Elektrická mobilita: Města bez emisí s Mercedes-Benz Citaro již brzy
Citaro s plně elektrickým pohonem bude oslavovat svou světovou premiéru v září 2018 na výstavě IAA Commercial Vehicles v Hannoveru. Foto Daimler
Další
Koncem příštího roku zahájí Mercedes-Benz sériovou výrobu městského autobusu s elektrickým pohonem založeným na mezinárodním bestseleru Mercedes-Benz Citaro. Světová premiéra na IAA v Hannoveru.
Pondělí, 13. listopad 2017, rebus
"Náš městský autobus produkuje nulové emise a je mimořádně tichý. V současné době provádíme důkladné testování prototypů nového autobusu za těch nejnáročnějších podmínek. Technický koncept, který zahrnuje modulární systém napájení stejně jako optimalizované řízení tepla, potvrzuje, že Citaro s bateriovým elektrickým pohonem určí nový mezník", říká Hartmut Schick, ředitel Daimler Buses.

Modulární konstrukce akumulátorů umožňuje přizpůsobení dojezdu

Mercedes-Benz oslavil nedávno výrobu 50 000 Citaro - ale vývoj jednoho z nejlepších městských autobusů na světě pokračuje. Po nedávno představeném hybridním autobusu Citaro s jeho vysoce účinným naftovým nebo plynovým pohonem přichází další krok, plně elektrické Citaro.

Energii získává z lithium-iontových baterií. Modulární konstrukce baterií znamená individuálně přizpůsobené řešení odpovídající široké škále požadavků zákazníků v městské dopravě.

Mercedes-Benz nabídne nabíjení Citara ze zásuvky v depu i další možnosti dobíjení. Vozidlo bude poháněno elektrickými motory na zadní nápravě podobně jako je osvědčený systém modelu Citaro G BlueTec Hybrid.

Tepelné řízení dramaticky snižuje spotřebu energie

Jedním ze specifických znaků Citara s plně elektrickým pohonem bude vylepšená tepelná správa systémů pohonu a klimatizace autobusu. Toto tepelné řízení výrazně snižuje spotřebu energie, což znamená větší dojezd autobusu bez změny velikosti baterie.

Úspěšné testování v extrémních podmínkách

Citaro s plně elektricky poháněným motorem je v současné době v rozsáhlém zkušebním testování, kterým prochází všechny autobusy vyrobené společností Mercedes-Benz. Prototypy například úspěšně prošly zimními zkouškami v ledových teplotách na Severním polárním kruhu a také v letních zkouškách v horkém počasí ve španělské Sierra Nevadě. Testování odolnosti a detailní vylepšení budou následovat a zajistí, že Mercedes-Benz bude schopen nabídnout maximální dostupnost na úrovni srovnatelné s běžně poháněným městským autobusem: plánem je, že Mercedes-Benz zahájí výrobu plně životaschopné sériové výroby městského autobusu na podzim příštího roku. Autobus je tak osvědčený, že značka již vyjednává o zakázkách.

Citaro s plně elektrickým pohonem bude oslavovat svou světovou premiéru v září 2018 na výstavě IAA Commercial Vehicles v Hannoveru.

Zdroj: Daimler

Citaro s plně elektricky poháněným motorem je v současné době v rozsáhlém zkušebním testování, kterým prochází všechny autobusy vyrobené společností Mercedes-Benz. Prototypy například úspěšně prošly zimními zkouškami v ledových teplotách na Severním polárním kruhu a také v letních zkouškách v horkém počasí ve španělské Sierra Nevadě. Foto Daimler
Citaro s plně elektricky poháněným motorem je v současné době v rozsáhlém zkušebním testování, kterým prochází všechny autobusy vyrobené společností Mercedes-Benz. Prototypy například úspěšně prošly zimními zkouškami v ledových teplotách na Severním polárním kruhu a také v letních zkouškách v horkém počasí ve španělské Sierra Nevadě. Foto Daimler
Citaro s plně elektricky poháněným motorem je v současné době v rozsáhlém zkušebním testování, kterým prochází všechny autobusy vyrobené společností Mercedes-Benz. Prototypy například úspěšně prošly zimními zkouškami v ledových teplotách na Severním polárním kruhu a také v letních zkouškách v horkém počasí ve španělské Sierra Nevadě. Foto Daimler