Doplněno informací z HN 24.8.2015 o změnách v zákoně, který nařizuje výrobcům registrovat všechny vozy, které se exportují po vlastní ose.

Pořadí prvních registrací v ČR: 1. CNHI (IVECO BUS, IVECO, Irisbus ) - 215, 2. SOR - 184, , 3. EvoBus - 131
Doplněno informací z HN 24.8.2015 o změnách v zákoně, který nařizuje výrobcům registrovat všechny vozy, které se exportují po vlastní ose.

Pořadí prvních registrací v ČR: 1. CNHI (IVECO BUS, IVECO, Irisbus ) - 215, 2. SOR - 184, , 3. EvoBus - 131
Jak uvádějí HN 24.8.2015, výrobci autobusů SOR a IVECO CR exportují autobusy bez registrace - oba výrobci spadají pod stejný úřad v Ústí nad Orlicí. Proto by měly statistiky prvních registrací u těchto zásadních výrobců v podstatě odrážet skutečný přírůstek nových vozů v ČR, i když to tak patrně není zcela. Ministerstvo dopravy chystá podle HN novelu zákona.
Pořadí na prvních třech místech se nemění. Kolonku Irizar na konci roku s prodejci rozebereme detailně - kolik vozů bylo na Scanii a kolik na Volvu. Také si ujasníme, jak to je letos s novými Isuzu v ČR, registrace probíhá patrně jinak, jedno vozidlo neodpovídá realitě u dopravců.
První registrace autobusů v ČR v roce 2015 v kategoriích M3 a Nezařazeno dle http://portal.sda-cia.cz/
  • CNH Industrial:
    Iveco Bus + Iveco + Irisbus: 215 (189 + 19 + 7)
  • SOR: 184 (z toho 12 kloubových)
  • EvoBus: 131 (86 Mercedes-Benz (z toho jeden kloubový) + 45 Setra)
  • MAN: 23 a Neoplan: 5
  • Irizar: 18
  • Volvo: 6
  • Higer: 7
  • Solaris: 5 (z toho 5 kloubových)
  • VDL: 5
  • Otokar: 2
  • Škoda: 1 (patrně elektrobus)
  • Lahden Autokori OY: 1 (Jde o Scanii OmniExpress)
  • KHMC: 1
  • Isuzu: 1
(Sečteno bez záruky.)
AUTOSAP: K výrobě a registracím autobusů v ČR 1 - 6 / 2015
Údaje za rok 2014
Údaje za rok 2013