V Liberci otevřeli pro cestující Zákaznické centrum veřejné dopravy
Nové Zákaznické centrum pro cestující je otevřeno v Liberci v Evropském domě, blízko sídla Libereckého kraje.
Moderní kontaktní místo IDOL poskytne "na počkání" veškeré služby ke kartě Opuscard. Koupíte i jízdenky po celé republice a do zahraničí. Služby se budou dále rozšiřovat.
Úterý, 02. leden 2018, rebus
Nové Zákaznické centrum veřejné dopravy je otevřeno v nově zrekonstruované budově Evropského domu od 2. ledna 2018. Ve středu 3. ledna je jeho slavnostní otevření a zároveň Den s Opuscard.
 
Co Zákaznické centrum nabízí:
Vše, co je nutné k pořízení či výměně karty Opuscard, kterou denně používá téměř sto tisíc cestujících. Nově vyvinutý software umožňuje vydat kartu na počkání a bez expresního příplatku, stačí se dostavit s průkazem totožnosti, z něhož se pořídí data, vytiskne žádost, kterou žadatel podepíše, kamera pořídí fotografii a karta je hotová. To vše do pěti minut. U vedlejší přepážky bude možné pořídit si časový kupón pro zóny  Liberec, Jablonec nad Nisou či jakýkoliv jiný časový kupón pro libovolnou relaci v IDOL nebo jen dobít elektronickou peněženku pro úhradu jednotlivých přestupních jízd – prostě vše v tarifu IDOL.

Doplňkem mimo IDOL bude prodej jízdenek v rezervačním systému AMS, prodej turistických jízdenek Euro-Nisa-Ticket pro celý Euroregion Nisa a samozřejmě prodej jízdních řádů a doplňků na kartu Opuscard (šňůrky, pouzdra). Bude možné si vyřídit žákovský průkaz opravňující ke slevám jízdného. Poskytované služby budou přibývat, jak po nich bude poptávka.

V dnešní informační společnosti jsou nejdůležitější informace o veřejné dopravě v Libereckém kraji. Nejen o tom, jak si pořídit Opuscard, ale i o tom, jaký je nejvhodnější tarifní produkt pro moje potřeby, jak mi to jede podle jízdního řádu, ale i jak to jede právě teď, zdali spoj není zpožděn nebo jestli počká následující spoj v přestupní zastávce. A právě Zákaznické centrum by mělo být tím, kdo je poskytne v co největší míře a hned. Nejen na přepážce, ale i na telefonu, který nově bude obsluhován od 4:00 do 24:00, formou letáků, jež budou zdarma v přepážkových prostorách, formou online informací e-mailem, na webu www.iidol.cz, na facebooku a ty nejaktuálnější na twitteru.

Zákaznické centrum by mělo odstranit dlouholetý problém IDOLu – reklamace. Vzhledem k tomu, že je součástí sídla KORID LK, je připraveno zázemí s veškerou odbavovací technikou využívanou v IDOL pro testování nejen nových produktů, ale zejména pro řešení zákaznických reklamací. Odpadne tak „bermudský trojúhelník“, v němž cestovala v lepším případě karta, v horším i její držitel mezi stávajícím kontaktním místem ve Frýdlantské ulici, terminálem MHD ve Fügnerově ulici a KORIDem. Reklamace karty tak bude vyřízena v jednodušším případě na počkání, ve složitějším do několika málo dnů.

Změnu dozná i stávající ceník služeb. Jak již bylo uvedeno, ruší se expresní příplatek za vydání karty na počkání a cena anonymní přenosné karty se snižuje skoro na polovinu na 50 Kč. Důvod je zřejmý, učinit z karty Opuscard dostupné médium pro cestování po Libereckém kraji. K tomu přispějí i dvě novinky pro první část roku 2018: Výrazné zjednodušení systému žádostí o osobní kartu Opuscard a rozšíření vydání karet Opuscard na počkání i do dalších velkých měst Libereckého kraje. V jednání je město Česká Lípa, ale počítá se i s dalšími městy, Jabloncem nad Nisou či Turnovem.

Více informací o novém Zákaznickém centru IDOL.