pořádku.
Víte, ono dělat falešného dopravce, to opravdu nejde. To není povolání, kdy vyděláte miliony. Já bych rád touto cestou uklidnil ty, kteří o mě píší že si léčím komplexy, zbrzdil ty, kdo tvrdí, že jezdím brzda plyn (není to pravda). Zkuste si sami nejprve jezdit s busem a teprve pak můžete kritizovat. Tak jako já nekritizuji prodavačky v obchodě, že pro mě pracují pomalu, protože tu práci neznám, nemůžete vy kritizovat něco, nebo někoho, pokud to neznáte.
Co na závěr? Snad jen otázka, plynoucí z celé kauzy. Vozil lidi bez řidičáků, jel 4x....dáme mu 4 měsíce nepodmíněně když se neodvolá. Já se jenom ptám, proč "jen to"a proč ne třeba obecné ohrožení? Přeci vozil jsem lidi a mohl jsem je i zabít, přeci neměl jsem řidičák. Neberu drogy, alkohol jen příležitostně a jenom šíleně kouřím. Brzo nastupuji do výkonu trestu, ještě nevím datum, ale věřte, že firmy, které mi platí, které mě neprozradí a které neprozradím ani já budou nadále fungovat a budou i nadále mít zajímavé novinky a akce, které jim pomáhají v boji s konkurencí.
Bude lepší se v tom nepitvat.
Pokud mohu tak pouze vzkážu těm, kteří měli snahu mě touto cestou zničit, že se nepovedlo, opravdu mám ocelové nervy a vzkážu i těm, kteří u mě často prosili o pomoc a teď se otočili zády, že i na ně jednou dojde.
Dopravcům přeji snadné shánění řidičů, protože za tyhle peníze, které v dopravě jsou, to půjde těžko. Cestujícím přeji, aby je vozili opravdoví profíci a všem čtenářům příjemné vychutnání pořádné černé kávy po přečtení tohoto textu.
s úctou a pozdravem
Josef Šelepa



Uveřejňujeme i e-mail - tiskovou zprávu společnosti INTERBOBIKBUS (bez úprav)19.2.:
Vážení,
předem tohoto dopisu bych Vám ráda poděkovala za vloženou důvěru v naší společnost. Tento email, resp.. tiskovou zprávu Vám píši na základě skutečností, které se odehráli dne 15.2.2007 a dne 16.2.2007, kdy byla naše společnost vystavena nepříjemnému tlaku ze strany Policie ČR a médií. Dne 15.2.2007 bylo zjištěno, že pan Šelepa Josef, zaměstnance firmy INTERBOBIKBUS s.r.o., její provozní manažer a osoba pověřená jednatelem společnosti za řešení věcí s firmou spojených se dopustila trestného činu dle § 180d, řízení motorového vozidla bez příslušného řidičského oprávnění. Naše firma k tomu může uvést, že v době, kdy pan Šelepa byl přijmutí do výkonu zaměstnání měl všechny doklady pro nástup do společnosti a nebyl shledán jako nevyhovující zaměstnance. Tuto firmu po celou dobu budoval pan Šelepa Josef a snažil se společnosti dát maximum a vždy dostát svých závazků Dne 10.2.2007 byl poprvé informován o sdělení podezření, které mělo být následně staženo. I přes tuto skutečnost byl dne 15.2.2007 zastaven nestandardním způsobem příslušníky policie ČR v ulici Sušická směrem na Zdíkov, která jej zastavila. Podotýkáme, že policie nebyla vybavena reflexními vestami a zvolila naprosto nestandardní postup.
Pan Šelepa byl okamžitě převezen na služebnu policie ČR ve Vimperku, byl mu zabaven mobilní telefon a byl umístěn do policejní cely bez pořádného vysvětlení. Tentýž den byl převezen do Prachatic k okresnímu soudu, který byl narychlo sestaven a zde mu bylo sděleno příslušné obvinění. Rádi bychom informovali, že jsme s panem Šelepou nikdy neměli sebemenší konflikt a byl to spolehlivý pracovník, který se vždy snažil dostát svého slova. I přes řadu nesrovnalostí a naprosto nepochopitelných důvodů byl pan Šelepa odsouzen k trestu odnětí svobody na 4 měsíce nepodmíněně. Odůvodněním bylo, že více dostat nemůže a k zákazů řízení na dobu dvou let. Naše firma zvolila své vlastní kroky k vyřešení celé situace, neboť máme informace o to, že celá kauza měla být zmanipulována.
Na žádost pana Šelepy byl k dnešnímu dni, tj. 16.2.2007 rozvázán pracovní poměr mezi jím a firmou. Dále přijal s údivem svou vinu, neboť mu u okresního soudu bylo sděleno, že v případě, kdy se odvolá bude okamžitě vzat do vazby. To pro jeho osobu nic neřešilo.
Naše firma potvrdila, že pan Josef Šelepa absolvoval některé jízdy,a ale nebylo jich mnoho. Také nikdy, ani v minulosti, nedošlo k poškození svěřeného majetku, ztrátě nebo odcizení hotovosti a eventuálním újmám na majetku jemu svěřeném. Pan Šelepa Josef celou záležitost přijal a hodlá nést jemu udělené následky, které vyplívají z výroku soudu a státního zástupce ze dne 15.2.2007.
Celá kauza bude mít ještě dohru. Naše firma začala ihned prověřovat všechny naše řidiče a řidiče, které si najímáme jinde. Zároveň se za pana Šelepu stavíme, neboť nikdy neudělal něco co by se projevilo v jeho neprospěch. Firma nikterak neřešila jeho minulost, neboť platil za spolehlivého pracovníka.
Všem dotčeným se hluboce omlouváme a věříme Vám ve Vaši přízeň. Pro informace o celé aféře je zřízen speciální email kauza@inzerce.org a jsou k dispozici také tiskové zprávy na www.inzerce.org
Telefonní číslo +420 388 400 481, +420 720 645 132 a další firemní čísla jsou i nadále v provozu.
Děkujeme Vám za pochopení
INTERBOBIKBUS s.r.o. 1. Máje 126 385 01 Vimperk
sepsala
Jana Kellerová – INTERBOBIKBUS s.r.o.
Provozní vedoucí kancelář Vimperk
1. máje 126 Vimperk
kellerova@inzerce.org www.inzerce.org
ICQ: 386 – 250 – 762 +420 388 400 481