100 nových elektrických autobusů pro Turín
V Turíně jsou v provozu elektrické auobusy od BYD. Foto GTT

V roce 2021 bude jeden z pěti autobusů GTT v Turíně elektrický. Vyhlášený tendr předpokládá dodat první vozidla na konci roku 2020.
V roce 2021 bude jeden z pěti autobusů GTT v Turíně elektrický. Vyhlášený tendr předpokládá dodat první vozidla na konci roku 2020.
Ve čtvrtek 30. ledna bylo v Úředním věstníku Evropské unie zveřejněno výběrové řízení na 100 bateriových elektrických autobusů pro italské město Turín. Provozovatelem bude GTT. Součástí je 10 letý servis. Zprávu uveřejnil server torinotoday.it.

Rámcová dohoda stanoví počáteční dodávku 50 nových autobusů v termínu mezi koncem roku 2020 a prvními měsíci roku 2021. Nabídky musí být předloženy do 2. dubna 2020.

Celková hodnota rámcové dohody je 72 milionů EUR. 48 milionů je určeno na autobusy, 11 milionů na 10 let plného servisu. Dalších 13 milionů EUR je alokováno na výměnu baterií za cenu 130 000 EUR za každou. Životnost baterie by neměla být menší než 400 000 km, což odpovídá 8 letům s ohledem na průměrnou ujetou vzdálenost 50 000 km/rok.

Kromě toho je nyní nově v provozu 26 autobusů Mercedes Conecto, 24 na CNG a 2 dieselové autobusy Euro 6. CNG Conecta nahradí 12 metrová CNG a dieselová vozidla zakoupená společností GTT v letech 1999 - 2001. Nové autobusy budou používány hlavně na lince 55 v Turině.

V Turíně je již v provozu několik desítek dvanáctimetrových a 8,75 metrových elektrických autobusů BYD. První přijely v roce 2017.

V létě 2019 vyjelo do oblasti Piemontu nových 41 autobusů Iveco Crossway Low Entry zakoupených také GTT v Turíně. Vozidla vyrobená v České republice jsou vybavena dieselovým motorem Cursor 9 s technologií HI-SCR pro další zpracování výfukových plynů a snížení emisí.Pro Iveco to byl návrat do tohoto italského města po 10 letech. V lednu měl dopravce zapůjčen na testování elektrický autobus Iveco eway.

GTT (GRUPPO TORINESE TRASPORTIGTTI) v posledních dvou letech pořídilo 191 vozidel, z toho 144 pro městskou a příměstskou dopravu a tím obnovila přibližně 20% autobusové flotily. Průměrný věk flotily GTT je díky výměně starších vozidel méně než 11 let (v Itálii je obvykle 12 let). K investicím do autobusů se připojují také investice do tramvají (v roce 2021 očekává 30 nových vozidel) a na rozšíření metra (také v roce 2021).

100 nových elektrických autobusů pro Turín
Mercedes-Benz Conecta pro Turín. Foto GTT