Na Mostecku začíná zimní test vodíkového autobusu
Elektrický autobus s vodíkovými palivovými články Mobility&Innovation Production bude od 5. do 11. února znovu jezdit v Mostě a Litvínově. Foto DPML

Po zkušebním provozu elektrického autobusu slovenské firmy Mobility&Innovation Production s vodíkovými palivovými články a baterií pro prodloužení dojezdu na přelomu června a července 2023, otestuje Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova stejný autobus od 5. do 11. února.

Po zkušebním provozu elektrického autobusu slovenské firmy Mobility&Innovation Production s vodíkovými palivovými články a baterií pro prodloužení dojezdu na přelomu června a července 2023, otestuje Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova stejný autobus od 5. do 11. února.

Po úspěšném pilotním provozu a letním testování vodíkového autobusu pro Mostecko přecházíme do další fáze pilotního provozu,“ uvedl Daniel Dunovský, ředitel Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova. Vodíkový autobus bude opětovně zařazen do provozu na linkách 25, 22, 8, 12, 13, 21, 27 a 23 v Mostě a Litvínově. Po dokončení testování v zimních podmínkách se se dopravní podnik rozhodne, zda by mohl tyto autobusy zařadit do vozového parku.“

V testovacím provozu vodíkového autobusu obě města úzce spolupracují se skupinou ORLEN Unipetrol, která tento vodíkový autobus zprostředkovala pro tento pilotní projekt a poskytla mu finanční podporu.

Nízkopodlažní elektrický autobus s vodíkovými palivovými články vyvinula slovenská společnost Mobility&Innovation Production s.r.o. Má celkovou délku 7 982 mm, šířku 2 550 mm a výšku 2 940 mm. Jeho maximální kapacita je až 68 cestujících, z toho 20 míst je k sezení. Plně klimatizovaný autobus ujede na vodík až 350 km  a dalších 100 km na baterii. O pohon autobusu se stará elektromotor Siemens Elfa s celkovým výkonem 125 kW a točivým momentem 1 019 Nm. Elektromotor je napájen dvojicí akumulátorů s celkovou kapacitou 70 kWh. Celková kapacita čtyř vodíkových nádrží je 10,5 kg a jejich doplnění trvá 10 minut.